• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • mysan31

Jagh ar räknat att vi blir 78 st om alla kommer,
    jag har inte räknart på nån budget på hur mycket allt kommer att kosta...

• Rebellen75

Vi kommer att bli 80st + barn ca 10st hoppas att de blir färre. Vi har inte räknat ut någon budget än men skulle nog tro att vi hamnar på ca 80 000. När vi ringde runt och frågade om mat hamnade vi mellan 20-30000 för mat sedan kommer massa annat jox. Har inte bestämt ännu vem vi ska ta mat ifrån men vi kommer att bjuda på grillat kött i någon form.

Tänker på nästa år då vi ska på bröllop Grekland. Då ska de bjuda på helgrillad gris och get till 600-700 gäster men hon räknar med att det inte ska kosta mer än 100 000 till hela bröllopet. Jag förstår inte hur hon ska få ihop det men det kommer bli en riktig rolig upplevelse. Mina tre barn kommer att vara näbbar åt henne.

• Ia o Puh

Vi är uppe i 50st men långt ifrån färdiga...

Jag träffas gärna en dag för fika eller så...är mammaledig så när som fungerar för mig!

• JoF 2008

Hej!

Jag är nygift men hänger kvar på BT en liten stund eftersom det är så underbart med bröllop! Jag såg att några av er kommer att ha festen på Brunnby gård, och det är bara att gratulera! Vi hade festen där och kunde inte vara mer nöjda!

Lycka till med planerandet, ni har mycket roligt framför er

• miss u

Hej tjejer!

Så har man skickat iväg den blivande mannen ut på krogen tillsammans med ett par inte alltför nyktra kompisar. Vad tyst det blev när dom gått Kompisarna var så impade över att jag litade så mycket på mannen att jag kunde skicka iväg honom så där. Klart jag litar på honom liksom! Kan väl tillägga att kompisarna är singlar båda två...

Jag hänger gärna med på fika. Det måste vi se till att det blir av. Jag jobbar om dagarna, men på kvällarna händer inte så mycket. Ska iofs börja på en thailändsk matlagningskurs, men det är bara en gång i veckan.

Jag gick förbi UNIK idag och såg Anki fixade till nån brud med slöja och allt. Tänkte på mmmlurk då, fast hon skulle väl inte fixa till sig där? Tänk, nu sitter hon på sin bröllopsfest. Hoppas hon hade det bra trots att det regnat sådant.

Nä, nu ska jag gå och lägga mig i sängen tillsammans med min Bröllopsguidentidning som jag köpte idag.

• mysan31

Vi får bestämma en dag som alla kan träffas för en fika...
    Det skulle vara kul och prata om bröllop m.m.

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-09-06 23:36:17 följande:
    Vi får bestämma en dag som alla kan träffas för en fika...Det skulle vara kul och prata om bröllop m.m.
    Jag är mammaledig så jag kan ses på dagarna också, men även någon kväll (spelar ingen roll för min del)

Ha det bra!
  • MoonGirl

Jag brukar träna på måndagar & torsdagar i alla fall på kvällstid alltså....

Nu känns det som allt bara snurrar, har så många bollar i luften. Känns som man måste kolla upp en sak i taget inför bröllopet. Är det fler än jag som känner samma sak??!

Är det någon här inne som vet var man kan hyra häst och vagn-transport?

Är det någon som vet något närliggande hotell nära Brunnby gård? Vi kommer att bjuda släktingar som inte är här ifrån trakterna, så de kommer ju att behöva sova över någonstans här i krokarna. Det vore nog bra om det fanns något ställe nära Brunnby gård....

• Elide

Ja hänger gärna med på en fika, prata bröllop men andra blivande brudar är så mycket roligare än att prata med vänner som inte allt är intresserade och som tycker man är såååå jobbigt när man ska prata bröllop hela tiden.

Har läst att det är en bröllopsmässa i Stockholm i slutet av sista dagarna i Januari.

• mysan31

Jag kan träffas på tisdagar efter 14.00.. onsdagar är jag ledig... och fredagar efter 16.00...
    Har börjat med cambridge och är inne på 4 dagen,så jag kan ta
    en kopp kaffe eller the...
    Det skulle vara kul...

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009