• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-11 16:18:45 följande:
    Du skriver i inbjudan vem som de skall höra av sig till om de kommer eller inte. Där kan du ochså tillägga att om det är nått de inte kan äta eller vill äta att berätta detta. Så man kan fixa nått annat. Brukar inte vara några problem när man har tre rätters att fixa nån enstaka persons önskan. Min bror är vegetarian och hans fru men de äter fisk. Så vi kommer att ordna så de får ett fiskrätt i stället för kött som vi har tänkt. Sedan så har vi nån som är gluten, laktosallergiker och nått mer så där blir det verkligen något speciallt, men pratar man med de som fixar maten i god tid så brukar det inte vara några problem.
    OK, tack för tipset!
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-09-11 21:37:30 följande:
    vad finns det för hemsidor på hotell i västeråsJaghar varit inne på stadshotellet
    Testa att googla på hotell i Västerås så borde du få fram hemsidor över vilka hotell det finns i V-ås.
  • Kampi

Vi kommer att ha en fotograf som följer oss hela dagen. Vi tänkte fota oss "ordentligt" innan vigseln i slottets omgivningar.

Imorgon ska vi posta våra save the date kort! Ska bli så spännande, det känns så verkligt nu helt plötsligt... Och underbart!

• miss u

Det verkar som det är vanligast att fota sig innan vigseln. Då blir jag lite osäker på hur vi ska göra. Hade ju tänkt efter, men det kan ju inte vara helt fel heller. Då är det ju liksom på "riktigt". Tar man innan måste man ju ta på sig vigselringen och när jag väl har satt på mig min så vill jag ju inte ta mig den på en gång!

Vårt stora beskymmer är fortfarande festlokal. Det är det enda som snurrar i mitt huvud. Det känns som att blir bara det bokat så kan vi fortsätta med det andra. Funderar på att ringa till Hamncafét idag igen och kolla hur det går med försäljningen. Tycker ni det är att vara lite för på? Jag ringde sist i mitten av förra veckan... Vi vill ju sååå gärna vara där. Har inte hittat nåt annat ställe som ens kommer i närheten av mysighet. Suck...

• miss u

Ia o Puh: Jag kom att tänka på en sak när jag strechade efter mitt gympass i morse. Man hinner fundera på massa olika saker när man stretchar... jag menar ifall du glömt det nu när du inte tränat på ett tag. Jo, men iallafall.. Pluggade du på universitetet i Örebro tillsammans med en tjej som heter Elin som kom från Alingsås och hade en pojkvän (Andreas) från Skåne? Och kommer du isåfall ihåg att du var med på en inventering av Lagerhaus för typ 5-6 år sen? Det var jag som fixade in dig då. Jobbade på Lagerhaus då och hade med mig flest frivilliga av alla anställda när det var dags för inventering.

• Elide
    Kampi skrev 2008-09-11 23:19:39 följande:
    Vi kommer att ha en fotograf som följer oss hela dagen. Vi tänkte fota oss "ordentligt" innan vigseln i slottets omgivningar. Imorgon ska vi posta våra save the date kort! Ska bli så spännande, det känns så verkligt nu helt plötsligt... Och underbart!
    Har funderat på detta med "save the date" kort. Men har inte riktigt kommit på vad det används till och när man ska skicka. Men som jag förstår nu så är det väl nått som skickas ut innan den formella inbjudningen, eller har jag fel?
  • miss u
    Tessisen skrev 2008-09-12 10:51:31 följande:
    Har funderat på detta med "save the date" kort. Men har inte riktigt kommit på vad det används till och när man ska skicka. Men som jag förstår nu så är det väl nått som skickas ut innan den formella inbjudningen, eller har jag fel?
    Det stämmer. Save the date-kort är ju att säga till folk i god tid att inte uppboka sig det datumet för det vankas bröllop. Dom allra flesta som vi tänkt bjuda har vi redan berättat datumet för och långväga gäster har jag mailat och sagt till. Då sparar man ju in lite jobb och pengar. Budgetvarianten. Men har man tid och lust så är det ju jättekul med såna kort. Är ju bra att meddela folk redan nu eftersom vi gifter oss mitt i semestertider.
  • Elide

Nån som har börjat fundera på tårta ännu?
    Det har jag. Min m2b är lite traditionell av sig och vill ha en trevånings tårta, typ. Men jag skulle vilja ha nått som är lite annorlunda nått som står ut från mängden.
    Har varit in på Malmens konditoris hemsida. De har väldigt fina tårtor men det har även Ica Maxi, Chantal´s och Systrarna Ericsson. Min m2b tycker inte att jag ska kolla upp för många olika alternativ för då blir det så svårt att välja. Men då tycker jag att det är bra att kolla upp olika, jämföra priser och utseende. Är man för praktisk?

• miss u

Jag har funderat lite på tårta, men inte kommit så långt. Jag skulle också vilja ha en traditionell tårta. Har också varit inne på Malmens konditoris hemsida och dom verkar bra. Det stod inte så mycket på Ica Maxis hemsida.

Jag tycker att det är jättebra att kolla upp olika alternativ och jämföra. Kan ju skilja jättemycket. Om du har tid att kolla runt så ska du absolut göra det. Min blivande tycker också att jag inte ska alltför många alternativ att välja mellan. Är ju såå velig om jag har alternativ.

• Elide

Hur ska ni göra natten före bröllopet? Ska ni sova hemma med er m2b? Eller?
    Vi vet inte riktigt hur vi ska göra.
    Hmm ännu mer huvudbry!!!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009