Inlägg från: BrideToBe09 |Visa alla inlägg
  • BrideToBe09

Västeråsbrudar 2009

Hej tjejer!

Fick länken hit av "miss u", och tänkte höra om man får husera här med er.

Är Västeråsare och jag och min sambo blir man och hustru 8/8 2009. Vi har bokat Schenströmska herrgården med vigsel nere i deras valv (en gammal mysig vinkällare).

• BrideToBe09
    Mangos skrev 2008-09-12 16:04:38 följande:
    Välkommen BrideToBe09. Ser att vi ska gifta oss samma dag! Spännande!
    TAck! Där ser man. Vart gifter ni er?
  • BrideToBe09

Åh, såg precis, Kungsåra.

• BrideToBe09

Ja, det låter ju bra.

Här blir det både vigsel och fest på Schenströmska i Ramnäs.

• BrideToBe09
    Mangos skrev 2008-09-12 17:35:01 följande:
    Schenströmska är ju väldigt fint med omgivninen och allt! Hade det i åtanke då vi valde!
    '

Vad roligt att höra! Ja. jag hoppas det blir bra. Vi hade tänkt oss en vigsel i deras valv/vinkällare. Lite annorlunda, men rätt tufft tror jag.
  • BrideToBe09

Oj, vad ni skriver här! Hinner inte med att läsa allt.

TAck för välkomnandet! Härligt med en tråd där vi Västeråsare kan samlas.

Då vårat bröllop ligger så långt fram i tiden (känns det som just nu iallafall), så har jag inte funderat så mycket på riskastning osv. Inte heller på gåvor till gästerna (visste inte att man brukade göra så...), musik osv. Antar att jag kommer få lov att sätta mig in i sånt i vår.

Har ett litet problem dock.....vi har inte sagt något till våra föräldrar ännu. Sambon vill vääänta, helst tills vi skickar ut inbjudningarna. Men det tycker jag känns lite länge. Jag skulle vilja berätta för dem, samt informera om datum. Sen behöver vi ju inte säga så mycket mer på ett tag.
    Hur har ni gjort? Hur fort berättade ni och hur? *nyfiken*

• BrideToBe09

Ia o Puh skrev 2008-09-12 19:58:59 följande:

Jag vra på en sån vigsel förra hsöetn och det var jättemysigt!
    Vad roligt att höra!! Ja, jag hoppas verkligen att det blir mysigt. Känns lite extra att få ha det nere i valven. Häftig miljö. Fast det kanske känns lite konstigt om det är jättevarmt och fint ute, att ha det inomhus i en fuktig källare....

Hur pass mycket utrymme är det i valvet/vinkällaren? VI kommer att ha ett litet bröllop med max 20 gäster, funderade mest på om det blir trångt för alla att stå?
  • BrideToBe09

Blivande maken tycker att bröllopstårtan är överflödig då det ingår dessert i 3-rättersmenyn.....det blir för sött enligt honom, med tårta också.
    Jo, kan hålla med, MEN tårta HÖR JU TILL! Eller??? Är det jag som är insnöad???

• BrideToBe09

Hörrni, när vi ändå är inne på lokaler och sånt, kanske ni kan hjälpa mig med ett annat dilemma...
    Jag fyller nämligen 30 i januari, bara några dagar från en kompis som också blir 30. Vi funderade på att slå ihop festerna och även göra det hela till en nyårsfest. Problemet är att ingen av oss vill lägga några stora pengar på lokalhyra (vi ordnar självklart med mat, ngn typ av catering, samt lite att dricka). Är jättsvårt att hitta någon lokal som inte är dyr och som inte är en sån där klassisk "kvarters-lokal" á la 70-tal.

Någon som kan tipsa mig om något bra ställe??

• BrideToBe09

Fika imorgon blir lite svårt. SLutr jobbet först 17, och sen är det hem och fixa med mat och läggning av lilltjejen osv. Eftermiddagarna fram tills hon somnat brukar vara lite köriga. Ingen vits att ta med henne heller, hon är supergrinig efter en dag på dagis....tyvärr.

Valborg08: Vi ska gifta oss borgerligt, men på Schenströmska herrgården. Har dock inte ordnat med någon vigeslförättare. Har kompisar som gifte sig borgerligt i Sätrabrunn och det var inte några problem med vigselförättaren för deras del.

• BrideToBe09

Var tur att jag inte beslöt mig för att komma på fikat ikväll. Min lilla Tyra på 1,5 år har fått höstblåsor, så hon har varit jätteledsen. Hon har blåsor på tungan, läpparna och händerna. De på händerna poppade upp under kvällen här. Stackarn gråter mest hela tiden. Lever nu på kall fil, kall nyponsoppa och isglass, hon vill ju inte äta annat.

• BrideToBe09

Tack! Det hoppas jag också.

MoonGirl skrev 2008-09-17 20:47:10 följande:
    Vad tråkigt att höra att din dotter har fått höstblåsor. Hoppas hon blir bra snart igen! Hoppas du kan följa med och fika en annan gång i stället.Ha det bra!
  • BrideToBe09

Var länge sedan jag var inne här nu, har haft fullt upp om dagarna med sjukt barn kombinerat med arbetet och husrenovering. Dagarna rullar på snabbare än kvickt.

Har en fundering kring lokalhyra. Fyller 30 snart och ska tillsammans med en kompis köra kombinerad 30-årsfest samt nyårsfirande. Vi tänkte ändå försöka hålla nere kostnaderna i den mån det går.
    Vill gärna hyra en lokal i centrum här i V-ås, men vad är normal hyra för en sån för en kväll??
    Har fått ett kostnadsförslag på 5000:- för en kväll, 750:- till om vi vill använda köket.....
    Tyckte det kändes mycket, men har riktigt dålig koll.
    Tänkte höra med er här, för jag antar att lokaler har letats flitigt efter just bland blivande brudar (för vår del var ju allt redan klart i lokalväg, eftersom vi valde herrgårdsbröllop).

Så, någon som vet vad man kan tänkas få betala normalt sett för en festlokal i stan, en kväll?

• BrideToBe09

Ojoj, ni planerar och har er.....känns inte riktigt som jag befinner mig på samma planet just nu.
    Här är det stiltje. Blir inga mer planeringar förrän i vår. Bröllopet blir ju först i augusti, och litet dessutom. Så valskurser osv känns rätt överflödigt för vår del. Blir nog ingen dans alls här.
    Ska dock ge mig i kast med inbjudningskorten framåt våren och knåpa ihop dem tillsammans med sambons syster som är bra på sånt.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009