• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

Hej mysan!

Trist att du inte kan haka på idag, men det kommer fler tåg. Hälsa Liam så gott på hans 5-årsdag.

• Ia o Puh

Tack tjejer för idag! Får alltid en sån fantastisk "You can do it-boost" när vi träffas, sitter nu och klurar på Festhäftet!

Vi som är på Brunnby och ev kunde dela på nya gardienr/paneler...vilken färg?

Jag ska ha grön, röd och silver som mina färger och ni?

• Elide

Ja, tack för idag brudar. Får vi göra om snart igen.

Sitter också och filar lite på festprogrammet.
    Har hittat på lite mer rim...

• mysan31

Även jag sitter ochså och funderar på fest programmet..
    Har även köpt mörkrosa papper till framsidan,men vet inte om jag ska ha samma färg på alla papper...
    Vad har ni hittat för rim.. till festprogrammet...

Nästa gång hänger jag med och fikar.får vi bli snart
    igen...

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-09-17 15:18:57 följande:
    Hej hej!!!Jag kan inte följa med och fika idag..fast jag så gärna vill...Liam har varit på dagis idag och firat sin 5 årsfödelsedag,och det går ingen buss från huddunge förän 16.30och jag kommer in till västerås till 19.00...Jag hänger gärna med och fikar en annan dag...Ni får skriva och tala om för mig vad som händer ikväll,skicka över lite fakta...Ha det så kul...
    Hej! Vad synd att du inte kunde komma med och fika idag, men vi kommer ju att ses flera ggr framöver . Hälsa och gratulera Liam på hans 5-årsdag!
  • MoonGirl

Tack för idag brudar!! Det var jättekul att ses igen!! Det blir väl fikadags snart igen, hoppas jag!

• MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-09-17 19:33:36 följande:

Tack tjejer för idag! Får alltid en sån fantastisk "You can do it-boost" när vi träffas, sitter nu och klurar på Festhäftet!Vi som är på Brunnby och ev kunde dela på nya gardienr/paneler...vilken färg?Jag ska ha grön, röd och silver som mina färger och ni?
    Jag är intresserad av att vara med och dela på gardiner/paneler till Brunnby! Fast jag har inte bestämt mig ännu vilken färgtema jag/vi ska ha. Jag får återkomma så fort jag vet det!

Rebellen75: Vad skulle du ha för färgtema till ditt bröllop?
  • MoonGirl

Rebellen75: Visst skulle ni gifta er i Hubbo kyrka? Vart ligger den kyrkan?

• BrideToBe09

Var tur att jag inte beslöt mig för att komma på fikat ikväll. Min lilla Tyra på 1,5 år har fått höstblåsor, så hon har varit jätteledsen. Hon har blåsor på tungan, läpparna och händerna. De på händerna poppade upp under kvällen här. Stackarn gråter mest hela tiden. Lever nu på kall fil, kall nyponsoppa och isglass, hon vill ju inte äta annat.

• MoonGirl

Tessisen: Jag mailar kontaktuppgifter till dig (till den där killen i Avesta som hade häst och vagn-transport)

Jag mailar till den e-postadress som du skickade från när du mailade till mig.

Ha det bra!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009