Inlägg från: Donna Fortunata |Visa alla inlägg
  • Donna Fortunata

Västeråsbrudar 2009

Jag ansluter mig till denna tråd! Kommer att ha vigsel i trädgården och sedan fest på Thottska villan. Någon som har har några erfarenheter därifrån eller som också planerar bröllopsfest där?

• Donna Fortunata

Vi gifter oss 1/8 2009. Roligt att höra att du också är förtjust i Thottska! Hoppas bara att maten är bra, de tar catering från Gula Hästen, har ätit lunch där och det var ingen höjdare, men tydligen ska de vara bra när de caterar till bröllop.

När ringer bröllopsklockorna för dig?

MoonGirl skrev 2008-09-14 11:10:07 följande:
    Donna Fortunata skrev 2008-09-14 09:40:41 följande:Välkommen till tråden!! Kul att ni ska ha festen på thottska villan. Det är så fint där! Vi funderar på att boka bröllopssviten där . När ska ni gifta er?
  • Donna Fortunata

Kom på att jag kan passa på att fråga här bland alla västeråstjejer om någon känner till en bra jazztrio i trakterna? Vi tänkte ha lite stillsammare pardans en timme efter maten. Vore toppen med tips!!

• Donna Fortunata

Det blir trerätters. Vi har som förslag västerbottenpaj med löjrom till förrätt, kalv till huvudrätt och sedan någon dessert med mörk choklad och kaffe. Bröllopstårtan blir fruktig och frisk gärna med något säsongsbetonat som krusbär, hallon, fläder, björnbär eller vinbär. Får se vad catering föreslår och vad de kan.

Vad blir det för er?

MoonGirl skrev 2008-09-14 19:10:07 följande:
    Donna Fortunata skrev 2008-09-14 11:31:52 följande:Vad trist att maten från Gula Hästen inte var någon höjdare... Hoppas att de har god mat nu till bröllopet. Hade ni tänkt ha 3-rätters middag eller buffé? Vi ska gifta oss i Badelunda kyrka den 15/8-2009 och ha festen ute i Brunnby gård .
  • Donna Fortunata

Klart man ska ha tårta! Jag tänkte först som din man att det blir "tårta på tårta" med både efterrätt och tårta, men vår lösning är att ha en ganska liten chokladdessert + kaffe, sedan dans och därpå tårta + mousserande vin. Vi skippar då nattamaten. Dels är det för att vi vill ha kaffe vid bordet och istället skåla i bubbel när vi äter tårtan, dels för att tre rätter gör att middagen blir längre och talen sprids ut bättre.

• Donna Fortunata

Vi valde Thottska för att det var både billigare och trevligare än de andra alternativ vi tittade på (Schenströmska, Surahammars herrgård, Wirsbo herrgård bla). Dessutom säljer inte Thottska ett helhetspaket som dom gör på herrgårdarna, och vi känner att vi själva vill utforma festen och ha det lite mindre formellt. Dessutom är hela Thottska villan underbart inrett, varenda gästrum är som en dröm. Och så gillar jag atmosfären och storleken, att det är ganska litet så att man fyller upp lokalerna. Jag kände mig som en liten flicka som leker prinsessa i de här stora herrgårdarna, och det kan ju vara härligt om man gillar det, men jag vill bara känna mig som mig själv, det ska vara lättsamt.

Vi bor i Stockholm, men kommer att ha vigseln på vårt landställe i Surahammar, så vi letade ställen inom en radie av en halvtimmes bilfärd därifrån.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009