• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-09-07 20:01:17 följande:

Moon Girl: Pratade med en kompis igår som även hon är nyförlovad och vi pratade om allt som behövs till ett bröllop...Hon hade verkligen dunderkoll på vad hon ville ha och hur man borde göra osv...jag kände mig urdum, kan ju typ ingenting...har inte den blekaste vad jag ska dekorera efter. Jag känner att det är himla mycket och när man dessutom har familj verkar det finnas väldigt lite tid till planering och annat nödvändigt. Korten, placering och placeringskort och tema ska en vän hjälpa till med och likaså bordsdekorationer. Sköööönt, slipper jag hålla på med pyssel! (Inte direkt en mönsterbrud... )Tisdagar funkar för mig, tid, någon?
    Jag känner detsamma som du gör. Jag tycker i alla fall att det är bra att Västeråstråden har kommit igång så att man kan utbyta lite ideér med varandra inför bröllopet. Ja, det är väldigt mycket att dona och fixa med inför ett bröllop, det är bra att ta hjälp av kompisar! Jag har en liten son på snart 5 månader som tar mycket av min tid nu, men försöker hänga med på bt så mycket jag hinner och prata med er och få tips och råd inför det kommande bröllopet
  • MoonGirl

Är det någon här som ska ha både toastmadam och toastmaster?

• mysan31

Vi ska ha 2 st toast madam sen funderar jag på att ha 2 st värdpar..

• miss u

Vad säger ni alla om tisdag kl 16:30? Nåt speciellt ställe nån önskar? Det lär ju säkert bli fler träffar så vi kan väl börja nånstans. Vad sägs om Bredbar? Dom har fått det riktigt fint sen dom flyttat till asea-torget (heter det väl?). Jag jobbar precis intill där, så det var väl kanske därför mitt val hamnade på det stället. Kan helt klart tänka mig nånstannanstans om det är så.

Rebellen: Låter som du kommit rätt långt med planeringen av bordsdekorationen. Jag har funderat på att ha vita dukar med svarta löpare och sen lite röda rosor här och var.

Moongirl: Vi har tänkt att ha en toastmaster (svärfar). Sen får vi se med värdpar. Kanske att bådas föräldrar kan vara det.

• miss u

Nu har jag preliminärbokat både Kolbäcks och Säby kyrka till den 18de juli. Var inga som helst problem att boka båda. Var bara att återkomma när vi bestämt oss. Fanns vilka tider som helst så vi fick bestämma det med. Hur bra som helst! Ja, ville bara säga det. Nu måste jag försöka jobba igen...

• Elide

Vi ska ha en toastmaster, min bror och ett värd par..troligtvis mina föräldrar.
    Färgtemat som vi ska ha är rött, mörkgrönt och guld. Vet redan hur bordsdekorationerna skall se ut och troligtvis bordsplaceringskorten. Har även filat lite på inbjudan, vigselprogram och festprogram.

Är det imorgon Tisdag den 9/9 som vi skall träffas eller? Bredbar låter bra för mig. Har bara gått förbi där men det ser väldigt mysigt ut.

• MoonGirl

Var ligger bredbar? Vet inte var det ligger... Jag vet att jag har gått förbi där någon gång, men minns inte vart det låg. Har som sagt aldrig varit in på bredbar. Har de stor plats vid fikaborden? (tänker på utrymme för barnvagn). Tänkte ta med mig Erik i så fall (eftersom sambon slutar kl 17 på jobbet). Annars vet jag att Global living har rätt så stort utrymme om man vill ta med sig barnvagn. 16.30 funkar bra för min del att ses på i alla fall.

• MoonGirl

Vi har svårt att bestämma oss för vem som ska vara toastmadam eller toastmaster. Vi funderar på att fråga min bror om han vill vara toastmaster och hans blivande sambo toastmadam, men inget bestämt. Måste fundera lite till. Vi får se hur vi gör med värdpar.

Det är så mycket som man måste fundera över

• MoonGirl

miss u skrev 2008-09-08 10:24:54 följande:

Nu har jag preliminärbokat både Kolbäcks och Säby kyrka till den 18de juli. Var inga som helst problem att boka båda. Var bara att återkomma när vi bestämt oss. Fanns vilka tider som helst så vi fick bestämma det med. Hur bra som helst! Ja, ville bara säga det. Nu måste jag försöka jobba igen...
    Vad bra att du har preliminärbokat Kolbäcks och Säby kyrka! Bättre att göra det, tills ni har bestämt er vilken kyrka ni vill gifta er i. Lycka till med beslutet!
  • miss u

För mig är det inga problem att ses redan i morgon. Vet inte hur ni andra har det med barn och sånt, om ni behöver en vecka till på er? Jag har inte varit på Bredbar med barnvagn, men har uppfattat det som att det är gott om plats. Jag har aldrig fikat på Global living så jag kan inte jämnföra ställena.

Bredbar ligger numera vid asea-torget, alltså på andra sidan gatan från Skrapan, vid fontänen som står där. Hänger du med på var jag menar Moongirl?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009