Ni som ska gifta er augusti 2009 hur mycket har ni sparat ihop idag ?
Ni som ska gifta er i Augusti 2009 , hur mycket bröllopspengar har ni lyckats spara ihop idag ?
Hur mycket lägger ni undan varje månad ?
Ni som ska gifta er i Augusti 2009 , hur mycket bröllopspengar har ni lyckats spara ihop idag ?
Hur mycket lägger ni undan varje månad ?
vi har 39 000kr än så länge. vi räknar med att det kommer gå på 45000...men sen ska man ju ha vinteroveraller och julklappar....
glömde skriva att vi har inte fått några pengar av våra föräldrar och lär heller inte få det.
vi lägger undan 1000.1500kr/månad.
Vi har sparat just nu 6000:- Men vi har börjat handla till bröllopet redan så man inte får allt sen till våren/sommaren vi försöker spara 2000/2500kr/månad. Vi kommer få lite hjälp av våra föräldrar. Våra föräldrar kommer att stå för mat,dricka,musik lokal.
vi ska gifta oss i maj nästa år o nu har jag 57 000 på bröllopskonto men då har jag precis betalat flygbiljetterna på 19 000. sen e halva kläderna också redan betalda.
Vi gifter också i maj och har hittills sparat 22 000. Vi lägger undan 3000 kr i månaden och landar alltså på drygt 40 000. Sen kommer mina föräldrar bidra med supermycket (nästan jobbigt mycket...) och även hans mamma kommer nog vara med på ett hörn...
Herregud vad ni är duktiga!
Vi har nästan inte sparat något alls då det inte varit på tapeten så länge med bröllop. Vi ska spara allt under våren och sommaren förhoppningsvis ca 7000kr månaden, men brudklänningen som är en tung post ska vi ta nu i höst. Men budgeten springer iväg hela tiden!!
Vi har precis börjat tänka på det där med sparande, har bokat datum i slutet av augusti och tänkte väl spara ca 5000:-/mån så är vi nog uppe i nära totalkostnaden för festen. Det är dock utan kläder och ring, men har en känsla att respektive föräldrar kommer bidra med en del också, vi har verkligen tur där. Läskiga summor egentligen, när man börjar tänka på det. Men förhoppningsvis är det enda gången man slår på såhär stort...
vi har inte sparat ett öre. åker till thailand i december så alla pengar går dit. men från och med januari så kommer vi lägga undan så mycket vi kan. ska spara ihop 50.000 som jag satt som budget på vårt bröllop. då är det ingen resa inräknad. bröllopsresan blir senare. har ju redan mina barn =)
Vi har inte sparat ngt alls förräns den här månaden; så 13000 kr haha fast då har jag köpt vigeselringen( fast ska göra om den lite och göra om förlovningsringen oxå men iaf hälften av ringbudgeten är avklarad) har även köpt allt material till alla trycksaker. Ska betala lokalen i januari. Ska spara min 5000-7000kr mån= 50 000 nånting + tillbaka på skatten. Räknar med att ha sparat ihop minst 65 000kr. Bröllopsbudgeten ligger på 40 000kr, resten ska gå till sista minuten bröllopsresa och grundplåt till "stora" bröllopsresan som går av staplen i feb 2010.
Vi har sparat 38000. Vi ska spara ihop ca 80 till augusti tror vi. Bröllopsresan ej inkluderad.