• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Ia o Puh

Tessisen: Vad var det för hemsida du pratade om i onsdags med bilhyrning för en dag...bfm.se eller nåt...hittar iaf inte dit! Kommer du ihåg?

• miss u

Jättegulligt av dig att fråga Oliver. Om du tror på honom så gör jag det också. Är ju viktigt att bilderna blir bra. Fick du några prisuppgifter? Känns som jag vill boka kyrka och lokal innan jag bokar fotograf, men det verkar vara lugnt för honom..?

Ia o Puh skrev 2008-09-20 22:02:18 följande:

Miss U: Har pratat med Oliver och han kan absolut ta era bilder om ni vill! Länkar till hans hemsida och skickar hans mobilnr på din inbox!www.airoliver.com/subportal/index.phpVad gäller smink-grejen på UNIK känns ju det som en bra grej att göra...alltid bra att få tips och idéer på hur man ska kleta ner sig, eller?Tessisen: Tack! Ska kolla lite nu med en gång!
  • miss u

Jag får se om jag orkar skriva ner allt, annars scannar jag in det på jobbet. Går ju lite fortare.

Kan tänka mig att det är svårt att vara ifrån lillkillen. Hade det inte varit det hade man ju börjat bli orolig.

Det ätbara "riset" var det vi kastade över dom utanför kyrkan. Tror jag sett nåt liknande på Caligraphen, där Tessisen hade beställt provkort ifrån.

MoonGirl skrev 2008-09-20 22:07:53 följande:
    miss u skrev 2008-09-20 12:49:02 följande:
    Ja, jag blev så nyfiken på den där gården, måste kika in vad det är för ställe .Kul med utgång ikväll! Hoppas ni får det trevligt. Arn 2 var helt OK, men Arn 1 var bättre, men 2:an är helt klart sevärd! Min bror + sambo var barnvakt till Erik och det hade gått jättebra! Skönt det! Jag tänker på honom typ varje minut när man är ifrån honom... he he! Moderskänslor . Ändå är det skönt med lite egen tid emellanåt! Om du orkar skriva av detta så skulle jag väldigt gärna vilja ha detta från de festprogram du hade med dig i onsdags, melodierna: se det snöar, gullefjunlåten och recept på bröllopskaka. Melodin: välkomstvisa, ordningsregler och om konversationen har tagit slut (minns inte vilket häfte det var ifrån, tyvärr). Ur Marie och Johans festprogram: kyssvisan, Nej, se ett brudpar, konversationstips, sagt av barn, det ska va gött å leva....Oj, det blev ganska mycket , om du har tid och ork så maila gärna tack på förhand! Skicka det gärna till min vanliga e-post adress (bredbandsadressen). Jag har BARA varit på ett bröllop hittills och jag glömde ta med festprogrammet (häftet) hem. Det var många år sedan jag var på bröllopet, så jag minns inte alls hur de hade lagt upp festen. Vore kul med lite idéer och tips....
  • miss u

Vilka var det som var intresserade av make up-lektionen på Unik? Vet inte när man ska boka in den, om man ska vänta ett tag till?

Det är skönt om man skulle kunna välja bort knäböjningen på vigseln. Känns lite väl mycket Gud för min del. Syrran trodde att dom inte hade knäböjt, men hon skulle kolla upp filmen från deras vigsel för hon kommer inte ihåg. Var helt uppe i varv på bröllopsdagen så hon kommer knappt ihåg nånting. Är nog klokt att ha nån som filmar vigseln så man får se hur alla andra såg den. Syrran hade också en slöja som jag kunde få låna om jag vill. Mycket bra! Har dock inte bestämt mig än om jag ska ha det eller inte. Beror på hur jag ska ha håret, och det vet jag inte heller. Ojoj, nu blir jag stressad igen.

Är det nån som varit på Sjökrogen i Västerås? Kan eventuellt vara ett av våra alternativ om vi inte får Hamncafét. Dom har ju en skylt utanför att dom har en festlokal för 50-100 pers.

• Elide

Ia o Puh skrev 2008-09-21 11:33:17 följande:

Tessisen: Vad var det för hemsida du pratade om i onsdags med bilhyrning för en dag...bfm.se eller nåt...hittar iaf inte dit! Kommer du ihåg?
    Kom ihåg fel. Det är bfm.nu
  • Ia o Puh

Tack snälla!

Tessisen skrev 2008-09-21 15:16:21 följande:
    Ia o Puh skrev 2008-09-21 11:33:17 följande:
    Kom ihåg fel. Det är bfm.nu
  • Ia o Puh

Ja, just det...ni som var intresserade av att ha Oliver som fotograf...ta konatkt med honom via hans hemsida...som jag länkat till tidigare...det blir enklare för oss alla, så slipper jag agera mellanhand, så inga missförstånd uppstår!

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-21 10:54:37 följande:
    14.30, stämmer bra det. Börjar kännas dom den tiden är lite för tidigt. Skulle funka mycket bättre med 15.00. Tror den där halvtimmer skulle göra en hel del nytta. Får nog ringa kyrkan och fråga om man kan flytta fram vigseln.Vilka catering firmor har ni pratat med?
    Hoppas ni kan flytta fram vigseln! Vi fick välja tiderna 14.30 eller 16.00, så vi valde den sista tiden, känns bra. Vi har pratat med Aros catering, arbhages catering & Linder & Lund.
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-21 13:25:52 följande:

Jag får se om jag orkar skriva ner allt, annars scannar jag in det på jobbet. Går ju lite fortare. Kan tänka mig att det är svårt att vara ifrån lillkillen. Hade det inte varit det hade man ju börjat bli orolig.Det ätbara "riset" var det vi kastade över dom utanför kyrkan. Tror jag sett nåt liknande på Caligraphen, där Tessisen hade beställt provkort ifrån.
    Jag har också beställt katalog från Caligraphen och beställt provkort därifrån .
  • MoonGirl

På tal om något annat, så har jag och min m2b flygit luftballong idag och vi landade på en gräsmatta på Rönnby! Visst var det någon som bodde där??!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009