• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl
    mmmalurk skrev 2008-09-17 23:30:44 följande:
    HejHar lagt in lite bilder från vårt bröllop i Domkyrkan och festen vid Brunnby. Lovar att skriva på bloggen snart om allt hur det var, tips och bröllopsresan till NY.Fru Tuvesson
    Jättefina kort!!!
  • Elide
    mmmalurk skrev 2008-09-17 23:30:44 följande:
    HejHar lagt in lite bilder från vårt bröllop i Domkyrkan och festen vid Brunnby. Lovar att skriva på bloggen snart om allt hur det var, tips och bröllopsresan till NY.Fru Tuvesson
    Vilka vacka bilder, vilka härliga minnen! Hoppas dagen var underbar och att allt blev som ni önskade!
  • mysan31

Jag kan komma in och fika tidigare på onsdag,jag är ledig hela dagen... och tiden bara springer iväg när man har skoj..

• miss u

Jag kan fika tidigast kl 16, men det är ju helt okej om ni börjar fika innan det. Onsdagar känns som en bra dag, eller hur?

Jag fick föresten tag i Hamncafét igår. Det var inte klart med dom nya ägarna än, och jag kunde få närmare besked förrän om 3-4 veckor (!) hur det skulle bli till sommaren. Drygt att vänta så länge! Sambon ringde och hörde med vårt alternativ 2, och dom hade stängt hela juli. Känns inte som vi har turen med oss direkt...

Moongirl: Kommer vara i NY i 4 dagar och mycket av den tiden är inbokad med konferenser och gemensamma måltider och utflykter. Hoppas på att kunna smita undan lite så man hinner shoppa lite granna iaf.

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-18 13:48:11 följande:
    MoonGirl: tack för adresserna! Jag har väl alltid haft en dröm sedan jag var liten att åka häst och vagn på mitt bröllop. Så vi får se vad min m2b säger. Jag kan också häng med på fika nästa vecka. Onsdag funkar fin fint för mig!Ännu en brud, va kul! Välkommen Bröllops yra!
    Varsågod!

Har du pratat med din m2b, om häst och vagn-transport? Vad tyckte han om idéen?
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2008-09-18 16:19:36 följande:
    Vi ska ha svart och vitt kanske något rött också. Jag funderade om man skulle ta något neutralt som vita och sen kan var och en ha "sin" färg på omtag eller något annat band.
    Ja, men det låter som en jättebra idé! Kommer du ihåg hur många fönster det var där på Brunnby?
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-09-18 20:13:19 följande:

Välkommen Bröllopsyra! Nummret till Brunby gård: 021-177730Alla: Fika onsdag funkar bra...kanske lite tidigare? jag håller med om att tiden flyger iväg...Dessutom ska en kär vän ela med sig av ALLA sina festhäften och inbjudningskort som hon fått genom åren...hoppas jag kan ta med dom då!!!Moongirl: Hittade du fotografen igår?Rebellen75: Vitt låter ju jättebra, så kan man ju fästa nåt på om man vill ha lite trevligare för att få in sitt färgtema! Vad säger ni andra?
    Vad snällt av din vän att dela med sig av alla sina festhäften och inbjudningskort genom åren! Dom vill jag också kika lite i, om jag får så klart . Jag hittade tyvärr inte fotografen på gamla stan, om du har lust så får du gärna fråga din kompis om var han håller till någonstans. Tack på förhand!
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-19 08:02:54 följande:

Jag kan fika tidigast kl 16, men det är ju helt okej om ni börjar fika innan det. Onsdagar känns som en bra dag, eller hur? Jag fick föresten tag i Hamncafét igår. Det var inte klart med dom nya ägarna än, och jag kunde få närmare besked förrän om 3-4 veckor (!) hur det skulle bli till sommaren. Drygt att vänta så länge! Sambon ringde och hörde med vårt alternativ 2, och dom hade stängt hela juli. Känns inte som vi har turen med oss direkt...Moongirl: Kommer vara i NY i 4 dagar och mycket av den tiden är inbokad med konferenser och gemensamma måltider och utflykter. Hoppas på att kunna smita undan lite så man hinner shoppa lite granna iaf.
    Jag hänger gärna med och fikar någon annan onsdag, för onsdagar passar bäst för mig också .

Vad bra att du fick tag på dem på hamncafét igår, men vad synd att det inte var klart med de nya ägarna. Jobbigt med ovisshet. Vad är erat alternativ nr 2?

Har ni bestämt kyrka än då?

Härligt med en NY-resa! Förstår att det blir många konferenser och dylikt, men jag hoppas du ska få lite tid över till att shoppa också. Det finns väl en del bröllopsbutiker där också, kan jag tänka mig .
  • miss u
    MoonGirl skrev 2008-09-19 08:49:31 följande:
    miss u skrev 2008-09-19 08:02:54 följande:
    Jag hänger gärna med och fikar någon annan onsdag, för onsdagar passar bäst för mig också . Vad bra att du fick tag på dem på hamncafét igår, men vad synd att det inte var klart med de nya ägarna. Jobbigt med ovisshet. Vad är erat alternativ nr 2? Har ni bestämt kyrka än då? Härligt med en NY-resa! Förstår att det blir många konferenser och dylikt, men jag hoppas du ska få lite tid över till att shoppa också. Det finns väl en del bröllopsbutiker där också, kan jag tänka mig .
    Vårt andra alternativ var Petterssons-Utvreta gård. Det ligger visserligen inte vid vattnet, men verkar mysigt iaf. Hade tänkt att åka o titta på det nästa helg när vi ska kika på Säby kyrka, men nu slipper vi det. Det lutar åt Kolbäcks kyrka, men ska som sagt kolla på Säby nästa helg. Mamma hade läst i tidningen att Kolbäcks kyrka skulle renoveras invändigt till sommaren, så jag måste höra när och hur omfattande det kommer vara. Inte så kul att gifta sig där om dom håller på att renovera..

Det lär nog finnas massa med bröllopsbutiker i NY. Har faktiskt inte hunnit kolla upp så mycket. Tänkte mest koncentrera mig på papper och skor.
  • Elide
    MoonGirl skrev 2008-09-19 08:39:28 följande:
    Varsågod! Har du pratat med din m2b, om häst och vagn-transport? Vad tyckte han om idéen?
    Nja han vill ju väldigt gärna åka limo. Så vi får la se. Kommer att ta upp det lite då och då. Men så tänker jag lite ekonomiska så e det nog billigare att ta limo. Sedan är det ju en bit från Lundby Kyrka in till stadshotellet. Får allt fundera lite på det.

Onsdagar tycker jag låter som en väldigt bra dag. Eftersom jag e sjukskriven så kan jag komma nästa vilken tid dom helst.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009