MoonGirl skrev 2008-09-02 10:17:52 följande:
miss u skrev 2008-09-01 08:29:57 följande:
Hej! Vad kul att höra att din syster gifte sig i Badelunda kyrka och att du har varit där på något konfirmationsläger. Ja, åk ut och titta igen på kyrkan. Den är så fin! Har du ringt och kollat med hamncafét hur mycket det kostar att ha festen/middagen där efter vigseln? Nyfiken Jag skulle vilja gå ner 15 kilo. En del kilon är efter graviditeten, men jag ska kämpa på under hösten. Eftersom jag hade tänkt hyra en brudklänning så kan jag beställa en ett halvår innan bröllopet. Så jag har tid på mig under hösten, går jag ner 10 kilo så är det också jättebra! vill vara fin på min stora dag! Vet du om det finns några brudklänningskataloger som man kan titta i? Eller måste man ner till affären och kolla? Vi har ju två st bröllopsaffärer här i stan och några st i Eskilstuna, så jag ska väl ta mig ner på stan någon dag här och kika runt. Måste titta på utbudet. Ska höra med dem i affären om de har någon katalog som man kan få ta med sig hem och titta i lugn och ro. Ringde runt till olika cateringfirmor igår, men de var väldigt svåra att få tag på. Tur att de har hemsidor som man kan titta på. Har ni funderat över vilken cateringfirma ni vill ha?Vi har inte bokat fotograf ännu, vet du hur långt i förväg man måste boka en fotograf? Vilka finns det här i stan? Vet du? Vet inte heller vart vi vill bli fotograferade. Svårt! Brukar man göra det efter vigseln eller brukar man göra det några timmar innan vigseln? Jag vet inte hur man brukar göra eller vad som är mest praktiskt. Mest praktiskt är det väl att göra det innan vigseln. Skrev en gästlista igår, vi är uppe i 100 personer. Vi kan inte bjuda så många.... Ja, det är svårt att hålla sig borta från bröllopstorget när man går i bröllopstankar man har mycket att fundera på .
Jag känner nog att min syster kan "få" Badelunda som sin kyrka. Finns ju så många andra fina att välja mellan.
Jag har inte ringt hamncaféet än, men tänkte jag skulle hinna med att göra det idag. Måste ju trots allt jobba emellanåt.
Jag visste inte ens att det fanns nåt som hette bröllopsklänningskatalog. Så långt har jag kommit i mitt klänningsletande.
I Västerås är det väl Ursula och Ruths som finns att välja mellan. Känner inte till så många fler. Finns det fler ställen i Eskilstuna? Är ju värt att kolla där också isf.
Vi tänkte väl ta kallskuren mat från Carlströms eller Kungsbyn. Sen kände svärfar till nån som kunde fixa potatisgratäng till billig peng. Vet inte vem det var han kände. Vilka cateringfirmor var det du försökte få tag i?
Dom stora fotograferna i stan är väl Portättstudion och Photografen. Dom ligger båda på Stora gatan vid Fryx. Jag bor på Oxbacken så jag går förbi dom varje dag när jag går till/från jobbet. Man kanske skulle smita in nån dag och höra sig för om priser. Känns som det är så länge kvar tills det är dags, men det är ju ändå dags att börja boka saker. Sambon vill att vi ska fotas efter vigseln eftersom han inte vill se mig innan kyrkan. Han tycker att det känns fejk att ta innan eftersom man sätter på sig ringarna innan vigseln. Samtidigt har man ju mer tid innan vigseln, beroende på när man ska vigas. Vilken tid brukar vigseln vara, på eftermiddagen va?
Vad har ni för budget? Vi ligger just nu på runt 40 000:- exkl bröllopsresa + att mina föräldrar betalar maten. Har tänkt bjuda 50-60 pers.