• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl

Tessisen: Visst var det du som hade en kompis som visste någon bra bröllopsaffär i Eskilstuna? Eller minns jag fel?

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-09 21:57:01 följande:
    Vi funderar på att boka sviten på stadshotellet. Om vi nu ska ha festen där så blir det nära och bra. Vi får se efter mötet vi har med Elite imorron hur det blir. Vi hoppas de kan ge oss ett bra pris och att det inte är bokat. Va inte bokat sist vi pratade med dom.Håll tummarn för oss imorron!MoonGirl: Vart ligger Thottska villan?
    Just ja, det var ju ni som skulle ha mötet med Elite imorgon! Lycka till! Jag ska hålla tummarna för er imorgon! Skriv och berätta hur det går!

Thottska villan ligger i Strömsholm, nära Strömsholms slott . Det är jättevackert där ute. Vi har inte bokat något ännu, men man lär väl ta och göra det snart (om det nu blir Thottska villan). Men det lutar väl åt det i alla fall.... =)
  • Elide

Det stämmer. Ska träffa henne i helgen, ska fråga då. Tror det var där hon köpte en del av sin klänning. Hon hade en två delad, enkel klänning. Men väldigt snygg.

• Mangos
    MoonGirl skrev 2008-09-09 21:31:26 följande:
    Mangos: När ska ni gifta er och vart ska ni ha festen efteråt?
    Vi gifter oss den 8/8-09 i Kungsåra kyrka och därefter är festen på Kungsbyn!
  • Mangos
    MoonGirl skrev 2008-09-09 21:57:05 följande:
    Tessisen: Visst var det du som hade en kompis som visste någon bra bröllopsaffär i Eskilstuna? Eller minns jag fel?
    Har också funderat om det finns några bra bröllopsaffärer någonstans i närheten. Finns ju inte så mycket här i Västerås. Någon som kan tipsa om något ställe?
  • Ia o Puh

Tack tjejer för idag! Fick en adrenalinkick och peppning efter idag och har t.o.m kollat på lite blommor till borden :-O Måste vi göra om snart igen!

Tessisen: Vad snäll du är, som orkar skriva ner allt!

Jag funderar oxå på bröllopsnatten, nån som vet var man kan checka ut senare, typ runt 15.00 och få frukost på rummet och sånt?

• miss u

Hej på er!

Jag kan bara instämma. Det var riktigt kul att få träffa er alla och jag hoppas att vi ses snart igen. Jag kom på flera saker som jag inte hann ventilera med er. Tiden gick så fort. T.ex ska ni fota er före eller efter vigseln? Ni som inte ska ha brudtärna, ska ni gå in med mannen, pappa eller själva?

Jag blir lite stressad över att det bara är vi som varken bokat kyrka eller lokal, men samtidigt kan jag inte göra så mycket mer än att vänta på att det ska vara gudtjänst i Säby kyrka och att Hamncafét ska ge nåt slags besked. Vi har en annan lokal som vi ev kan tänka oss, så får åka dit och kolla samtidigt som Säby kyrka. Jag får istället koncentrera mig på allt annat som ska fixas.

Moongirl: Så det lutar åt Thottska villan när det inte blev vigsel i Strömsholms slott? Det är ju riktigt fint i dom där krokarna faktiskt.

Är det nån som vet om Ruths har öppet nåt på helgen? Ursula har ju bara öppet i veckorna, så det känns lite stressigt att hinna dit, eller det kanske räcker att vara där i två timmar efter jobbet? Jag har noll koll.

• MoonGirl
    Mangos skrev 2008-09-09 22:10:46 följande:
    Vi gifter oss den 8/8-09 i Kungsåra kyrka och därefter är festen på Kungsbyn!
    OK, då gifter ni er 1 v före oss Tror inte att du är uppskriven på listan när du ska gifta dig (se början av tråden) Kanske kan Miss u fixa det?
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-10 07:37:11 följande:

Hej på er!Jag kan bara instämma. Det var riktigt kul att få träffa er alla och jag hoppas att vi ses snart igen. Jag kom på flera saker som jag inte hann ventilera med er. Tiden gick så fort. T.ex ska ni fota er före eller efter vigseln? Ni som inte ska ha brudtärna, ska ni gå in med mannen, pappa eller själva?Jag blir lite stressad över att det bara är vi som varken bokat kyrka eller lokal, men samtidigt kan jag inte göra så mycket mer än att vänta på att det ska vara gudtjänst i Säby kyrka och att Hamncafét ska ge nåt slags besked. Vi har en annan lokal som vi ev kan tänka oss, så får åka dit och kolla samtidigt som Säby kyrka. Jag får istället koncentrera mig på allt annat som ska fixas. Moongirl: Så det lutar åt Thottska villan när det inte blev vigsel i Strömsholms slott? Det är ju riktigt fint i dom där krokarna faktiskt.Är det nån som vet om Ruths har öppet nåt på helgen? Ursula har ju bara öppet i veckorna, så det känns lite stressigt att hinna dit, eller det kanske räcker att vara där i två timmar efter jobbet? Jag har noll koll.
    Japp, vi funderar på att boka bröllopssviten i Thottska villan, det är så fint där! 1395 kr kostar bröllopssviten där + inklusive frukost fast jag ska kolla upp lite fler alternativ innan vi bokar definitivt.
  • miss u

Nu är Mangos upplagd på listan också. Välkommen!

Moongirl: Vad är det för alternativ du ska kolla upp? Jag är ju fortfarande helt inne på Hamncafét och deras lilla hus vid vattnet, men jag måste nog börja inse att det kan blir nåt annat ställe och kolla upp fler alternativ.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009