• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Ia o Puh

Ja, vi har ju inte bestämt oss...kompisen blev ju inlagd på psyk och väl där försökte han hälla i sig alla piller från ett vagnsbord utanför expeditionen...jag gillar hans nuvarande tjej och det är väl med både hänsyn till henne och honom som vi tvekar...man vet ju inte hur "stark" han är i psyket nu och det vore ju förj-ligt om vi "triggade" nåt...

Vi har även funderat på Björksta kyrka då jag jobbar därute och verkligen ääälskar den lilla och fina kyrkan med riktigt gamla anor...det är bara det att sambon tycker den ligger för långt bort, medans jag anser att den ligger lättillgängligare till då det bara är E18 ut...måste ju bestämma mig nu, annars finns ju typ inga kyrkor kvar. precis som ALLA ska ha barn i Västerås, verkar det som om ALLA oxå ska gifta sig!

• Rebellen75

Jag ska inte ha barn

Men så tyckte jag det var när jagvar gravid så såg man magar överallt. Det är väll lika när man går i bröllopstankar, då lägger man märke till allt som har med det att göra. Sedan stressar vi varandra lite här inne man tycker att alla har gjort och planerat så mycket.

Min kompis planerade allt på tre månader och hon gifte sig i Badelunda kyrka med festen där också. Så det går men man kanske inte får det datum man tänkt från början.

Jag var tidigt ute med att boka för jag ville gifta mig 090509. Så jag bökade redan i våras.

• MoonGirl
    sanste skrev 2008-09-02 19:24:03 följande:
    Hej!Vi ska gifta oss i Västerås. Ringde och bokade Skerike kyrka iddag och Brunnby gård har vi bokat sedan 2 månader sedan tillbaka. Vi gifter oss den 13 juni nästa år! Känns kul att kunna börja planera riktigt ordenligt nu när kyrkan är bokad!
    Vad kul att ni också ska ha Brunnby gård! Har hört at Skerike kyrka ska vara fin. Den kyrka och Badelunda kyrka har jag hört ska vara de mest populäraste kyrkorna i V-ås att gifta sig i . Om det nu stämmer...
  • miss u

Ia och Puh: Förstår att det känns jobbigt med den instabila kompisen. Det ni skulle kunna göra är ju att fråga lite snyggt om vad han skulle tycka om att ni är där. Förhoppningsvis får ni ett ärligt svar och då vet ni hur ni ska göra. Det är verkligen inte lätt att ta hänsyn till alla, men vid såna stora grejer som andras psykiska hälsa bör man nog tänka sig för. Det är min mening iaf.

Jag tror det är lite bröllopstider nu också, inte bara för att vi här i tråden ska det, men en fd jobbarkompis gifter sig om några veckor och en jobbarkompis ska gifta sig till sommaren. Så det är många som går i giftastankar.

Moongirl: Jag fick aldrig tag i nån som kunde svara på frågor om Hamncafét. Däremot pratade sambon med sin bror som visste en del. Han sa att det kostade 2500:- att hyra och att det var ägarna som hade gift sig i lördags, dagen innan vi var där och tittade. Kan ju tänkas att dom inte svarar för att dom är på bröllopsresa, men jag ska försöka nå som igen. Om det bara kostar 2500:- så kunde sambon gå med på att vara där. Tjohoo!

• miss u

Nu har jag pratat med en av ägarna av Hamncafét. Dom var tydligen inte på bröllopsresa. Han var jättetrevlig. Dessvärre skulle dom eventuellt sälja verksamheten, och kunde inte ge nåt besked om hur det skulle bli till sommaren. Men jag har mailat till dom, så att dom nya ägarna får ta kontakt med mig när allt är klart. Jobbigt att inte få klara besked! Fast sambon tycker vi ska lugna lite och få helt klart hur många vi blir innan vi preliminärbokar nåt, så det är väl det bästa trots allt. Fast vi vet ju alla här inne att det kan vara svårt att få tag i bra festlokal om man inte är ute i god tid. Sambon hänger helt enkelt för lite på bröllopstorget för att veta bättre

• Ia o Puh

Miss U: Ja, vi ska nog prata med honom om vi bestämmer oss för Badelunda...men igår verkade det som om Sambon kunde tänka sig Björksta ändå...*hoppas*! Tack för uppdatering om när och var alla ska gifta sig...

Hur långt har alla kommit i sina planeringar?
    Jag har bokat:
    *Festlokal
    *Frisör

Tänkte väl att om nån annan kunde berätta vad dom gjort kanske det skulle sätta lite fart på mig, just nu har jag ingen lust alls! Allt jobb och en motvillig och planeringsallergisk sambo gör att jag bara känner mig trött, trött, trött!

• miss u

Ia o Puh: Jag var tvungen att goggla hur Björksta kyrka ser ut. Den ser ju jättemysig ut! Hoppas sambon din kan tänka sig den. Då försvinner ju alla orosmoln för kompisen.

Jag är mest trött på mitt jobb, så jag lägger ner alldeles för mycket tid på bröllopet egentligen. Sambon är lika (om inte mer) planeringsmänniska som jag, så det blir prat om bröllopet varje kväll. Många funderingar om allt möjligt, men än är inget bokat! Sambon gillar att planera, men sen att boka är tydligen läskigt.

Annars så är det mer eller mindre bestämt med hår och make up. Det ska en kompis till mig göra. Brudparsbåge eller vad den kallas ville sambons faster göra. Svärfar ska spela klarinett i kyrkan och fixa musik till festen. Mina föräldrar ska betala för maten. Vet inte om det hjälper dig framåt i din planering. Lycka till!

• Rebellen75

Jag har bokat allt som ska bokas, Lokal, kyrka, frisör, fotograf.

Det jag skulle behöva sätta fart med är festhäftet och skriva lite om varje gäst. Bordsplaseringen, var var och en ska sitta. Vet inte ens hur honörs bordet ska se ut. Min mamma har gått bort och m2b pappa. Båda våra föräldrar har nya förhållande men vi känner inte att vi vill sätta dem bredvid oss. Har funderat lite smått att sätta de på en "tunga" framför oss och ha våra kompisar bredvid oss istället.

Köpa inbjudningskort och tänka ut hur borden ska se ut. Det är en hel del till att fixas med.

• Ia o Puh

Jippie!!!! Sambon har "gett med sig"! Vi kommer förhoppningsvis att kunna vigas i Björksta kyrka! Ååååhh, en tyngd är borta från mina axlar om detta går igenom imorrn! Ska ringa kyrkan och fotografen!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009