miss u skrev 2008-09-01 07:39:25 följande:
Jag såg på Strömsholms slotts hemsida att det kostade 4500:- att hyra lokalen. Tycker att det är lite väl häftigt faktiskt. Känns som jag skulle vilja lägga pengarna på annat.Det stämmer bra att det är Kolbäcks kyrka som ligger vid vägen mot Strömsholm. Jag tyckte det var lite störande att tågrälsen + vägen låg så pass nära, fast samtidigt är man ju inte vid kyrkan så länge. Hittade du nå bilder på Säby kyrka? Jag är så dålig på geografin runt Kolbäck, så om du vill veta var Borgbylokalen ligger, sök på Borgby, Hallstahammar på
hitta.se. Hamncafét ligger om man svänger ner mot gästhamnen i Borgåsund. Sök på Borgåsund på
hitta.se så borde du hitta det med. Hur hittade man egentligen förr när inte internet fanns? Hur har det gått för er att komma överens? Vi har haft vilda diskussioner hemma om vi ska vara på hamncaféet eller hos svärföräldrarna. Jag älskar hamncaféet och sambon svärföräldrarna. Men jag får nog ge mig verkar det som. Är ju helt klart billigare att vara hos svärföräldrarna, även om jag tycker att det inte skadar att kolla upp vad hamncaféet kostar innan man ratar det. Usch, det är inte lätt!Vi har väl tänkt att transport mellan kyrka och festlokal ska vara "gratis". Vill inte lägga pengar på det. Hade en idé om att åka med svärföräldrarnas båt OM vi nu skulle vara vid hamncaféet. Annars blir det nog bil av nåt slag.Jag har tänkt att sy upp klänning i Thailand när vi åker dit i januari. Ska dock kolla vad som finns i Sverige först så jag vet vilken modell jag ska ha. Blir jag kär i nån här kommer jag nog att hyra tror jag.
Hej! Jag tycker också att det är lite väl mycket med att betala 4500 kr för att hyra kapellet, i Strömsholms slott. Kapellet var fint, men inte mer. Sedan var vi till stenköket och kollade in där. Det kostar 1000 kr i timmen att hyra där för att ha festen efteråt. Normalt brukar folk hyra stenköket i 8-9 timmar och då blir det ju 8000-9000 kr i timmen. Väldigt dyrt. Brunnby gård kostar 4500 kr (tror jag att det var) och då får man ha gården i 3 dagar!!
Jag har inte hunnit titta efter några bilder på Säby kyrka, men jag ska göra det. Ja, Kolbäcks kyrka låg ganska nära vägen, men Badelunda kyrka ligger också väldigt nära vägen. Har du varit dit till Badelunda kyrka?
Du kan ju ringa och kolla vad det kostar att vara vid hamncafét? Ja, om ni är hemma hos svärföräldrarna så blir det ju billigare. Hade ni tänkt bjuda många gäster? Det vore väl häftigt att åka båt till svärföräldrarna om ni ska vara vid hamncafét

.
Ja, vi hade livliga diskussioner här hemma om vart vi skulle vigas. Sambon ville vara i Strömsholms kapell och jag ville vara ute i Badelunda kyrka. Men när han såg kapellet så tyckte han att det såg så litet ut. Vi tänkte bjuda ganska många personer till bröllopet. Så det blev till slut att vi bokade Badelunda kyrka (YES!!) Nu idag ska jag kolla lite på cateringfirmor. Jag är hemma och är mammaledig just nu så jag hinner ringa runt och göra lite bröllopsärenden. Bra det!
Vad kul att du hade tänkt skaffa en klänning i Thailand när ni ska åka dit. Jag tänkte hyra en brudklänning, hoppas jag hittar någon fin

. Måste bara hinna gå ner några kilon innan jag provar någon brudklänning

.
Ja, hur hittade man förr när man inte hade internet? Det undrar jag också

. Fast då låg ju det mesta kanske nästgårds...