• Emmacita

Pite brudar -09!

Vi ska gifta oss i Storforsen den 20 december i år, ett minibröllop med bara närmsta familjen som vi har planerat i 1,5 vecka hittills så det har fått gå rätt fort att få ihop alla trådar! :o) Men klänningen är redan fixad (köpte av en tjej här på BT) och flygbiljetterna för mannens familj är bokade (de är från västkusten, blev dyrt som en utlandsresa!) nu ska vi bara få grönt från älvsbyns församling och bestämma detaljerna men det känns som om det kommer att ordna sig!

Jag funderar på frisyr och make-up hos hårstudion, har inte fått tag på Mariasalongen i Öjebyn, vet ni något om priser hos olika frisörer?

• Emmacita

Hur kan en bröllopsuppsättning kosta mer än dubbelt så mycket som en balfrisyr??? Det är ju inte vettigt med 2500:- för att locka håret på någon! Nej, hos dem blir jag inte kund, tyckte det var nog hutlöst med 1300:- hos en annan frisör...

• Emmacita

Hårstudion ska ha 3400:- för uppsättning och make up!!! Inte så farligt? Tycker det låter som vansinne att betala någon ca tusen kronor i timmen för ett arbete... Varför vill alla skinna oss brudar?? Besviken!

• Emmacita

Ja det är det verkligen, det är bara att bita i det sura äpplet och hosta upp slantarna om man vill vara fin på sin stora dag! :o/ Nåväl, jag får väl vara glad över att lokalen blev billigare än jag hade räknat med...

Är det någon av er som vet några bra lösnaglar, typ med fransk manikyr, som ser fräscha ut för en dag? Jag hade först tänkt lyxa till det med manikyr och bygga naglar, men den posten måste bort då frisören ju kostar mycket mer än min klänning... suck!

Dessutom blev det dyrt med hyran av underkjol och cape, 1600:- tillsammans...

Vad har ni för budgetar?

Svar på tråden Pite brudar -09!