• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Elide

Bredbar ligger i Varsams gamla lokaler, om nån besökte den butiken nångång.

För mig är det helt oki med att ni som har barn tar med dom.

Om det är några som kan träffas redan imorron så hänger jag på. Min m2b jobbar kväll imorron så det är roligt att ha nått att göra...

• MoonGirl

miss u skrev 2008-09-08 14:25:25 följande:

För mig är det inga problem att ses redan i morgon. Vet inte hur ni andra har det med barn och sånt, om ni behöver en vecka till på er? Jag har inte varit på Bredbar med barnvagn, men har uppfattat det som att det är gott om plats. Jag har aldrig fikat på Global living så jag kan inte jämnföra ställena.Bredbar ligger numera vid asea-torget, alltså på andra sidan gatan från Skrapan, vid fontänen som står där. Hänger du med på var jag menar Moongirl?
    Jag ska ner på stan nu med Erik, så jag ska kolla upp vart Bredbar ligger. Det spelar ingen roll vart vi ses och fikar, det ordnar nog sig med plats för barnvagn osv. jag återkommer senare ikväll och meddelar hur det gick att hitta till Bredbar, hi hi Jag kan ses redan imorgon, tisdag kl 16.30, om ni andra kan då.... =) kul!
  • MoonGirl

Vi kan väl skriva våra namn, de som kan fika redan imorgon, tisdag, den 9/9, vart vi ska ses och klockslaget =) ? Göra en liten lista typ, så vi vet vilka som kan/vill komma med?

• miss u

För mig är det också helt okej att ta med barn. Jag kom på att jag har ju tvättid i morgon, men jag ska se till att byta den. Det brukar inte vara några större problem att få tid så det är lugnt. Sambon ska iväg och spela badminton + att han har tenta på ons (pluggar till ma/na lärare) så han är inte så mycket till sällskap i morgon ändå.

Ska vi ta Bredbar då? Så kan vi ta Global living nästa gång?

Vi som är på i morgon 9/9 vid Bredbars entré mot fontänen kl 16:30 är:
    miss_u

• Elide

miss u skrev 2008-09-08 15:01:43 följande:

För mig är det också helt okej att ta med barn. Jag kom på att jag har ju tvättid i morgon, men jag ska se till att byta den. Det brukar inte vara några större problem att få tid så det är lugnt. Sambon ska iväg och spela badminton + att han har tenta på ons (pluggar till ma/na lärare) så han är inte så mycket till sällskap i morgon ändå.Ska vi ta Bredbar då? Så kan vi ta Global living nästa gång?Vi som är på i morgon 9/9 vid Bredbars entré mot fontänen kl 16:30 är:miss_u
    Tessisen kommer!
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-08 15:01:43 följande:

För mig är det också helt okej att ta med barn. Jag kom på att jag har ju tvättid i morgon, men jag ska se till att byta den. Det brukar inte vara några större problem att få tid så det är lugnt. Sambon ska iväg och spela badminton + att han har tenta på ons (pluggar till ma/na lärare) så han är inte så mycket till sällskap i morgon ändå.Ska vi ta Bredbar då? Så kan vi ta Global living nästa gång?Vi som är på i morgon 9/9 vid Bredbars entré mot fontänen kl 16:30 är:miss_u
    Jag var ner till stan för ett tag sedan och nu vet jag vart Bredbar ligger. Tack för din vägbeskrivning dit. Hittade dit på en gång . Det såg väldigt mysigt ut och stort verkade det vara också Vi kör på Bredbar tycker jag
  • MoonGirl

Vi som kommer till Bredbar imorgon för en fika, tisdag 9/9, kl 16.30, vid entrén till Bredbar (utanför väl?)

miss u

Tessisen

MoonGirl + sonen Erik

Fyll på listan, ni andra som är sugna på att hänga med

• Ia o Puh

Hallå, jag kommer oxå!

miss u

Tessisen

MoonGirl + sonen Erik

Ia o Puh+ Ev dottern Ida

Shit, kan ju bara vara inne på kvällarna, då dotter river stället utan övervakare . Ser att ni andra hinner med mycket att prata om härinne på dagarna oxå! Blir en del trevlig ikappläsning.

Vi ringde Björksta idag och dom var väldigt otrevliga! :-O Ville inte jobba på Nationaldagen, som ju var Sveriges dag(?) enligt tanten jag frågade. påpekade att det även var en lördag... Vi prel. bokade iaf Skerike, där jag är döpt, så får vi se...får svar om Björksta på onsdag, känns så dåligt just nu!

• Rebellen75

Kul att ni ska ses. Jag kan inte komma men jag hoppas ni får det trevligt. Får försöka komma med nästa gång.

• Elide

Ni som kommer imorron. Ta gärna med er bröllopstidningar och andra saker ni har som har med bröllop att göra...
    Ska bli jättekul att ses!

Ja det är väl enklast att vi ses utanför, eller?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009