• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

Vi har inte bestämt oss för nån lokal än. Väntar fortfarande på besked från Hamncafét och så ska vi kolla in en annan lokal i samband med Säby kyrka, om två veckor! Känns jättelångt tills dess, men finns inte så mycket att göra. Min exjobbarkompis har lite fullt upp nu inför bröllopet nästa helg, så det kanske dröjer innan jag får nå närmare detaljer om Salbohed. Bara så du vet.

MoonGirl skrev 2008-09-10 20:37:02 följande:
    miss u skrev 2008-09-10 19:04:00 följande:
    Kolla gärna upp vad det där stället ute i Salbohed är och återkom. Har ni bestämt er för att preliminärboka några eller någon lokal ännu?
  • miss u

Angående fotas före eller efter vigseln.. Det lutar åt att vi ska fotas efter vigseln. Sambon vill se mig för första gången när vi kliver in i kyrkan. Han är rätt gammalmodig av sig. Det enda negativa är väl att gästerna får vänta, men kommer nog ordna med nån slags tipspromenad eller välkomstlek av nåt slag. Eller toastmastern får fixa med det. Vi fotas ju.

Det som är fördelen med att fotas innan är ju att man är så fräsch som man kan bli. Man hoppas ju på en fin dag med värme så man kan ju se lite flammig ut efter vigseln. Sen kommer jag säkert inte kunna hålla tårarna borta under vigseln. Vet ju hur blödig jag var när jag blev friad till. Är iofs lite mer förberedd inför vigseln En annan bra grej med att fotas innan är att man får vara fin i sin brudklänning mycket längre. Det är ju värt mycket det med.

• miss u

Moongirl: Nu har jag letat reda på sömmerskan i Salbohed. www.cathrine.just.nu/ Pratade med en jobbarkompis som är närmare kompis med exjobbarkompisen. Hon ska också gifta sig i sommar så vi pratade om att åka dit nångång och kika. Sömmerskan är tydligen hur trevlig som helst, och det är ju guld värt!

• MoonGirl

miss u skrev 2008-09-11 08:49:56 följande:

Moongirl: Nu har jag letat reda på sömmerskan i Salbohed. www.cathrine.just.nu/ Pratade med en jobbarkompis som är närmare kompis med exjobbarkompisen. Hon ska också gifta sig i sommar så vi pratade om att åka dit nångång och kika. Sömmerskan är tydligen hur trevlig som helst, och det är ju guld värt!
    Tack för tipset!

Jag sitter här och funderar över hur man ska göra med maten, om vi ska ha 3-rätters middag eller buffé. Min m2b vill att vi ska ha 3-rätters middag. Han tycker det känns lite finare med 3 rätters-middag. Jag börjar tveka lite, jag tycker att det är en bra idé med 3-rätters middag, men jag tycker även att det kan vara smidigt med buffé också. Då får gästerna ta den mat de vill ha (man kan t.ex välja fläskfilé och sedan någon fiskrätt som t.ex lax). Åh, vad svårt att välja!

En fördel med buffé är ju att gästerna får sträcka lite på benen och mingla lite. Det blir ju inte på samma sätt om man har 3-rätters middag. När vi träffades och fika så ville jag ha 3-rätters middag, men nu är jag osäker igen. Är det någon mer här som har tänkt på fler fördelar eller nackdelar med buffé? Jag är en person som helst gillar att ta buffé när det är nyserverat, vet hur det kan se ut efter ett tag så det är ju en nackdel.

Några gäster som vi ska bjuda är vegetarianer så man måste ju tänka på vad de kan äta också. Om man väljer 3-rätters middag ändå, då väljer man väl ut en huvudrätt som man tycker är bra? (antar att det blir en kötträtt då) undrar hur man då ska göra med de som är vegetarianer eller de som kanske är allergiska (vet minst en person som är allergisk mot fisk) Vad tycker ni andra, ska man skriva på inbjudningskorten något om maten?? Eller hur gör man? Noll koll
  • MoonGirl

Som det ser ut nu så kommer vi att fota oss innan vigseln... =)

• Elide
    MoonGirl skrev 2008-09-11 11:48:26 följande:
    miss u skrev 2008-09-11 08:49:56 följande:
    Tack för tipset! Jag sitter här och funderar över hur man ska göra med maten, om vi ska ha 3-rätters middag eller buffé. Min m2b vill att vi ska ha 3-rätters middag. Han tycker det känns lite finare med 3 rätters-middag. Jag börjar tveka lite, jag tycker att det är en bra idé med 3-rätters middag, men jag tycker även att det kan vara smidigt med buffé också. Då får gästerna ta den mat de vill ha (man kan t.ex välja fläskfilé och sedan någon fiskrätt som t.ex lax). Åh, vad svårt att välja! En fördel med buffé är ju att gästerna får sträcka lite på benen och mingla lite. Det blir ju inte på samma sätt om man har 3-rätters middag. När vi träffades och fika så ville jag ha 3-rätters middag, men nu är jag osäker igen. Är det någon mer här som har tänkt på fler fördelar eller nackdelar med buffé? Jag är en person som helst gillar att ta buffé när det är nyserverat, vet hur det kan se ut efter ett tag så det är ju en nackdel.Några gäster som vi ska bjuda är vegetarianer så man måste ju tänka på vad de kan äta också. Om man väljer 3-rätters middag ändå, då väljer man väl ut en huvudrätt som man tycker är bra? (antar att det blir en kötträtt då) undrar hur man då ska göra med de som är vegetarianer eller de som kanske är allergiska (vet minst en person som är allergisk mot fisk) Vad tycker ni andra, ska man skriva på inbjudningskorten något om maten?? Eller hur gör man? Noll koll
    Du skriver i inbjudan vem som de skall höra av sig till om de kommer eller inte. Där kan du ochså tillägga att om det är nått de inte kan äta eller vill äta att berätta detta. Så man kan fixa nått annat. Brukar inte vara några problem när man har tre rätters att fixa nån enstaka persons önskan. Min bror är vegetarian och hans fru men de äter fisk. Så vi kommer att ordna så de får ett fiskrätt i stället för kött som vi har tänkt. Sedan så har vi nån som är gluten, laktosallergiker och nått mer så där blir det verkligen något speciallt, men pratar man med de som fixar maten i god tid så brukar det inte vara några problem.
  • bröllop0808

Vi kommer att fotas innan vigseln sen efteråt kommer vi att fotas igen då tillsammans med våra två barn.

Kan tillägga att PANIKEN är nära! Mindre än 3 mån kvar!!!

• norpans mamma

Hejsan även här en västerås brud som gifter sig nästa år.Vi gifter oss i Badelundakyrka den 2 maj 2009 och har bokat Brunnbygård som festlokal. Vi har bokat in oss på att fotograferas 2 timmar innan vigseln.

• Mangos

Vi har inte bokat nån fotograf ännu men som vi tänker nu ska vi fotas före vigseln.

Är det flera som har tittat på hotellrum här i stan? Sett att några har bokat in bröllopsnatten på Stadshotellet, har ni bokat det direkt eller har ni kollat på skrapan eller något annat också?

• mysan31

vad finns det för hemsidor på hotell i västerås
    Jaghar varit inne på stadshotellet

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009