• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u
    Tessisen skrev 2008-09-12 11:32:48 följande:
    Hur ska ni göra natten före bröllopet? Ska ni sova hemma med er m2b? Eller? Vi vet inte riktigt hur vi ska göra. Hmm ännu mer huvudbry!!!
    Du tänker för mycket Jag känner just nu att jag vill sova med honom. Sen om man gör det hemma eller på hotell det vet jag inte än. Men skulle inte vilja missa sista frukosten som ogifta. Fast om man inte sover tillsammans så blir ju frukosten innan den sista, så man lär ju alltid få en sista.
  • Elide

miss u skrev 2008-09-12 11:36:15 följande:

Du tänker för mycket Jag känner just nu att jag vill sova med honom. Sen om man gör det hemma eller på hotell det vet jag inte än. Men skulle inte vilja missa sista frukosten som ogifta. Fast om man inte sover tillsammans så blir ju frukosten innan den sista, så man lär ju alltid få en sista.
    Hmmmm, du har nog rätt. Jag tänker alldeles för mycket! Ska nog försöka tagga ner lite.

Ja det är nog ganska så mysigt att tillbringa sista natten tillsammans och en sista frukost...."innan man tar steget".
  • miss u

Jag har fått för mig att det kommer kännas lite extra att äta sista frukosten tillsammans. Man kan ju lyxa till det lite och äta lite "finare" frukost så det känns speciellt. Helst vill man ju ha lång tid på sig också, men det återstår att se hur det blir med tidsschemat.

Tessisen skrev 2008-09-12 11:42:02 följande:
    miss u skrev 2008-09-12 11:36:15 följande:
    Hmmmm, du har nog rätt. Jag tänker alldeles för mycket! Ska nog försöka tagga ner lite. Ja det är nog ganska så mysigt att tillbringa sista natten tillsammans och en sista frukost...."innan man tar steget".
  • Kampi

Vi skickar save the date kort just för att vi har långväga gäster som bland annat bor i USA, Grekland och Dubai. Sen tänkte vi också på att vår bröllopsdag (23 maj) är under kristi himmelsfärdshelgen vilket gör att många ofta är lediga från torsdag till söndag den veckan och kanske reser bort de dagarna.

Ang bröllopstårta så tänkte vi ha en liten tårta/bakelse till varje gäst a la american style. Vi får en stårta att dela på och så får gästerna en varsin likadan i mindre format helt enkelt. Snyggt och så slipepr man allt kladd.

• BrideToBe09

Hej tjejer!

Fick länken hit av "miss u", och tänkte höra om man får husera här med er.

Är Västeråsare och jag och min sambo blir man och hustru 8/8 2009. Vi har bokat Schenströmska herrgården med vigsel nere i deras valv (en gammal mysig vinkällare).

• Mangos

Välkommen BrideToBe09. Ser att vi ska gifta oss samma dag! Spännande!

• BrideToBe09
    Mangos skrev 2008-09-12 16:04:38 följande:
    Välkommen BrideToBe09. Ser att vi ska gifta oss samma dag! Spännande!
    TAck! Där ser man. Vart gifter ni er?
  • BrideToBe09

Åh, såg precis, Kungsåra.

• Mangos

Hade funderat på Badelunda som flera här på forumet men då vi bestämde oss för att ha festen på Kungsbyn blev det ganska naturligt att ha vigseln i Kungsåra! är ju gångavstånd däremellan!

• BrideToBe09

Ja, det låter ju bra.

Här blir det både vigsel och fest på Schenströmska i Ramnäs.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009