• J D

Ni som ska gifta er augusti 2009 hur mycket har ni sparat ihop idag ?

Vi har sparat 38000. Vi ska spara ihop ca 80 till augusti tror vi. Bröllopsresan ej inkluderad.

• J D

Nu har vi sparat ihop ca 60 000, fick lite stipendium och oväntad lön. Hur går det för er andra?

J D skrev 2008-09-29 09:20:36 följande:
    Vi har sparat 38000. Vi ska spara ihop ca 80 till augusti tror vi. Bröllopsresan ej inkluderad.
  • J D
    lundgren skrev 2008-11-10 09:43:37 följande:
    Vi ska gifta oss i maj och har ca 20 000 kr undanlagt men då är hans kläder, inbjudningskort och min ring betald. Hoppas kunna lägga undan 3-4000 kr varje månad men jul kommer nog att äta upp en del.Hans mamma har sagt att dom hjälper till om det behövs men det vill vi inte + att min pappa inte kommer att kunna hjälpa till.Förstår inte hur en del har råd att lägga unden så mycket varje månad.Vi har regelbunden medelinkomst men det känns ändå som om man får vända på slantarna vissa månader:(
    Det handlar ju om vilka kostnader man har också. Vi är båda studenter (och har ngn tusenlapp mer än vanligt CSN per månad) och kan lägga undan mellan 3-4000 om vi anstränger oss lite.
  • J D
    pandis81 skrev 2008-11-10 14:12:57 följande:
    Räknar du med att föräldrarna ska bidra..????? Det gör inte jag, det här är något vi har planerat att göra och räknar då med att betala allt själv. Hur mycket vi har sparat är upp till oss men så köper vi också lite undan för undan också, och klänningen är redan köpt.
    Vi också. Vi räknade inte med några bidrag men nu kommer vi få det ändå från ena sidan (kommer ej läggas på bröllopet utan på resa). Har absolut inget emot att andra sidan ej bidrar, alla har ju olika ekonomiska förutsättningar och syn på vem som ska betala ett bröllop.
  • J D

(Alltså, vi räknar/räknade inte heller med det).

• J D
    pandis81 skrev 2008-11-10 14:56:01 följande:
    ja men det är det jag menar, jag räknar inte med att vi ska få pengar av något från våra sidor. Sen om dom bidrar senare så är det bara tacksamt men inget jag kommer att räkna med men i det inlägget som AIE skrev låter det precis som att dom har räknat hela tiden med att få pengar och tycker det är synd att hans sida inte bidrar något. Och det tycker jag låter snålt och rent jävligt. Jag tar varken mina föräldrar eller hans föräldrar för givet att dom ska betala. Tyckte bara inlägget lät dumt.
    Japp, håller med dig, det var det jag ville säga med mitt inlägg .
  • J D

Vi har satt budget till 80' för själva bröllopet och 40-60' för resan (som vi gissningsvis gör ett halvår senare). Vi ska ha ca 80 gäster.

Svar på tråden Ni som ska gifta er augusti 2009 hur mycket har ni sparat ihop idag ?