• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl

Ni som har bokat Anki på UNIK inför den stora dagen, valde ni till brudpaketet också utöver bruduppsättningen? Hur ska ni göra med brudgumspaketet?

• MoonGirl

På tal om transport från kyrkan till festlokalen, hur ska ni ta er dit? Vi funderar på att ha häst och vagn-transport

• Paeonia

Lägger mig i ännu en gång På tal om transport kan jag verkligen rekomendera en som har en 'gammelrosa', totalrenoverad Cadillac -59 cabriolet Den är urläcker och bilder på den finns på vår hemsida, inte så många så jag ska försöka lägga ut fotografens istället .

paeonia.weddingannouncer.com/

Inboxa mig om ni är intresserade så kan jag ge er hans telefonnr, tror inte man får lägga ut reklam i forumet?

• miss u

Hej tjejer!

Jag är fikasugen på onsdag kl 17 på Global. Tar med mig lite trycksaker från bröllop jag varit på då och papper o penna. Var ju lite oförberedd sist vi sågs.

Moongirl: Vad är brudgumspaket för nåt? Eftersom min kompis ska fixa till mitt hår o smink så har jag inte kollat upp nåt sånt. Micael får bäst fixa till sin frilla som han vill... tror jag.

Om vi får vara på Hamncafét ska vi åka svärföräldrarnas båt eller deras hemmagjorda träflotte sista biten till festen. Vi har inte tänkt lägga någon större summa på det. Känns viktigare att vi kan bjuda så många som vi vill. Så tänker vi iaf.

• MoonGirl

miss u skrev 2008-09-16 07:54:15 följande:

Hej tjejer!Jag är fikasugen på onsdag kl 17 på Global. Tar med mig lite trycksaker från bröllop jag varit på då och papper o penna. Var ju lite oförberedd sist vi sågs. Moongirl: Vad är brudgumspaket för nåt? Eftersom min kompis ska fixa till mitt hår o smink så har jag inte kollat upp nåt sånt. Micael får bäst fixa till sin frilla som han vill... tror jag. Om vi får vara på Hamncafét ska vi åka svärföräldrarnas båt eller deras hemmagjorda träflotte sista biten till festen. Vi har inte tänkt lägga någon större summa på det. Känns viktigare att vi kan bjuda så många som vi vill. Så tänker vi iaf.
    Brudgumspaketet är ett paket där brudgummen kan få ansiktsbehandling, ryggmassage och herrmanikyr för en viss summa. Är din kompis frisör? Det är ju jättebra att ha någon man känner som vill och kan fixa håret och sminkningen inför på bröllopsdagen . Jag känner tyvärr ingen, så jag får lägga ut pengar för att frisören ska fixa mitt hår osv...
  • miss u
    MoonGirl skrev 2008-09-16 13:49:29 följande:
    miss u skrev 2008-09-16 07:54:15 följande:
    Brudgumspaketet är ett paket där brudgummen kan få ansiktsbehandling, ryggmassage och herrmanikyr för en viss summa. Är din kompis frisör? Det är ju jättebra att ha någon man känner som vill och kan fixa håret och sminkningen inför på bröllopsdagen . Jag känner tyvärr ingen, så jag får lägga ut pengar för att frisören ska fixa mitt hår osv...
    Låter ju riktigt mysigt med brudgymspaket. Vet du vad det kostar? Kan ju bli en fin födelsedagspresent till nästa år.

Min kompis är inte utbildad frisör utan har bara stort intresse för hår och smink. Har kännt henne i över 20 år, så hon vet hur jag vill ha det. Hon har alltid varit den som fixat till mig när det varit fest under vår uppväxt.
  • Ia o Puh

Valborg08, välkommen!

Jag kommer imorrn oxå...dotter är nog med då...sambon slutar typ 17, får se om han kan komma lite tidigare, annars hänger hon med!

Upptäckte nu att jag dubbelbokat kyrka, både skrike och björksta, måste ringa imorrn och avboka skerike!

Ni som ska vara på Brunnby, vad hade stolarna för färg? Visst var det ljusblå gardiner, hör och häpna...jag har börjat intressera mig en aning

• BrideToBe09

Fika imorgon blir lite svårt. SLutr jobbet först 17, och sen är det hem och fixa med mat och läggning av lilltjejen osv. Eftermiddagarna fram tills hon somnat brukar vara lite köriga. Ingen vits att ta med henne heller, hon är supergrinig efter en dag på dagis....tyvärr.

Valborg08: Vi ska gifta oss borgerligt, men på Schenströmska herrgården. Har dock inte ordnat med någon vigeslförättare. Har kompisar som gifte sig borgerligt i Sätrabrunn och det var inte några problem med vigselförättaren för deras del.

• Rebellen75

stolarna har röda dynor och armstöd på Brunnby

• Rebellen75

Blev lite syftningsfel, menade att stolarna har armstöd inte att de var röda också.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009