• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl

Nej, tyvärr har jag inte varit på sjökrogen i Västerås. Jag håller fortfarande tummarna för att ni får/kan vara på hamncafét!!

• Elide
    MoonGirl skrev 2008-09-21 20:19:39 följande:
    På tal om något annat, så har jag och min m2b flygit luftballong idag och vi landade på en gräsmatta på Rönnby! Visst var det någon som bodde där??!
    Va härligt! Skulle jag också vilja göra...om jag vågade. E lite feg när det gäller nått sådant.

Har varit och ätit på sjökrogen. Väldigt god mat! Ligger ju fint vid vattnet!
  • MoonGirl

Ja, det vore kul att vara med på en makeup-kväll på UNIK någon gång framöver

• Elide

Hänger också med på en make up lektion. Ska vi ha den i höst eller i tidigt i vår?

• mysan31

Även jag följer med på en make up lektion..

• miss u

Mycket bra idé att vi tar direktkontakt med honom istället för att fråga ut dig om egentligen inte vet nånting. Jag velat fortfarande om vi ska ta Oliver eller satsa på en "riktig" fotograf.. Finns ju inga garantier på att bilderna blir bättre med "riktig" fotograf.

Vi har nu börjat fundera på att ta bilderna innan vigseln istället för efteråt. Man kommer nog igång väldigt sent med festen om man tar det efteråt. Det ska ju tas så många bilder utanför kyrkan och alla ska gratulera innan man ens kommer iväg och fotas. Man får göra det som en mysig stund innan vigseln. Kommer säkert kännas väldigt speciellt att se varandra så fina första gången.

Ia o Puh skrev 2008-09-21 19:34:22 följande:

Ja, just det...ni som var intresserade av att ha Oliver som fotograf...ta konatkt med honom via hans hemsida...som jag länkat till tidigare...det blir enklare för oss alla, så slipper jag agera mellanhand, så inga missförstånd uppstår!
  • miss u

Mina föräldrar bor på Rönnby. Vilken gräsmatta var det ni landade på? Tycker dom borde hört av sig om ni hamnade på deras gräsmatta. Jättetufft att åka luftballong. Hur kom ni på att ni skulle göra det?

MoonGirl skrev 2008-09-21 20:19:39 följande:
    På tal om något annat, så har jag och min m2b flygit luftballong idag och vi landade på en gräsmatta på Rönnby! Visst var det någon som bodde där??!
  • mysan31

Idag ska jag hämta ringarna som vi har beställt...
    Det ska bli kul.

• MoonGirl

miss u skrev 2008-09-22 07:27:35 följande:

Mycket bra idé att vi tar direktkontakt med honom istället för att fråga ut dig om egentligen inte vet nånting. Jag velat fortfarande om vi ska ta Oliver eller satsa på en "riktig" fotograf.. Finns ju inga garantier på att bilderna blir bättre med "riktig" fotograf. Vi har nu börjat fundera på att ta bilderna innan vigseln istället för efteråt. Man kommer nog igång väldigt sent med festen om man tar det efteråt. Det ska ju tas så många bilder utanför kyrkan och alla ska gratulera innan man ens kommer iväg och fotas. Man får göra det som en mysig stund innan vigseln. Kommer säkert kännas väldigt speciellt att se varandra så fina första gången.
    Vi kommer att ta kort före vigseln i alla fall. Pratade med en fotograf från porträttstudion i fredags och jag frågade hur alla andra brudpar brukar göra och hon sade att de flesta tar kort före vigseln. T.ex kort från kyrkan kommer ju gästerna att ta oc h det är svårt att få bort gästerna när fotografen ska börja ta en massa kort. Bättre att ta korten före, och det tyckte hon också .
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-21 20:52:31 följande:
    Hänger också med på en make up lektion. Ska vi ha den i höst eller i tidigt i vår?
    Kanske kan man ta make-up lektionen tidigt i vår?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009