• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Mangos
    BrideToBe09 skrev 2008-09-12 17:31:43 följande:
    Ja, det låter ju bra. Här blir det både vigsel och fest på Schenströmska i Ramnäs.
    Schenströmska är ju väldigt fint med omgivninen och allt! Hade det i åtanke då vi valde!
  • BrideToBe09
    Mangos skrev 2008-09-12 17:35:01 följande:
    Schenströmska är ju väldigt fint med omgivninen och allt! Hade det i åtanke då vi valde!
    '

Vad roligt att höra! Ja. jag hoppas det blir bra. Vi hade tänkt oss en vigsel i deras valv/vinkällare. Lite annorlunda, men rätt tufft tror jag.
  • Ia o Puh

Välkommen BrideToBe09 och norpans mamma!

Kunde inte kika in igår och ser att jag missat massa viktigt! 3 HELA sidar har ni hunnit utan mig, är imponerad!

MissU: Näää, du...jag har pluggat i U-sala och E-tuna...har ingen kompis som heter Elin och Lagerhaus har jag varit inne på typ 3 ggr i hela mitt liv *fniss*.

Just nu känns det lite stiltje i planeringarna, har ju varid "duktig" och bokat frisör, foto, kyrka och festlokal. kanske måste kolla hotell då...men börjat tveka, vill nog sova hemma med tösen istället... :-S

• Ia o Puh
    BrideToBe09 skrev 2008-09-12 17:37:57 följande:
    'Vad roligt att höra! Ja. jag hoppas det blir bra. Vi hade tänkt oss en vigsel i deras valv/vinkällare. Lite annorlunda, men rätt tufft tror jag.
    Jag vra på en sån vigsel förra hsöetn och det var jättemysigt!
  • Elide

Hunnits med att skriva en hel del sedan jag var in i em och kollade.

Va kul med ännu mer V-ås brudar. Ju fler desto bättre. Mer ideér och tips.

Välkomna alla nya!

• MoonGirl

Välkommen till tråden, BrideToBe09 och norpans mamma!!

Idag har jag varit ut till Thottska villan och kollat in bröllopssviten. Mysig. Alla dubbelrum där inne var mysiga. Handmålade tapeter från 1700-talet i de flesta rum, inklusive bröllopssviten

• MoonGirl
    BrideToBe09 skrev 2008-09-12 15:19:36 följande:
    Hej tjejer!Fick länken hit av "miss u", och tänkte höra om man får husera här med er. Är Västeråsare och jag och min sambo blir man och hustru 8/8 2009. Vi har bokat Schenströmska herrgården med vigsel nere i deras valv (en gammal mysig vinkällare).
    Vart ligger Schenströmska herrgården?
  • MoonGirl
    BrideToBe09 skrev 2008-09-12 17:31:43 följande:
    Ja, det låter ju bra. Här blir det både vigsel och fest på Schenströmska i Ramnäs.
    Aha, Ramnäs!
  • Elide

BrideToBe09: Vi var också och tittade på Schenströmska, det är så mysigt där. Ni har gjort ett väldigt bra val. Och att ha vigseln nere i valvet, vilken härlig idé!

• Elide

En liten fråga...

Hur har ni tänkt att göra med när ni kommer ut ur kyrkan. Ska det vara riskastning, om man får eller rosenblad, torkade blommor eller såpbubblor?

Eller har ni några andra ideér?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009