• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Ia o Puh

Hallå! Ja, mina vänner hade 35 gäster och det blev väl lite trångt då dom även filmade längst bak..men finns det hjärterum så.. Det gick bra iaf...mysigt var det och lite kallt, så det blir nog alldeles perfekt på sommaren!

BrideToBe09 skrev 2008-09-14 11:34:35 följande:
    Ia o Puh skrev 2008-09-12 19:58:59 följande:
    Vad roligt att höra!! Ja, jag hoppas verkligen att det blir mysigt. Känns lite extra att få ha det nere i valven. Häftig miljö. Fast det kanske känns lite konstigt om det är jättevarmt och fint ute, att ha det inomhus i en fuktig källare.... Hur pass mycket utrymme är det i valvet/vinkällaren? VI kommer att ha ett litet bröllop med max 20 gäster, funderade mest på om det blir trångt för alla att stå?
  • Ia o Puh

Tyvärr har jag ju inte nåt tel.nr till honom, tips är att ta barnvagnen på promenad och kolla därinne i gamla stan, han måste ju skylta! Vi har valt att använda oss av en avlägsen kompis, som mer än gärna ställde upp. Han hade jobbat lite i år på några dop, fester och bröllop!

MoonGirl skrev 2008-09-14 18:50:52 följande:
    Ia och Puh: Visst var det du som hade en kompis som hade haft en privat fotograf till sitt bröllop och (som hade lokalen där vid Arosekens kontor) har du möjligtvis något telefonnummer till honom?
  • Ia o Puh

Tessisen: Blommor ska min mamma stå för då hon är florist utbildad och haft eget tidigare.

Rebellen75: Håller tummarna för dig!

Donna Fortunata: Välkommen till tråden!

Sorry tjejer, inte hunnit läsa ikapp riktigt, så gör det nu och nu har jag "lagt beslag" på tråden med alla inlägg!

• Rebellen75

Jag har önskat att läsa på distans eller Stockholm i första hand. men kurs start är inte förens aug09 så det blir mycket tester innan allt är klart.

tack till alla som håller tummarna.

MoonGirl skrev 2008-09-14 18:47:33 följande:
    Grattis, vad kul! Hoppas du blir antagen. Vart har du sökt in någonstans? Polishögskolan i Stockholm?
  • Paeonia

Slank in här fast jag nu är gift

Rebellen vad coolt med polishögskolan! Du kommer passa utmärkt för jobbet!
    Jag ska stå med tidtagaruret vid spåret och går det inte tillräckligt snabbt så bussar jag Doris på dig

• Rebellen75

Jag skulle nog behöva Doris till en början.

• Paeonia

Haha, ring innan så står jag beredd med henne

• MoonGirl
    BrideToBe09 skrev 2008-09-14 19:30:55 följande:
    Blivande maken tycker att bröllopstårtan är överflödig då det ingår dessert i 3-rättersmenyn.....det blir för sött enligt honom, med tårta också.Jo, kan hålla med, MEN tårta HÖR JU TILL! Eller??? Är det jag som är insnöad???
    Tårta hör till, tycker jag .
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-09-14 20:57:14 följande:

Tyvärr har jag ju inte nåt tel.nr till honom, tips är att ta barnvagnen på promenad och kolla därinne i gamla stan, han måste ju skylta! Vi har valt att använda oss av en avlägsen kompis, som mer än gärna ställde upp. Han hade jobbat lite i år på några dop, fester och bröllop!
    Japp, jag ska ta en promenix med sonen imorgon, så får vi se om jag hittar stället .
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2008-09-14 21:07:11 följande:
    Jag har önskat att läsa på distans eller Stockholm i första hand. men kurs start är inte förens aug09 så det blir mycket tester innan allt är klart.tack till alla som håller tummarna.
    Vad spännande!! Lycka till!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009