• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Elide

Nu har jag också hittat hit. Japp det är en bra tid nu att börja planera. Man hinner ändra sig flera gången om, om saker och ting men det måste man ju få göra. Vi t. ex hade redan bestämt vart vi skulle ha festen. Men nu e vi ute och letar på marknaden igen.
    Ni som ska vara på Brunnbygård, är det catering som gäller där eller?

Vad ska ni har för färgteman på era bröllop, om ni nu ska ha något?

Ciao..

• mmmalurk

Hej... Jag gifter mig nu, 080906 i Västerås Domkyrka med festen på Brunnby Gård. Vi har catering - Nyqvarns Gästgifvaregård och Mathias Klinga. Kan varmt rekommenderas.

Vi har gjort det mesta själva när det gäller trycksaker, fixar egen alkohol, egen personal och så...

Lycka till och njut av planeringstiden också.

• miss u

Vad kul att ni är så snabba på att snappa upp den nya tråden

Tessien: Vi har tänkt ha röd, svart och vit. Sambon gillar svart och rött, så då la jag till vit. Får väl se om jag hinner ändra mig, men än så länge känns det bra.

Mmmalurk: Du har ju inte så länge kvar nu! Vad roligt! Hur kommer det sig att ni valde domkyrkan? Vi har funderat på den, men jag tycker den känns väldigt stor. Ska ni ha många gäster?

• MoonGirl

Halloj!

Jag hänger på här också jag och min sambo planerar att gifta oss nästa sommar, augusti 2009. Vi har inte bokat kyrka och sånt ännu. Men snart så!! Antingen kommer vi att vara i Strömsholms kapell (som ligger i Strömsholms slott) eller i Badelunda kyrka. Jag och sambon håller på att kolla vilket alt som passar oss bäst. Bröllopsfesten är tänkt att ha i stenköket ute i Strömsholm (om vi gifter oss i kapellet där i Strömsholm) eller i Brunnbygård (om vi gifter oss i Badelunda kyrka)

Är det någon här inne som tänker önska sig presenter eller ha kuvertavgift?

Ha det fint!

• MoonGirl
    mmmalurk skrev 2008-08-26 10:33:12 följande:
    Hej... Jag gifter mig nu, 080906 i Västerås Domkyrka med festen på Brunnby Gård. Vi har catering - Nyqvarns Gästgifvaregård och Mathias Klinga. Kan varmt rekommenderas. Vi har gjort det mesta själva när det gäller trycksaker, fixar egen alkohol, egen personal och så... Lycka till och njut av planeringstiden också.
    Åhh, vad kul att ni ska gifta er snart!! Hoppas ni får en jättefin dag!!! Kul att ni ska vara i Västerås Domkyrka. Lycka till med allt!

Ni gjorde egna inbjudningskort och så? Ska ni önska er presenter eller ha kuvertavgift?

Vilka ska servera på erat bröllop?

Ha det bra!
  • mysan31

Hejhej!!!
    Jag hänger ochså på här...
    Jag och min sambo gifter oss den 20 juni 2009 nästa år...
    Vi har bokat skultuna kyrkan och sen ska vi ha festen i scoutstugan,den ligger ochså i skultuna...
    Jag försöker vara ute i god tid,så att det inte blir stressigt i slutet...
    Har även bokat ringarna så dom är färdiga..
    Vi är inne lite på rosa och vitt eller rött och vitt...
    Jag hittar inga rosa löpare som man kan ha på borden..
    Är det någon som vet vad man kan hitta några...
    har även fixat lite till dekorationen..m.m.
    ha det bra...Angelika

• MoonGirl

mmmalurk: Hur långt innan skickade du ut inbjudningskorten?

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-08-26 12:18:08 följande:
    Hejhej!!!Jag hänger ochså på här...Jag och min sambo gifter oss den 20 juni 2009 nästa år...Vi har bokat skultuna kyrkan och sen ska vi ha festen i scoutstugan,den ligger ochså i skultuna...Jag försöker vara ute i god tid,så att det inte blir stressigt i slutet...Har även bokat ringarna så dom är färdiga..Vi är inne lite på rosa och vitt eller rött och vitt...Jag hittar inga rosa löpare som man kan ha på borden..Är det någon som vet vad man kan hitta några...har även fixat lite till dekorationen..m.m.ha det bra...Angelika
    Kan man inte hyra löpare någonstans?
  • Elide

Angelica: Om du inte hittar några löpare i rätt rosa färg så kan du ju alltid köpa vita och sedan färga dom själv.

Färgtemat på vårat bröllop är Rött, grön och gul med lite vitt också.

Blir lite Italienskt i det hela också då Matte, blivande mannen är halvitalienare.

Nån som vet nått om Stadshotellet här i stan? Prismässigt..är det dyrt eller?

Bra fråga MoonGirl ang inbjudningarna. Vissa säger att man ska skicka i god tid men andra säger att det inte får vara för långt mellan själva inbjudan kommer och bröllopet. Så när är den bästa tiden att skicka ut dom??..

• mysan31

Jag var inne på brud och bröllop sidan,där står det att man ska skicka ut inbjudningskorten 2-3 mån innan..

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009