• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-10 16:37:03 följande:
    Nu har vi varit på Stafshotellet!Där kommer vi att ha våran fest och även tillbringa bröllopsnatten. Bra pris på båda!Jätte gullig och trevlig personal.Så nu är allt det fixat. Såååå himla skönt!
    Vad kul att ni ska ha festen på stadshotellet!! Och att ni ska tillbringa bröllopsnatten där också. Har ni bokat den bröllopssvit med bubbelpool?
  • MoonGirl
    Mangos skrev 2008-09-10 16:38:21 följande:
    miss u skrev 2008-09-10 07:37:11 följande:Ruths har öppet till klockan ett på lördagar! Var där i lördags o kika lite. Skulle nog även säga att två timmar räcker för att hinna med att kika på Ursulas. Kollat där också men har inte hittat klänningen med stort K än. Hoppas du har bättre tur! Lycka till
    Vad bra att Ruths har öppet till klockan 13 på lördagar! Hur är det med Ursulas öppettider? Vet du?
  • Mangos

Ursulas har bara öppet på vardagar 10-18, men det är lunchsstängt 14-15.

Tyckte att det fanns mycket mer klänningar att välja på hos Ruths. Tyvärr var det en hel del klänningar endast i storlek 34 o 36 eller typ 44 hos ursulas och då va det lite svårt att prova dem. De skulle få in mer i november. Ruths kommer också att få in mer framåt oktober-december.

• Kampi

Vi kommer att ha 50-60 gäster och vi kommer att vara i Rudbeckiussalen. Det kändes lite stort i den stora festsalen plus att den redan var bokad så det blir två bröllop samma kväll =)

Vilken sal ska ni vara i? Kikade ni på sviterna?

Tessisen skrev 2008-09-10 16:40:54 följande:
    Kampi: Hur många gäster skall ni ha? Ska ni ha Stora Salen eller nån av de mindre?
  • Ia o Puh

Hallå tjejer! Välkomna "Mangos" och "Bröllop0808"!

Har fått boka Björksta kyrka! Prästen Linda kände igen mitt namn och ville då jobba! Vänta bara tills hon hör mina ändringar av vigselprogrammet, mooaaahaa!

MissU:kanske kan du ändra däruppe? vet ju var jag ska vara nu!

Tessisen: Vad skönt att lokal och allt löst sig! Grattis, njuuut lite nu! Tack för sångerna, du är en stjärna! Vad är det för frågor i programmet alla pratar om? Kan man få det oxå? (Om du orkar...)

Nu har jag varit borta ett tag från tråden igen och vips har ni hunnit iväg en sida utan mig! Otroligt!

• Elide
    Kampi skrev 2008-09-10 17:35:11 följande:
    Vi kommer att ha 50-60 gäster och vi kommer att vara i Rudbeckiussalen. Det kändes lite stort i den stora festsalen plus att den redan var bokad så det blir två bröllop samma kväll =)Vilken sal ska ni vara i? Kikade ni på sviterna?
    Vi tror den hette Lilla Salen. Japp vi kollade två av sviterna. Den med bubbelpool var upptagen just i dag så den kunde vi inte titta på. Men vi såg den ena som var ungefär lik den och sedan den som vi har bokat. Som ligger ovanför Stora salen och har utsikt över stora torget. Högt i tak. Stort ekbord, stor härlig säng. Så vi funderar på att ha en lite intim brunch med den närmaste familjen dagen efter så vi öppnar presenterna.
    Tänkte ni ta det där vip-paketet Love?
    Det tänkte vi iallafall. Lät mysigt att komma upp på rummet och ha en flaska champange, jordgubbar och choklad väntande på en. Sedan det där med badrockar och tofflor lät heller inte fel. Och utchekningen behövde inte ske förrän runt 18. Det tyckte jag verkade perfekt!
  • Elide

Ia o Puh skrev 2008-09-10 18:17:50 följande:

Hallå tjejer! Välkomna "Mangos" och "Bröllop0808"!Har fått boka Björksta kyrka! Prästen Linda kände igen mitt namn och ville då jobba! Vänta bara tills hon hör mina ändringar av vigselprogrammet, mooaaahaa! MissU:kanske kan du ändra däruppe? vet ju var jag ska vara nu!Tessisen: Vad skönt att lokal och allt löst sig! Grattis, njuuut lite nu! Tack för sångerna, du är en stjärna! Vad är det för frågor i programmet alla pratar om? Kan man få det oxå? (Om du orkar...)Nu har jag varit borta ett tag från tråden igen och vips har ni hunnit iväg en sida utan mig! Otroligt!
    Va skönt att det löste sig med kyrkan. Har du gjort upp någon budget ännu?? *s*

Fanns inte frågorna med längre ner på mailet. Det är dom med 1-x-2 frågorna.

Jo det känns lite lugnare nu.
    Sedan så har vi eller rättare sagt jag kollat igenom vår budget nu igen. Vi kan sänka våra kostnader med ca 30000 kr. Nu när vi har valt stadshotellet istället. Det gör lite skillnad i budgeten det...:)
  • Elide

Ia o Puh: Pratade med min m2b. Han kände igen ditt namn. Han tror att han möjligtvis har spelat tennis med dig när ni var yngre. Då hette han Mattias Fredriksson.

• miss u

Så där ja. Nu har jag uppdaterat "där uppe". Var mycket som hände idag. Kul för alla som bokat kyrka och lokal.

Ia o Puh: Du måste ha lämnat nåt gott intryck under alla skolavslutningar iaf eftersom prällen ställer upp och jobbar.

Jag känner att jag skulle vilja göra nåt så att planeringen går framåt. Känns som det står rätt stilla just nu. Jag skulle vilja börja med inbjudningarna och festprogrammen, men först kanske vi borde veta hur många vi ska bjuda... eller måste man det? Jag tycker det ska bli roligast att göra trycksakerna. Klänningen har jag lite ångest över, men blir nog bättre om man får prova några stycken. Ska tydligen finnas nån bra sömmeska/uthyrare i Salbohed fattade jag det som. Har en exjobbarkompis som ska gifta sig nästa helg som varit där och fått sin klänning insydd. Kanske nåt för dig mysan att kolla upp... Får återkomma senare om mer detaljer.

• Ia o Puh
    Tessisen skrev 2008-09-10 18:40:29 följande:
    Ia o Puh: Pratade med min m2b. Han kände igen ditt namn. Han tror att han möjligtvis har spelat tennis med dig när ni var yngre. Då hette han Mattias Fredriksson.
    Oj! Som jag sa...är apdålig på vuxnas namn...ser knappt hur han ser ut på er pres heller...Men jag tror jag har en aning...Född 76/77? Har ju ahlzeimers light Näää, du, budget har det inte blivit av än heller...Men Björn blev mäkta imponerad av din budget och framförhållning, då jag inte ens vet vad budget är...

MissU: Nja, impat och impat...Duktig på att hålla masken skulle jag säga
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009