• Thewedding

Ni som ska gifta er augusti 2009 hur mycket har ni sparat ihop idag ?

Ni som ska gifta er i Augusti 2009 , hur mycket bröllopspengar har ni lyckats spara ihop idag ?

Hur mycket lägger ni undan varje månad ?

• Svar på tråden Ni som ska gifta er augusti 2009 hur mycket har ni sparat ihop idag ?
  • skille

Vi hadde først tenkt å gifte oss i augusti, men presten var på semester... så det ble mai.
    I dag har vi spart 21000, ca 7000 hver mnd.

• fidar

vi har nu 40,000 kr så det känns jätte bra :) men jag vet inte riktigt hur mycket som kommer gå åt..

• Shayla

Vi har int sparat så där jättemycket än eftersom vi haft väldigt mycket utgifter och bestämde oss för att gifta oss för några veckor sedan. Men har lagt undan 3400 och nästa månad lägger jag undan ca 12t

• EhjärtarE

Just nu, ingenting! Men det blir ganska många tusen denna månaden, sen tror jag att vi kommer spara ca. 2000, kanske 3000 i månaden. Men vi kommer att ha ett litet budgetbröllop. Vi har också andra sparpengar som vi kan ta i nödfall.

• Mitt hjärta 2008

Vi sparar 4000:- i månaden till vårt bröllop. Vi kommer att ha fått ihop 50000:- när det väl är dags, och det är där vi har tänkt landa i våra utgifter!
    Men vi har även lite "andra" pengar undanstoppade, fall i fall det skulle behövas.

• Lövnäs

Vi har någon tusenlapp sparad nu, men ska bara ha ett litet bröllop o budgeten ligger på 20000. Mina föräldrar bidrar med ca 3000, de betalar min klänning. Räknar med att efter jul spara 5000 varje månad, fram tills dess blir det minst 1000kr i månaden. Betalar just nu av skatten. Suck!

• aikidoaasa

Även om det inte alls är planerat ngt bröllop för egen del så lägger jag ändå undan nu mellan 2000-7000 varje månad. (beror på vilka utlägg jag har den månaden) Fast sedan kan det bli så att jag helt plötsligt måste ya lite från den summan, men än är det ingen brådska... sparandet ökar stadigt.

• Goaste

Än så länge ett par tusen kanske. Men det kommer att bli mera framöver och när jag börjar jobba efter jul. Min sambo har lite panik men jag är (naivt) lugnt än så länge. Vi kommer nog att landa på ca 35.000, hoppas jag. Jag tror att vi kommer att spara ca 2.000 i månaden, vi får antagligrn ett bidrag från sambons föräldrar på ca 5.000 och sen hoppas jag på typ 10.000 i skatteåterbäring. Bara vi anstränger oss löser det sig nog. Where there´s a will there´s a way...

• TesshjärtaFred

Vi sparar 2000 kronor var i månaden, alltså 4000 totalt. Duh! =)
    Vi kommer att gifta oss första helgen i september eftersom augusti var helt fullbokat när vi väl bestämt oss för ställe.
    Vi har sparat sedan januari och kommer totalt att landa på 72 000. Utöver det får vi 15000 av mina föräldrar, plus att de betalar för all alkohol, som köps in i Tyskland. Vi har en dyr lokal, men försöker hålla nere andra kostnader, så det ska nog gå bra.

Svar på tråden Ni som ska gifta er augusti 2009 hur mycket har ni sparat ihop idag ?