• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • mysan31

Jag har rosa och vitt som färgtema

• Donna Fortunata

Jag ansluter mig till denna tråd! Kommer att ha vigsel i trädgården och sedan fest på Thottska villan. Någon som har har några erfarenheter därifrån eller som också planerar bröllopsfest där?

• MoonGirl

miss u skrev 2008-09-13 12:00:45 följande:

Thottska villan verkar vara helmysigt. Kan bli ett alternativ för oss om det inte blir Hamncafés lilla "svit". Vad var det för skillnad mellan bröllopssviten och de vanliga dubbelrummen? Fick man nå extra och var det nån skillnad när man behövde checka ut?
    Nu har jag några sidor att ta igen

Bröllopssviten på Thottska villan var lite större mot de andra dubbelrummen. Det finns en vacker utsikt över allén mot Strömsholms slott. Stort och charmigt rum med 1700-talsinspirerade tapeter, trägolv och fina möbler. Jag har tagit kort på rummet. Om du mailar mig din e-postadress så kan jag skicka över kort på hotellrummen på thottska villan. Tog kort på alla rum som finns i huset . Jag frågade om utcheckning och det var tydligen inte så bråttom eftersom det var helg. De kommer inte och städar förräns på måndagen igen. Men man får väl kolla det igen med dem när/om man har bokat.
  • MoonGirl

Donna Fortunata skrev 2008-09-14 09:40:41 följande:

Jag ansluter mig till denna tråd! Kommer att ha vigsel i trädgården och sedan fest på Thottska villan. Någon som har har några erfarenheter därifrån eller som också planerar bröllopsfest där?
    Välkommen till tråden!!

Kul att ni ska ha festen på thottska villan. Det är så fint där! Vi funderar på att boka bröllopssviten där . När ska ni gifta er?
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-09-14 09:27:12 följande:
    Är det någon som vet vad ni ska ge gästerna i organza påsarna...vill ha lite förslag...
    Organza påsarna, vad är det?
  • Donna Fortunata

Vi gifter oss 1/8 2009. Roligt att höra att du också är förtjust i Thottska! Hoppas bara att maten är bra, de tar catering från Gula Hästen, har ätit lunch där och det var ingen höjdare, men tydligen ska de vara bra när de caterar till bröllop.

När ringer bröllopsklockorna för dig?

MoonGirl skrev 2008-09-14 11:10:07 följande:
    Donna Fortunata skrev 2008-09-14 09:40:41 följande:Välkommen till tråden!! Kul att ni ska ha festen på thottska villan. Det är så fint där! Vi funderar på att boka bröllopssviten där . När ska ni gifta er?
  • BrideToBe09

Oj, vad ni skriver här! Hinner inte med att läsa allt.

TAck för välkomnandet! Härligt med en tråd där vi Västeråsare kan samlas.

Då vårat bröllop ligger så långt fram i tiden (känns det som just nu iallafall), så har jag inte funderat så mycket på riskastning osv. Inte heller på gåvor till gästerna (visste inte att man brukade göra så...), musik osv. Antar att jag kommer få lov att sätta mig in i sånt i vår.

Har ett litet problem dock.....vi har inte sagt något till våra föräldrar ännu. Sambon vill vääänta, helst tills vi skickar ut inbjudningarna. Men det tycker jag känns lite länge. Jag skulle vilja berätta för dem, samt informera om datum. Sen behöver vi ju inte säga så mycket mer på ett tag.
    Hur har ni gjort? Hur fort berättade ni och hur? *nyfiken*

• BrideToBe09

Ia o Puh skrev 2008-09-12 19:58:59 följande:

Jag vra på en sån vigsel förra hsöetn och det var jättemysigt!
    Vad roligt att höra!! Ja, jag hoppas verkligen att det blir mysigt. Känns lite extra att få ha det nere i valven. Häftig miljö. Fast det kanske känns lite konstigt om det är jättevarmt och fint ute, att ha det inomhus i en fuktig källare....

Hur pass mycket utrymme är det i valvet/vinkällaren? VI kommer att ha ett litet bröllop med max 20 gäster, funderade mest på om det blir trångt för alla att stå?
  • Kampi

Vi tänkte köpa såpbubblor själva och dessa delas sedan ut till gästerna innan vigseln.

Ang bukett så funderar jag på att ha pioner, vita eller ev ljusroa.

• Rebellen75

Vi har inte berättat för vår familj. De kommer att få reda på det i samband med inbjudan. Har dock skickat save the date kort till min "familj" i USA. Min syster vet också för jag vill att hon ska sjunga, grym röst.

Ang band så har jag börjat spanat runt. Syrran känner många men nu har min kompis fixat ett band åt oss så vi får se vad det blir.

BrideToBe09 skrev 2008-09-14 11:32:31 följande:
    Oj, vad ni skriver här! Hinner inte med att läsa allt. TAck för välkomnandet! Härligt med en tråd där vi Västeråsare kan samlas.Då vårat bröllop ligger så långt fram i tiden (känns det som just nu iallafall), så har jag inte funderat så mycket på riskastning osv. Inte heller på gåvor till gästerna (visste inte att man brukade göra så...), musik osv. Antar att jag kommer få lov att sätta mig in i sånt i vår.Har ett litet problem dock.....vi har inte sagt något till våra föräldrar ännu. Sambon vill vääänta, helst tills vi skickar ut inbjudningarna. Men det tycker jag känns lite länge. Jag skulle vilja berätta för dem, samt informera om datum. Sen behöver vi ju inte säga så mycket mer på ett tag. Hur har ni gjort? Hur fort berättade ni och hur? *nyfiken*
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009