Ni som ska gifta er augusti 2009 hur mycket har ni sparat ihop idag ?
Ni som ska gifta er i Augusti 2009 , hur mycket bröllopspengar har ni lyckats spara ihop idag ?
Hur mycket lägger ni undan varje månad ?
Ni som ska gifta er i Augusti 2009 , hur mycket bröllopspengar har ni lyckats spara ihop idag ?
Hur mycket lägger ni undan varje månad ?
Vår tradition är att killen föräldrar betal hela bröllopet, men jag har ändå köpt en hel del. Alla dekorationer av salen är inköpta, material till stolsöverdragen är på väg, mamma skall hjälpa till att sy dem. Inbjudningskoten skall köpas från vårt hemland och även tryckas där och det fixar jag oxå. Men jag hoppas värkligen att det hela bröllopet inte kostar en massa, viist man gifter sig bara en gång men ändå. Kan man spara och fixa lite själv så varför inte oavsett vem som betalar för bröllopet.
Jag hade gärna hjälp till mer ekonomiskt om jag inte hade studerat, tar inga lån och bor själv. Men jag köper grejjer lite då o då.
Vi har sparat 26 000 nu, men kommer spara 5000 kr minst varje månad sen snålar vi allt vi kan så kommer bli minst 45 000 kr på kontot till juli. Sen kommer ju skatten tillbaka och allt vi jobbat över går in på sparkontot. Sen har vi 19 000 i fonder som vi kommer ta av om det behövs då speciellt till resan.
Mina föräldrar kommer betala halva festen (mat, dryck mm) hans föräldrar har erbjudit sig att med betala men vi har än inte diskuterat vad.
Mina föräldrar har även betalat min klänning samt trän klänningarna (tyget då mamma syr dem). Det jag vill poängtera är att min mamma varit väldigt bestämd angående kläderna hon vill verkligen betala det. För mig och min sambo har absolut inte tagit denna genorisitet för given. Natulitvis är vi glada och även om de lovat oss att stå för halva fesen så kommer vi nog ta det mesta tex mat.
Vi har precis renoverat färdigt vårat hus. så efter jul/nyår börjar vårt sparande. Sambon får ett "extra" jobb som ger bra betalt. Vi räknar med att spara 4-5000 i månaden och även använda oss av räntorna på huset när dom kommer. Mina föräldrar (världens snällaste, vi blir bortskämda), ger oss 5000 i bröllopspresent och det kommer läggas på maten, så den blir inte så dyr för oss.
vi har hittills sparat 12.000 men då har jag köpt klänningen, ringar, inbjudningskort, vigselprogr,festhäftesmaterial och lite annat pyssel..svärföräldrar och min mamma bidrar med en del..
sparar på 2 håll, 1 till bröllopet 2500/mån och sätter in pengar på annat sparkonto ca 5000/mån och blir det knapert får vi ta av det andra kontot..bröllopet beräknas kosta ca 75.000
vi har fått ihop 77 900 än så länge. Har inget regelbundet sparande varje månad då vi har ett väldigt dyrt hus som vi även renoverar och jag pluggar än så länge. La undan min lön från sommarjobb och under året blir de vad ja kommer tjäna på mitt extrajobb. Sambons lön går till de dagliga. Har inte satt någon budget men får förmoda att vi behöver 100 000 minst.
Får väl hoppas att vi får ihop så de räcker när de är dags Föräldrarna kanske kommer bidra, de vet vi inte men de är inget vi räknar med, de är ju vårt bröllop o de är ju vi som valt att ha de fast ja inte har jobb.
Får väl hålla tummarna
Oj va duktiga alla är !!
Vi har inte börjat spara än... Köper lite då och lite då istället. Har tänkt köpa ihop allt eftersom och sen börja spara ihop till maten osv sen framåt våren.
3000:- / månaden tänkte vi lägga då.
Våra föräldrar kommer förmodligen inte bidra med pengar, men säkerligen med massor av hjälp
Vad har ni för budegt (vad ska ert bröllop kosta), ni som varit så duktiga och sparat så mycket redan ??
Vi är ca 150 gäster och har en budget på 50 000 :-. Då har vi slösat massor enligt mig (snålat enligt min sambo).
Nu är jag ju en sådan som drar i alla trådar jag hittar och skakar fram allt så billigt som möjligt.
Hittar det jag vill ha, sen börjar jakten på det billigaste sättet att få tag på det
Vi har satt budget till 80' för själva bröllopet och 40-60' för resan (som vi gissningsvis gör ett halvår senare). Vi ska ha ca 80 gäster.
vi har sparat 46000 än så länge (8/8 gifter vi oss) försöker lägga undan minst 5000varje månad. hoppas vi får ihop runt 80000 tills de är dags vår föräldrar kommer att bidra en del oxå.
Vi har precis bestämt oss för att gifta oss, så vi har inte kommit så långt med sparandet.
Men vi sparar 2000:- var per månad och på 10 månader blir ju det 40 000:- Vi har just nu en budget på 55 000:- (ca 65 gäster) så det behövs ju lite till... Men vi sätter även in "extrapengar" på bröllopskontot, ex. min sambos ersättning för fackliga och politiska uppdrag, skatteåterbäringen etc.
Vi räknar inte med bidrag från våra föräldrar. Men båda föräldraparen vill bidra så vi ska diskutera det när det närmar sig bröllopsdagen. Vi vill klara detta själva och inte vara beroende av deras pengar, det känns så fel när man är vuxen och heltidsarbetande.
1 augusti gifter vi oss. får 50000kr av mina föräldrar plus att vi sparat 40000kr själva, allt kommer någ inte gå åt verkar det som o då får självklart föräldrarna tillbaks det som blir över!