• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Rebellen75
    MoonGirl skrev 2008-08-29 23:34:12 följande:
    Vi ska också ha festen ute i Brunnby gård. Sa Birgitta att det är många som vill byta gardiner och ha stolsöverdrag? Ja, det kan ju bli riktigt fint om man orkar göra det. Har inte hunnit tänka så långt ännu. Men det kan ju vara en bra idé...
    Hon sa inte många men några. Men jag skulle vilja ha något på stolarna ,men när det är armstöd blir det mycket mer jobb. Så jag hoppar nog det.
  • Rebellen75
    MoonGirl skrev 2008-08-29 23:36:02 följande:
    Kan vi inte skriva en lista på vart och när alla ska gifta sig? Och vart festen ska hållas.... (de som har bokat hittills)MoonGirl: Badelunda kyrka den 15/8-2009, festen: Brunnby gård.
    Kul ide vi hade en sån på den förra tråden. Men jag är helt värdelös på sånt. Men vi gifter oss i Hubbo kyrka den 9/5-2009, festen Brunnby gård
  • mysan31

Vi gifter oss i skultuna kyrka den 20/6-2009 kl 15.00,
    festen blir i scoutstugan som ochså ligger i skultuna..

• MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2008-08-30 08:48:48 följande:
    Hon sa inte många men några. Men jag skulle vilja ha något på stolarna ,men när det är armstöd blir det mycket mer jobb. Så jag hoppar nog det.
    Visst var stolarna röda? Eller minns jag helt fel? Ja, om det är armstöd på dem så är det lite jobbigare att fixa till något. Vart tänkte ni sova över efter bröllopsfesten?
  • Rebellen75

Helt rätt stolsdynorna var röda med armstöd. Jag har ju tänkt att ha färgerna röd svart och vit så de skulle passa in ändå. Jag har inte riktigt bestämt mig var bröllopsnatten ska spenderas men det blir väll något hotell i stan typ stadshotellet eller skrapan.

• MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2008-08-30 23:41:31 följande:
    Helt rätt stolsdynorna var röda med armstöd. Jag har ju tänkt att ha färgerna röd svart och vit så de skulle passa in ändå. Jag har inte riktigt bestämt mig var bröllopsnatten ska spenderas men det blir väll något hotell i stan typ stadshotellet eller skrapan.
    Vilka fina färger ni har tänkt att ha, röd, svart och vit. Tänkte du att gästerna skulle ha någon klädsel med något rött, svart och vitt på sig också?
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-08-30 21:50:08 följande:
    Vi gifter oss i skultuna kyrka den 20/6-2009 kl 15.00,festen blir i scoutstugan som ochså ligger i skultuna..
    Har ni bokat catering förresten?
  • MoonGirl

Miss u: Hur gick det idag när ni var iväg och kollade på kyrkan i Kolbäck?

• Elide

Tessisen: Lundby Kyrka den 18/7 gifter vi oss, festen vet vi inte riktigt ännu vart vi skall ha. Vi har några förslag kvar att kolla upp.

Vi ska inte ha så stort bröllop, vi kommer att bjuda ca 40 personer. (inga barn)

Vi har väl satte en preliminär budget på ca 70 000 kr men vad vi ser nu så kommer vi inte att komma upp i den summan. Men man vet ju aldrig, saker och ting kan ju ändra sig.

Hur har ni gjort när det gäller släkten. Har ni bjudit alla eller bara dem ni har bra kontakt med?

• miss u

Moongirl: Jag tror det gick bra att kolla på kyrka, eller det blev svårare att välja! Var inga problem att kolla på Kolbäcks kyrka och den är ju jättefin. Var utanför Säby kyrka och den gillar jag verkligen. Sambo är mer inne på Kolbäcks kyrka... så det kanske blir Strömsholms kapell istället (?)! Visst var det ni som kollat där? Jag har fått för mig att det kostar massa att gifta sig där. Vet du vad det kostar?

Vi var även runt och kollade på lokal när vi för en gångs skull hade bil (lånad av mina föräldrar). Man blir ju rätt begränsad då. Kollade på Borgbylokalen, Försvarsgården (som tydligen är till salu som kanske inte går att hyra) och Borgåsunds Hamncafé. Var även hem till svärföräldrarna i Herrskogen. Dom erbjöd sig att vi kunde ha festen där. Lät som en bra idé fram tills vi åka till Hamncafét. Där var det hur fint som helst! Precis vid vattnet, vilket har varit min dröm att kunna ha festen så. Det hade tydligen varit bröllop där igår för det var några som städade och tält med bord stod på gräsmattan. Exakt så som vi tänkt. Ingen aning om vad det skulle kosta dock. Ska höra oss för i veckan. Hoppas att det är ledigt!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009