• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Rebellen75

mmmlurk:

Anledningen till att vi inte kunde boka Anette är att de inte visste hur de skulle lägga schemat till nästa år och därför kunde jag bara önska henne.

Vi var riktigt god tid att boka men det var bara för att jag redan bestämt vilka jag ville skulle fixa mig hår och smink + fotograf så varför vänta och riskera att någon hinner före.

• Rebellen75
    MoonGirl skrev 2008-09-05 09:44:58 följande:
    När brukar man boka fotograf? Långt i förväg? När brukar man boka frisör? Det kanske man ska göra ganska snart, då eller? Kan man köpa de där inbjudningskorten på internet, de som du vill köpa som du såg på Formex-mässan? Jag såg i en tidning att www.kortdesign.se har inbjudningskort till bröllop, väldigt fina. Ett tips till er alla
    korten kan man boka på nätet www.karindahlin.se men man kan inte se höstens kollektion än. Just nu är det bara en startsida. Jag som skulle visa gubben min va fina de var.

Här var en till återförsäljare som jag gillade www.karindisajn.com Men vet inte var man kan köpa deras produkter som privatperson.
  • Rebellen75

moongirl:

när och var i nov är det mässa? Brukar inte bröllopsmässan var i feb?

• mysan31

Bröllopsmässan i västerås är den
    23 nov kl 10.00-17.00 i elite stadshotellet

• mysan31

Vi får träffas allihoppa som ska på
    mässan i västerås den 23 nov kl 10.00-17.00
    i stadshotellet...eller annars kan vi träffas i västerås
    och fika nån dag och prata om bröllop...
    om det är nån som är intresserad...

• MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-09-05 20:02:36 följande:

Oj glömde!Miss u: Jag vet inte vad Anki tar, vet att dom har typ grupprabatt om man tar smink och naglar där oxå, hon Denise. Skulle gå på runt 2000kr...man har en konsultation med provsminkning och så innan själva STORA dagen!
    Ringde till Anki på UNIK och hon tar 2000 kr för en bruduppsättning & smink hos Denise (som också är på UNIK): 500 kr. Frågade inte vad hon skulle ta för att fixa naglarna, men en kombinationsrabatt är ju inte helt fel om så är fallet... =)
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2008-09-05 22:03:37 följande:
    korten kan man boka på nätet www.karindahlin.se men man kan inte se höstens kollektion än. Just nu är det bara en startsida. Jag som skulle visa gubben min va fina de var.Här var en till återförsäljare som jag gillade www.karindisajn.com Men vet inte var man kan köpa deras produkter som privatperson.
    Tack för internetlänken, ska kika in på korten!

Japp, bröllopsmässan är i november (se ovan)
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-09-06 11:23:47 följande:
    Vi får träffas allihoppa som ska på mässan i västerås den 23 nov kl 10.00-17.00i stadshotellet...eller annars kan vi träffas i västerås och fika nån dag och prata om bröllop...om det är nån som är intresserad...
    Visst kan vi träffas någon dag och fika och prata om bröllop det vore ju skoj!
  • Rebellen75

MoonGirl skrev 2008-09-06 14:39:54 följande:

Visst kan vi träffas någon dag och fika och prata om bröllop det vore ju skoj!
    Skulle vara skoj att få ansikten på er alla. Hoppas bara jag får någon tid över. Som ni kanske ha märkt så är jag mest aktiv vid datorn på kvällarna när jag lagt barnen. Här hemma är det träning mån, tis,ons, tor och oftas match på helgen. gruvar mig hur det ska bli när minstingen börjar med någon sport hon också. I dag har det varit Fotbollensdag så nu är vi lite frusna så alla ligger under varsit täcke och tittar på Tv.

Kul med mässa
  • Mangos

Känns som att alla har kommit så längt när man sitter o läser vad alla skriver. Själva har vi kyrka och lokal bokat.

Har även varit och tittat på brudklänningar. Blev alldeles skakis, blev så riktigt på något vis när man ska prova klänningar. Hittade några riktigt fina men skulle vilja kolla lite mer vad som finns.

Har ni tänkt ut nån budget för era bröllop? och i så fall för hur många gäster är det?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009