• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-09-20 22:28:17 följande:

Oliver är killen som är duktig på att plåta och som ska ta våra bröllopsbilder...har kollat på hans sida och känner mig nu HELT trygg. träffade honom även idag och han är hur lugn och trevlig som helst! MissU ville ev ha honom oxå...så jag erbjöd mig att fråga honom idag och det var inga problem..vi skojade om att jag blivit hans pimp, som fixar jobb åt honom
    Aha! Vad kul! Hur mycket vill han ha betalt för att fota?
  • MoonGirl

Träffade på en gammal klass kompis på stan här i V-ås (som nyligen hade gift sig) och hon hade varit på UNIK och gjort sin bruduppsättning och blev jättenöjd!!! Jag är glad att jag ska göra min bruduppsättning där De på UNIK är ju något dyrare än andra ställen, men det är ju helt klart värt de extra pengarna om det blir en bra håruppsättning!! Det klart man vill vara fin på sin STORA dag, eller hur?

• Ia o Puh

Jaaa, du...det har jag inte ens frågat...kan inte tänka mig att han är sååå dyr...vi får väl kompis-pris, men jag kan säkert kolla det!

MoonGirl skrev 2008-09-20 22:32:46 följande:
    Ia o Puh skrev 2008-09-20 22:28:17 följande:
    Aha! Vad kul! Hur mycket vill han ha betalt för att fota?
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-09-20 22:39:44 följande:

Jaaa, du...det har jag inte ens frågat...kan inte tänka mig att han är sååå dyr...vi får väl kompis-pris, men jag kan säkert kolla det!
    Ja, det vore jättebussigt av dig om du kunde kolla hur mycket han vill ha för att fota.... såg länken till hans hemsida, så jag tänkte ta mig friheten att kika in på hans hemsida .
  • mysan31

Miss u: Även jag skulle vilja ha lite tips o råd Om du orkar skriva av detta så skulle jag ochså väldigt gärna vilja ha detta från de festprogram du hade med dig i onsdags, melodierna: se det snöar, gullefjunlåten och recept på bröllopskaka. Melodin: välkomstvisa, ordningsregler och om konversationen har tagit slut (minns inte vilket häfte det var ifrån, tyvärr). Ur Marie och Johans festprogram: kyssvisan, Nej, se ett brudpar, konversationstips, sagt av barn, det ska va gött å leva....
    Min hotmail adress är Angelikalache@hotmail.com
    Annnars kan jag titta i dom när du kommer på onsdag så kanjag knske skriva av dom...det vore snällt...

• MoonGirl

Sitter och funderar på 3-rätters middag. Hur brukar det vara, brukar man servera bröllopstårtan som efterrätt?? Jag har nästan för mig att på det bröllop jag har varit på så serverades bröllopstårtan som en dessert (endast). Men brukar man inte ha 3-rätters: förrätt, huvudrätt och efterrätt och senare på kvällen bjuda på bröllopstårta? Man gör nog som man vill, men ni som ska ha 3-rätters middag, ska ni ha efterätt OCH bröllopstårta? Har nästan för mig att någon här inne i forumet har pratat om detta med efterrätt tidigare?

• Elide
    MoonGirl skrev 2008-09-20 23:55:00 följande:
    Sitter och funderar på 3-rätters middag. Hur brukar det vara, brukar man servera bröllopstårtan som efterrätt?? Jag har nästan för mig att på det bröllop jag har varit på så serverades bröllopstårtan som en dessert (endast). Men brukar man inte ha 3-rätters: förrätt, huvudrätt och efterrätt och senare på kvällen bjuda på bröllopstårta? Man gör nog som man vill, men ni som ska ha 3-rätters middag, ska ni ha efterätt OCH bröllopstårta? Har nästan för mig att någon här inne i forumet har pratat om detta med efterrätt tidigare?
    Tror det var Rebellen som inte ville ha någon efterrätt utan bara tårta.

Vi kommer att ha efterrätt. Troligtvis panacotta med hallonsås och senare på kvällen ta kaffe med tårta. Vår vigsel ligger ju ganska så tidigt på dagen så det blir inte så jätte sent med den söta tårtan. Vilket jag tycker är bra.

Har ni funderat nått på vad ni ska bjuda på för mat ännu?
    Vi får nog vänta tills de nya menyerna för 2009 kommer ut i januari. Men det gör ju inte så mycket hinner ju välja ändå, är ju ganska så gott om tid kvar.
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-21 01:09:50 följande:
    Tror det var Rebellen som inte ville ha någon efterrätt utan bara tårta.Vi kommer att ha efterrätt. Troligtvis panacotta med hallonsås och senare på kvällen ta kaffe med tårta. Vår vigsel ligger ju ganska så tidigt på dagen så det blir inte så jätte sent med den söta tårtan. Vilket jag tycker är bra. Har ni funderat nått på vad ni ska bjuda på för mat ännu?Vi får nog vänta tills de nya menyerna för 2009 kommer ut i januari. Men det gör ju inte så mycket hinner ju välja ändå, är ju ganska så gott om tid kvar.
    Ja, så var det ja!

Skulle ni vigas kl 14.30, eller minns jag fel?

Vi har inte bestämt ännu vad vi vill bjuda på. Sitter och kolla på de menyförslag som vi har fått från en cateringfirma. Svårt att bestämma oss för vad vi vill/ska ha
  • Elide
    MoonGirl skrev 2008-09-21 10:02:28 följande:
    Ja, så var det ja! Skulle ni vigas kl 14.30, eller minns jag fel? Vi har inte bestämt ännu vad vi vill bjuda på. Sitter och kolla på de menyförslag som vi har fått från en cateringfirma. Svårt att bestämma oss för vad vi vill/ska ha
    14.30, stämmer bra det. Börjar kännas dom den tiden är lite för tidigt. Skulle funka mycket bättre med 15.00. Tror den där halvtimmer skulle göra en hel del nytta. Får nog ringa kyrkan och fråga om man kan flytta fram vigseln.

Vilka catering firmor har ni pratat med?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009