• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Mangos

Hoppas att ni får trevligt i morgon! Har tyvärr möte på jobbet, hade annars varit trevligt att vara med. Ni får väl skriva och berätta om alla bra tips och idder ni får.

• Elide
    Mangos skrev 2008-09-08 21:00:21 följande:
    Hoppas att ni får trevligt i morgon! Har tyvärr möte på jobbet, hade annars varit trevligt att vara med. Ni får väl skriva och berätta om alla bra tips och idder ni får.
    Klart vi gör. Men vi kommer nog att träffas fler gånger så alla kan vara med...
  • mysan31

Hejhej!!
    Jag följer ochså med i morgon och fikar på bredbar...
    Jag tar även med mig min son Liam som blir 5 snart i september...Vi skulle ses utanför bredbar 16.30,visst är det den som ligger vid pizza hut,torget.
    Då är det:
    mysan 31 + sonen Liam
    miss you
    tessisen
    moongirl + sonen Erik
    Ia o puh + ev dottern ida...

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-08 20:49:39 följande:
    Ni som kommer imorron. Ta gärna med er bröllopstidningar och andra saker ni har som har med bröllop att göra...Ska bli jättekul att ses! Ja det är väl enklast att vi ses utanför, eller?
    Hej! Japp, jag har en bröllopstidning från amelia som jag kan ta med fler tidningar om bröllop har jag inte ännu . Jag måste gå hem runt 17.30-tiden, ska iväg och simma senare på kvällen, så jag måste hinna hem med sonen först (tar en promenix ner på stan). Ja, det blir enklast att ses utanför Bredbar, där man går in, vid 16.30. Det ska bli jättekul att ses!

Ha det så bra så länge!

Nu ska jag krypa till kojs, sonen vaknade flera ggr i natt, är så trött!
  • mysan31

Är det någon som åker ner tidigare på stan
    som vill gå runt och titta lite på stan...
    Jag jobbar till 14.00 sen ska jag bara hämta grabben i skultuna sen åker jag ner på stan och går runt och tittar lite..

• MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-09-08 19:46:36 följande:

Hallå, jag kommer oxå!miss uTessisenMoonGirl + sonen Erik Ia o Puh+ Ev dottern IdaShit, kan ju bara vara inne på kvällarna, då dotter river stället utan övervakare . Ser att ni andra hinner med mycket att prata om härinne på dagarna oxå! Blir en del trevlig ikappläsning. Vi ringde Björksta idag och dom var väldigt otrevliga! :-O Ville inte jobba på Nationaldagen, som ju var Sveriges dag(?) enligt tanten jag frågade. påpekade att det även var en lördag... Vi prel. bokade iaf Skerike, där jag är döpt, så får vi se...får svar om Björksta på onsdag, känns så dåligt just nu!
    Vad tråkigt att höra att de på Björksta var så otrevliga... hoppas det löser sig! Har hört att Skerike kyrka ska vara fin i alla fall.
  • mysan31

Jag tar med mig bröllopsguiden...

• Elide
    mysan31 skrev 2008-09-08 21:49:36 följande:
    Är det någon som åker ner tidigare på stan som vill gå runt och titta lite på stan...Jag jobbar till 14.00 sen ska jag bara hämta grabben i skultuna sen åker jag ner på stan och går runt och tittar lite..
    Jag kommer nog att åka ner tidigare på stan...alltid kul att gå runt och kolla...

Nopp bredbar att flyttat. Den ligger nu ungefär mittemot ingången till Mcdonalds i skrapan...
  • MoonGirl

Bredbar ligger på andra sidan gatan från skrapan... där vid fontänen. Det har jag lärt mig idag

• Elide

Har några olika tidningar..både svenska och engelska..tar med alla...

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009