Inlägg från: pandis81 |Visa alla inlägg
  • pandis81

Ni som ska gifta er augusti 2009 hur mycket har ni sparat ihop idag ?

Räknar du med att föräldrarna ska bidra..?????
    Det gör inte jag, det här är något vi har planerat att göra och räknar då med att betala allt själv.
    Hur mycket vi har sparat är upp till oss men så köper vi också lite undan för undan också, och klänningen är redan köpt.

AIE skrev 2008-11-10 09:00:45 följande:
    Vi har ung 45000kr sparade nu men räknar med att kunna lägga undan runt 1500kr till/mån fram till juni då vi ska gifta oss.Vet att min mamma kommer att hjälpa till men med hur mkt det vet jag inte.Sambons föräldrar har inte sagt ngt så de kommer nog inte hjälpa till. Lite tråkigt tycker jag men alla får ju välja själva...
  • pandis81

ja men det är det jag menar, jag räknar inte med att vi ska få pengar av något från våra sidor. Sen om dom bidrar senare så är det bara tacksamt men inget jag kommer att räkna med men i det inlägget som AIE skrev låter det precis som att dom har räknat hela tiden med att få pengar och tycker det är synd att hans sida inte bidrar något.

Och det tycker jag låter snålt och rent jävligt. Jag tar varken mina föräldrar eller hans föräldrar för givet att dom ska betala.
    Tyckte bara inlägget lät dumt.

• pandis81
    Megi skrev 2008-11-10 15:08:23 följande:
    Vår tradition är att killen föräldrar betal hela bröllopet, men jag har ändå köpt en hel del. Alla dekorationer av salen är inköpta, material till stolsöverdragen är på väg, mamma skall hjälpa till att sy dem. Inbjudningskoten skall köpas från vårt hemland och även tryckas där och det fixar jag oxå. Men jag hoppas värkligen att det hela bröllopet inte kostar en massa, viist man gifter sig bara en gång men ändå. Kan man spara och fixa lite själv så varför inte oavsett vem som betalar för bröllopet.
    Är det så att en religion eller tradition så har jag inget att säga om det. Och visst kan man göra det billigare genom att fixa det själva.
    Men är det så att man förväntar sig utan anledning så tycker jag att det är fel.
Svar på tråden Ni som ska gifta er augusti 2009 hur mycket har ni sparat ihop idag ?