• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

Moongirl: Jag funderar på att låta få en klänning uppsydd när vi åker till Thailand i januari. Den resan är bokad sen länge, så det var ju bara tur att det blev innan bröllopet. Jag ska titta och prova ut en modell i Sverige och sen ta bilder och försöka förklara på en knacklig engelska i Thailand.

• MoonGirl
    Mangos skrev 2008-08-28 21:48:49 följande:
    Jag ska också ha tärna. Frågade min kompis här om veckan om hon skulle orka höra ännu mer av mitt bröllopssnack för att jag skulle gärna vilja att hon va min tärna. Hon blev jätteglad och började gråta och då kunde ju inte jag heller hålla mig. Känns jättebra att hon kommer att vara med mig som stöd på min stora dag. Jag och min m2b har tänkt ha en fest utan barn, de får gärna vara med i kyrkan men festen är endast för vuxna, om inte någon skulle ha en liten ammande bebis förstås.
    Hur tänkte ni skriva på inbjudan att festen är till för de vuxna? Ska ni t.ex skriva att barnen är välkomna till kyrkan men att festen sedan är endast för de vuxna?
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-08-29 07:27:39 följande:

Hej på er!Vi ska till Kolbäcks kyrka och titta på söndag. Det är nån slags gudstjänst där kl 11, så det kommer finnas personal att fråga vid kl 10. Är det nåt speciellt som vi ska tänka på att fråga om? Om det är ledigt det datumet vi vill ha, vad mer? Hade en tanke att åka till Säby kyrka också när vi ändå var i gång, men där är det ingen verksamhet förrän 28 sep! Känns inte som det kommer vara så svårt att få vårt datum då, men det kan ju vara annat på sommaren.Jag har (nog) valt att inte ha nån tärna. Däremot frågade jag en av mina barndomskompisar om hon vill fixa mitt hår och smink. Det ville hon naturligtvis. Så hon kommer väl få lite av tärn-rollen eftersom hon kommer att hänga med mig stora delen av dagen.När det gäller att boka kyrka + festlokal före catering eller inte, så tycker jag att kyrka + festlokal går före. Den känns ju något viktigare. Catering-firmor finns det ju gott om, så det borde inte vara några problem.Moongirl: Antecknar Arbhage på min lista över catering.
    Det sägs att Arbhage-catering ska vara bra. Vet du andra catering-firmor här i stan?
  • MoonGirl

Hej på er!Vi ska till Kolbäcks kyrka och titta på söndag. Det är nån slags gudstjänst där kl 11, så det kommer finnas personal att fråga vid kl 10. Är det nåt speciellt som vi ska tänka på att fråga om? Om det är ledigt det datumet vi vill ha, vad mer? Hade en tanke att åka till Säby kyrka också när vi ändå var i gång, men där är det ingen verksamhet förrän 28 sep! Känns inte som det kommer vara så svårt att få vårt datum då, men det kan ju vara annat på sommaren.Jag har (nog) valt att inte ha nån tärna. Däremot frågade jag en av mina barndomskompisar om hon vill fixa mitt hår och smink. Det ville hon naturligtvis. Så hon kommer väl få lite av tärn-rollen eftersom hon kommer att hänga med mig stora delen av dagen.När det gäller att boka kyrka + festlokal före catering eller inte, så tycker jag att kyrka + festlokal går före. Den känns ju något viktigare. Catering-firmor finns det ju gott om, så det borde inte vara några problem.Moongirl: Antecknar Arbhage på min lista över catering.
    Jag håller med dig, det känns som att kyrka + festlokal är viktigare att boka nu än att jaga efter rätt catering-firma så här i sista minuten. Det lär ju finnas gott om cateringfirmor här i stan.
  • miss u

Aros catering har jag hört ska vara bra också. När man kollar priserna på hemsidan tycker jag att dom är helt okej också.

• MoonGirl

Jag åkte förbi Kolbäcks kyrka igår och det såg jättefint ut! Jag hade tänkt gå in och kolla, men jag hann inte med det. Det är kul att åka runt och kika på kyrkor .
  • MoonGirl

Arbhage catering har telefonnummer: 021-413300.

• miss u

Mina morföräldrar ligger begravda vid Kolbäcks kyrka, så jag har varit utanför många gånger, men aldrig inne i den. Var så liten på begravningarna så jag kommer inte ihåg nåt, om jag nu var med på begravningarna.

Jag har alltid gillat kyrkor, så man har ju småspanat på var man kan tänkas vilja gifta sig ett bra tag. Var på cykelsemester förra sommaren och hittade en jättefin kyrka vid Glanshammar (utanför Örebro), men det känns lite väl långt bort på nå vis. Vill gärna ha nån slags anknytning till kyrkan.

• MoonGirl

miss u skrev 2008-08-29 07:41:05 följande:

Mina morföräldrar ligger begravda vid Kolbäcks kyrka, så jag har varit utanför många gånger, men aldrig inne i den. Var så liten på begravningarna så jag kommer inte ihåg nåt, om jag nu var med på begravningarna. Jag har alltid gillat kyrkor, så man har ju småspanat på var man kan tänkas vilja gifta sig ett bra tag. Var på cykelsemester förra sommaren och hittade en jättefin kyrka vid Glanshammar (utanför Örebro), men det känns lite väl långt bort på nå vis. Vill gärna ha nån slags anknytning till kyrkan.
    Ja, det finns många fina kyrkor här i Sverige!
  • mmmalurk

Hej tjejer

vi har ju vår fest på Brunnby gård, lovar att jag lägger ut bilder i mitt galleri när bröllopet är över.

Ett tips! Prelboka i god tid. Det kan vara svårt att få det datum man önskar sig. Jag bokade 10 mån före. Birgitta ringde och sa att nu måste du bestämma dig. Det är fler som är intresserad av datumet.

Nu är det bara 1 vecka kvar.....

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009