• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Elide

Nån som har lust med en fika snart igen?

• miss u

Nu vill inte jag verka vara som nåt eko här, men ojoj vad ni skriver. Här gäller det verkligen att vara aktiv om man ska hänga med i svängarna. Jättekul. Hälsar alla nya brudar välkomna och lägg märke till att jag varit duktig och lagt in er i trådens början. Är det nån som är missad så säg till.

Jag har inte så mycket att rapportera angående vidare bröllopsplaner. Det står rätt stilla just nu. Satt iofs och skrev upp alla adresser till alla inbjudna så nu är det gjort. Vad gäller Hamncafét så ska jag ringa i veckan och ligga på lite. Sen har vi väl tänkt att göra upp en plan om vi får vara på Hamncafét och en plan B om vi inte får det. Vet bara inte riktigt vad plan B är än...

Donna Fortunata: Hur kommer det sig att ni har valt Thottska villan? Bor ni i närheten? Vi har funderat lite på Thottska villan, men vill helst ha egen mat.

Tessisen: Jag fikar gärna igen! Det var så trevligt sist.

• Donna Fortunata

Vi valde Thottska för att det var både billigare och trevligare än de andra alternativ vi tittade på (Schenströmska, Surahammars herrgård, Wirsbo herrgård bla). Dessutom säljer inte Thottska ett helhetspaket som dom gör på herrgårdarna, och vi känner att vi själva vill utforma festen och ha det lite mindre formellt. Dessutom är hela Thottska villan underbart inrett, varenda gästrum är som en dröm. Och så gillar jag atmosfären och storleken, att det är ganska litet så att man fyller upp lokalerna. Jag kände mig som en liten flicka som leker prinsessa i de här stora herrgårdarna, och det kan ju vara härligt om man gillar det, men jag vill bara känna mig som mig själv, det ska vara lättsamt.

Vi bor i Stockholm, men kommer att ha vigseln på vårt landställe i Surahammar, så vi letade ställen inom en radie av en halvtimmes bilfärd därifrån.

• miss u

Hur mycket kostade det på Thottska och vad fick ni då? Jag har bara kollat på bilderna därifrån och det verkar helmysigt. Svärföräldrarna bor i Herrskogen så man har ju åkt förbi den där villan ett antal gånger.

• MoonGirl

Ja, Thottska villan är underbar! Mysiga rum, verkligen!! Handmålade tapeter osv.... mysfaktor... synd bara att de inte har något bubbelbad... men men!

• mysan31

Tessisen: Jag hänger ochså med och fikar igen,det var trevligt sist,fast jag var sen men nu hittar jag dit...
    Jag har semester den här veckan så för mig spelar det inte någon roll vilken dag det blir...
    Min grabb Liam blir 5 år på onsdag så det enda jag ska göra är att planera hans födelsedag...sen har jag inget för mig...

• miss u

Jag börjar min thailändska matlagningskurs på torsdag, så det är det enda jag har inbokat egentligen. Annars är jag öppen för fika. Kanske nånannan som vill föreslå fikaställe den här gången?

mysan31: Hur gick du till väga för att boka Skultunas scoutstuga? Känner du nån som håller till där och vet att dom hyr ut? Jag har börjat kolla på olika ställen man kan vara och en scoutstuga skulle ju faktiskt funka. Har sett att det finns scoutkår i både Hallstahammar och Kolbäck, fast får man hyra även om man inte är scout? Är ju egentligen bara att ringa och fråga, men tänkte höra med dig först.

• mysan31

miss u: Min sambo Rickard är uppvuxen i skultuna,och hans
    bror och hans tjej hyrde scout stugan när dom gifte sig..
    Den ligger i skultuna,man åker in mot ica butiken,sen fortsätter man bara rakt på ner mot svart ån,sen är det första huset till höger...
    Jag tor inte man behöver vara scout för att hyra scout stugan,jag är ingen scout i allafall...
    Dom skulle ha 800 kr från fredag till söndag..
    Du kan få telefon nummret om du vill.

• miss u

mysan31: Det var ju riktigt bra pris! Men då dukar ni ute i tält och använder bara köket i stugan eller? Jag tänkte mer på att hyra antingen Hallstahammars eller Kolbäcks scoutstuga, om det finns nån.. Verkar inte vara nån större verksamhet där enligt hemsidan. Skultuna ligger lite väl långt bort från där vi ska vara, annars hade jag helt klart kunna tänka mig vara där.

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009