• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Donna Fortunata

Kom på att jag kan passa på att fråga här bland alla västeråstjejer om någon känner till en bra jazztrio i trakterna? Vi tänkte ha lite stillsammare pardans en timme efter maten. Vore toppen med tips!!

• Rebellen75

Lite OT men ville bara berätta för någon.

Jag har skickat in ansökan till Polishögskolan idag. Hjälp. Har tänkt gjort det i flera år men inte vågat. Men nu är det ivägskickat få se om de tycker att man passar Hoppas. Så nu är det spåret som gäller både till bröllopet och testerna. Hoppas att det här är moroten jag behöver för att ta mig oftare ut i spåret.

• Elide
    Rebellen75 skrev 2008-09-14 14:02:22 följande:
    Lite OT men ville bara berätta för någon.Jag har skickat in ansökan till Polishögskolan idag. Hjälp. Har tänkt gjort det i flera år men inte vågat. Men nu är det ivägskickat få se om de tycker att man passar Hoppas. Så nu är det spåret som gäller både till bröllopet och testerna. Hoppas att det här är moroten jag behöver för att ta mig oftare ut i spåret.
    Lycka till!!!!!!!
    Håller tummarna!!!
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2008-09-14 14:02:22 följande:
    Lite OT men ville bara berätta för någon.Jag har skickat in ansökan till Polishögskolan idag. Hjälp. Har tänkt gjort det i flera år men inte vågat. Men nu är det ivägskickat få se om de tycker att man passar Hoppas. Så nu är det spåret som gäller både till bröllopet och testerna. Hoppas att det här är moroten jag behöver för att ta mig oftare ut i spåret.
    Grattis, vad kul! Hoppas du blir antagen. Vart har du sökt in någonstans? Polishögskolan i Stockholm?
  • MoonGirl

Ia och Puh: Visst var det du som hade en kompis som hade haft en privat fotograf till sitt bröllop och (som hade lokalen där vid Arosekens kontor) har du möjligtvis något telefonnummer till honom?

• MoonGirl

Donna Fortunata skrev 2008-09-14 11:31:52 följande:

Vi gifter oss 1/8 2009. Roligt att höra att du också är förtjust i Thottska! Hoppas bara att maten är bra, de tar catering från Gula Hästen, har ätit lunch där och det var ingen höjdare, men tydligen ska de vara bra när de caterar till bröllop.När ringer bröllopsklockorna för dig?
    Vad trist att maten från Gula Hästen inte var någon höjdare... Hoppas att de har god mat nu till bröllopet. Hade ni tänkt ha 3-rätters middag eller buffé? Vi ska gifta oss i Badelunda kyrka den 15/8-2009 och ha festen ute i Brunnby gård .
  • MoonGirl

Någon här inne som vet om frisören på Rudbecksalongen är bra? Någon som varit där och klippt sig eller så?

Kollar upp lite frisörer i stan

• Donna Fortunata

Det blir trerätters. Vi har som förslag västerbottenpaj med löjrom till förrätt, kalv till huvudrätt och sedan någon dessert med mörk choklad och kaffe. Bröllopstårtan blir fruktig och frisk gärna med något säsongsbetonat som krusbär, hallon, fläder, björnbär eller vinbär. Får se vad catering föreslår och vad de kan.

Vad blir det för er?

MoonGirl skrev 2008-09-14 19:10:07 följande:
    Donna Fortunata skrev 2008-09-14 11:31:52 följande:Vad trist att maten från Gula Hästen inte var någon höjdare... Hoppas att de har god mat nu till bröllopet. Hade ni tänkt ha 3-rätters middag eller buffé? Vi ska gifta oss i Badelunda kyrka den 15/8-2009 och ha festen ute i Brunnby gård .
  • BrideToBe09

Blivande maken tycker att bröllopstårtan är överflödig då det ingår dessert i 3-rättersmenyn.....det blir för sött enligt honom, med tårta också.
    Jo, kan hålla med, MEN tårta HÖR JU TILL! Eller??? Är det jag som är insnöad???

• Donna Fortunata

Klart man ska ha tårta! Jag tänkte först som din man att det blir "tårta på tårta" med både efterrätt och tårta, men vår lösning är att ha en ganska liten chokladdessert + kaffe, sedan dans och därpå tårta + mousserande vin. Vi skippar då nattamaten. Dels är det för att vi vill ha kaffe vid bordet och istället skåla i bubbel när vi äter tårtan, dels för att tre rätter gör att middagen blir längre och talen sprids ut bättre.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009