• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Elide
    mysan31 skrev 2008-09-23 23:46:36 följande:
    tessisen: tack för länken...
    Va så lite så....
  • miss u

Moongirl & mysan: Det var så lite. Hinner dessvärre inte med att scanna idag heller, men jag har med mig häftet idag så mysan kan skriva av det om du vill. Annars scannar jag en annan dag.

Jag har haft lite annat att tänka på då jag blev faster för andra gången igårkväll! En liten Jack blev det.

Ses i eftermiddag!

• miss u

Nu är jag inne här igen trots att vi ses i eftermiddag..

Tänkte bara höra om det är nån som varit på Kolbäcks gästgiveri? Kompisen vars vigsel jag var på i lördags, dom hade haft festen där... och så hade dom kommit dit med ångbåt! Utan att nån visste om det. Det lät ju hur mysigt som helst! Nu känner jag att det kan vara ett alternativ till Hamncafét, om inte bättre. Beror väl på om vi ska ha buffé eller tre rätters. Åh, att man ska hålla på att vela hela tiden.

Visste ni andra hur ni ville ha det från början? Jag menar, verkar vara många som snabbt valt Brunnby, eller ni kanske hade kollat upp andra ställen innan?

• Ia o Puh

Tack för idag! Trots min ihängande migrän, så kändes det bra att träffas! (Sorry, om jag var en aning låg...) Skulle va kul om vi faktiskt kunde ta oss till sthlm i januari!

Var inne på Olivers sida och såg att det var på hans länk "Most viewed" man kunde skåda bröllopsbilder...

Tessisen: Hur hade ni tänkt med musikval...då ni skulle mixa själva...blandar ni allt från Elvis, till 80-t, till nytt osv...? Funderar med sambon här hemma...

Rebellen skulle ha live-band, ni andra då?

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-23 23:04:02 följande:
    Har sett det någonstanns men kommer inte ihåg vart. Tror de hade avnvänt sig av glitterspray. Passar ju mina färger, vi ska ju ha rött guld och grönt. Ha det så kul i Fagersta, det var väl dit du skulle. Vi andra ses imorron på Kalle på spången!
    Hoppas ni hade det trevligt idag på fikat! Fikade ni på Kalle på spången? Jaha, så man kan använda sig utav glitterspray på blommorna. Vad fint! Japp, nu befinner jag mig i Fagersta, jag och sonen ska sova över här tills imorgon. Vad diskuterade ni idag förresten?
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-09-23 23:23:03 följande:
    min ring finns i allafall med på gallerier i ämnet ringar så ser ni en schalins ring med ett löv och 2 små stenar i,men lövet är i vitt guld..
    Nu kunde jag se din ring, jättefin!!!! Hur mycket kostar en sådan fin ring? Vart köpte du den någonstans?
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-24 07:55:30 följande:

Moongirl & mysan: Det var så lite. Hinner dessvärre inte med att scanna idag heller, men jag har med mig häftet idag så mysan kan skriva av det om du vill. Annars scannar jag en annan dag.Jag har haft lite annat att tänka på då jag blev faster för andra gången igårkväll! En liten Jack blev det. Ses i eftermiddag!
    Grattis faster!! Vad kul! Hur mycket vägde pojken och hur lång var han?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009