• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Elide

MoonGirl: tack för adresserna! Jag har väl alltid haft en dröm sedan jag var liten att åka häst och vagn på mitt bröllop. Så vi får se vad min m2b säger.

Jag kan också häng med på fika nästa vecka. Onsdag funkar fin fint för mig!

Ännu en brud, va kul! Välkommen Bröllops yra!

• Rebellen75

Vi ska ha svart och vitt kanske något rött också.

Jag funderade om man skulle ta något neutralt som vita och sen kan var och en ha "sin" färg på omtag eller något annat band.

MoonGirl skrev 2008-09-17 20:39:53 följande:
    Ia o Puh skrev 2008-09-17 19:33:36 följande:Jag är intresserad av att vara med och dela på gardiner/paneler till Brunnby! Fast jag har inte bestämt mig ännu vilken färgtema jag/vi ska ha. Jag får återkomma så fort jag vet det! Rebellen75: Vad skulle du ha för färgtema till ditt bröllop?
  • Rebellen75

]Du måste ta både mat och dryck därifrån därför valde vi bort det. Vi vill kunna bjuda på allt men det har man inte råd med om man måste köpa vin och öl av dem. Men det är jätte mysigt på logen där man har festen.

Hej igen läste lite om kungsbyn nu precis. Är det någon som vet vad det kostar att hyra det. Och måste man då ta maten därifrån?
    [/citat]

• Rebellen75

Kyrkan ligger mellan Tillberga och Hökåsen på åkern. Alla barnen är döpta där och jag är uppvuxen med "vår" präst så det ska bli kul att gifta sig även där.

MoonGirl skrev 2008-09-17 20:41:48 följande:
    Rebellen75: Visst skulle ni gifta er i Hubbo kyrka? Vart ligger den kyrkan?
  • Rebellen75

Jag hittade inte heller något om dem på nätet men jag har Birgittas telenr om du vill ha. Birgitta är hon som bokar och visar runt hon bor även i huset bredvid, men hon sa att de har tjocka väggar och att hon sover djupt . Så spela musik sent var inga problem.
    Bröllops yra skrev 2008-09-18 12:25:55 följande:

Hej! Är precis i startgropen i min bröllopsplanering. Letra kyrka och lokal. Ser att många ska ha sin fest i brunnbygården, och det lpåter intressant. Kan man hitta den på någon sida på nätet, har försökt men inte lyckats, någon som vet????
  • Rebellen75

Det är visst bara jag som är aktiv just nu så jag får väll sitta här och skriva, så ni har något att läsa.
    Tackar för en trevlig fika fast jag grymt försenad. Nästa gång ska jag försöka komma helt själv.

Ni andra är så himla duktiga på att fixa och dona jag bara skjuter upp allt.

Nu är det dax att skjussa grabben till träningen.

Ha det gott alla brudar

• MoonGirl

Vad kul med en till brud, välkommen bröllops yra! När ska ni gifta er?

• MoonGirl

miss u skrev 2008-09-18 07:35:19 följande:

Hej brudar!Alltså lämnar man er i några timmar så kan man räkna med att man har minst en sida att läsa. Men det är såå kul så jag klagar inte! Tack för en trevlig fika. Tråkigt bara att tiden går så fort... Vi kan väl köra en fika nästa vecka också? Varför bryta ett gott mönster? Kul att mina grejer jag hade med mig var till glädje, tom gullefjun-låten som jag och svägerskan knåpade ihop.Mmmalurk: Vad fina ni var! Jättefina kort. Gillade det när ni satt på kyrkbänken jättemycket. Såg att ni hade tårta från Chantal's, vad kostade det där? Väntar med spänning om att få läsa mer om er dag och resan till New York. Jag ska nämligen till NY om tre veckor. Tjänsteresa med jobbet. Inte illa.
    Ja, jag håller med dig, miss u, att det är en trevlig läsning (vad alla skriver här på forumet).

Tack själva för fikat igår, trevligt som vanligt!!! Tyvärr kan jag inte alls komma med och fika nästa onsdag jag ska åka bort.... men det kommer väl fler tillfällen, hoppas jag!!! Ni får väl berätta vad ni har pratat/diskuterat om, så jag hänger med

Vad kul att du ska åka till NY!! Har aldrig varit där, men skulle gärna vilja åka dit hur länge ska du vara där? Vad spännande!!!
  • Ia o Puh

Välkommen Bröllopsyra! Nummret till Brunby gård: 021-177730

Alla: Fika onsdag funkar bra...kanske lite tidigare? jag håller med om att tiden flyger iväg...Dessutom ska en kär vän ela med sig av ALLA sina festhäften och inbjudningskort som hon fått genom åren...hoppas jag kan ta med dom då!!!

Moongirl: Hittade du fotografen igår?

Rebellen75: Vitt låter ju jättebra, så kan man ju fästa nåt på om man vill ha lite trevligare för att få in sitt färgtema! Vad säger ni andra?

• Elide

Vi som kan på onsdag kan ju träffas lite tidigare och de som jobbar kan ju kommar allt efter de slutar och kan hur låter det?

För tiden verkligen flyger iväg de här gångerna vi träffas. Så mycket att prata om!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009