• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Rebellen75

Har inte egentligen tid att sitta här framför datorn. Stora tjejen är på träning och minstingen tittar på DVD Bilar. Grabben min är hos en kompis. Ska städa egentligen kommer snickare hit i morgon och det vore kul om jag inte skrämmer iväg honom på en gång. Men det är så svårt att hålla sig borta från alla Bröllops bestyr.

I går var jag på Formex mässa i Stockholm och hittade massor med roliga utsmyckningar till festen. Har tänkt att ha lyktor på trappen upp. På borden vita dukar med svarta löpare och vita konstblommor typ som rankor sedan svarta buxbom bollar. Stora glasvaser som jag ska ha olika drinkblandningar i typ som bål. Höga och vida såg det i en grekisk bröllops tidning.

• Rebellen75

Då var jag in här ännu en gång och kikade ska det vara så svårt att hålla sig borta

• Elide

Visst blir man beroende av att titta in här titt som tätt. Usch vad det måste bli svårt när all denna planering är klar och bröllopsdagen kommen att hålla sig här ifrån. Vill ju veta hur det går för er alla andra och hur era dag blev så man kommer nog att vara här inne ett tag efter den stora dagen har kommit och gått. Som tur är så har man ju tid kvar att tillbringa här!

Hoppas det går framåt för alla i planeringen, det gör det här iallfall. Har hittat en butik som verkar sälja den klänning som jag helst av allt vill ha... Ska väl dit nån helg nu i höst och kolla in den i verkligheten. Om ni vill se den så finns den i mitt bildgalleri det är den klänningen som är överst av klänningsbilderna. Vore kul att höra vad ni tycker..
    Ha det gött alla och fortsätt med planeringen...

• miss u

Här har ni en till som också är beroende. Har blivit ännu värre sen vi startade den här tråden också. Dumma er! Jag sitter framför datorn hela dagarna och får anstränga mig för att jobba liiite iaf.

Tessisen: Jag blir ju alldeles stressad av att ni har så mycket klart redan! Vi har ju samma datum. Vad är det för klänningsaffär som du hittat? Klänningen i ditt galleri är verkligen jättefin! Jag skulle också vilja ha att det är som ett "veck" fram och inte bara slätt, om du förstår vad jag menar.

Idag ska jag ringa till Hamncafét i Borgåsund och kolla vad det kostar att vara där. Är det nåt speciellt jag ska fråga efter? Vi vill ju kunna ha egen mat och alkohol. Brukar bestick och sånt ingå när man hyr lokal? Ska kolla om det finns att tillgå nån serveringspersonal också för en billig peng. Annars blir det att rota i bekantskapskretsen.

• MoonGirl

miss u skrev 2008-09-01 08:29:57 följande:

Min syster gifte sig i Badelunda kyrka (för 4 år sen på torsdag faktiskt!) och hon har även döpt en av döttrarna där. Det är en jättemysig kyrka. Jag var på nåt konfirmationsläger där, för massa år sen och tänkte att här skulle jag kunna tänka mig att gifta mig. Kanske värt att åka dit och kika, fast samtidigt dumt med fler alternativ Vi har tänkt att bjuda runt 50 gäster. Sambon tycker det är jättejobbigt att bli tvungen att välja bort nära släkt (han har stor släkt, jag har liten), vilket han inte behöver om vi är hemma hos svärisarna. Det skulle ju vara riktigt tufft att åka båt till festlokalen, men jag ska kolla med sambon om jag kan få igenom att vi fotas vid vatten iaf. Måste ju kunna kompromissa på nåt sätt. Har ni tänkt ut nånstans ni vill fota, och vilken fotograf ni ska ha?Hur många kilon har du tänkt gå ner till klänningen? Jag är väl lite orolig att jag ska hinna gå upp/ner i vikt mellan Thailandsresan och bröllopet så att klänningen inte passar, men får väl se till att jag får lite sömnsmån så det går att ändra.Jag sitter på jobbet, men känns som det mest hägrar bröllopstankar i skallen. Får inte så mycket gjort. Opps!
    Hej! Vad kul att höra att din syster gifte sig i Badelunda kyrka och att du har varit där på något konfirmationsläger. Ja, åk ut och titta igen på kyrkan. Den är så fin!

Har du ringt och kollat med hamncafét hur mycket det kostar att ha festen/middagen där efter vigseln? Nyfiken

Jag skulle vilja gå ner 15 kilo. En del kilon är efter graviditeten, men jag ska kämpa på under hösten. Eftersom jag hade tänkt hyra en brudklänning så kan jag beställa en ett halvår innan bröllopet. Så jag har tid på mig under hösten, går jag ner 10 kilo så är det också jättebra! vill vara fin på min stora dag!

Vet du om det finns några brudklänningskataloger som man kan titta i? Eller måste man ner till affären och kolla? Vi har ju två st bröllopsaffärer här i stan och några st i Eskilstuna, så jag ska väl ta mig ner på stan någon dag här och kika runt. Måste titta på utbudet. Ska höra med dem i affären om de har någon katalog som man kan få ta med sig hem och titta i lugn och ro.

Ringde runt till olika cateringfirmor igår, men de var väldigt svåra att få tag på. Tur att de har hemsidor som man kan titta på. Har ni funderat över vilken cateringfirma ni vill ha?

Vi har inte bokat fotograf ännu, vet du hur långt i förväg man måste boka en fotograf? Vilka finns det här i stan? Vet du? Vet inte heller vart vi vill bli fotograferade. Svårt! Brukar man göra det efter vigseln eller brukar man göra det några timmar innan vigseln? Jag vet inte hur man brukar göra eller vad som är mest praktiskt. Mest praktiskt är det väl att göra det innan vigseln.

Skrev en gästlista igår, vi är uppe i 100 personer. Vi kan inte bjuda så många....

Ja, det är svårt att hålla sig borta från bröllopstorget när man går i bröllopstankar man har mycket att fundera på .
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-09-01 15:18:17 följande:

Miss u: Grattis, kul när dom kan förvåna och ta en på sänegn ibland med frieri! Har nu bokat lokal, Brunnby gård...fick skjuta en vecka tidigare...6juni. Enligt blivande mannen blir det ju enklare att komma ihåg...förlovning 080822 och vigsel 090606!
    Vad kul att du också ska vara i Brunnby gård! Vi ska också vara i Brunnby gård efter vigseln.
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-09-01 15:20:37 följande:

Moon girl: såg att du tänkte ta Brunnby gård som festlokal..var planerar ni att viga er? Vi har funderat och även varit ute och kollat lite på kyrkor och vi är lite oense här hemma...
    Vi ska gifta oss i Badelunda kyrka. Kika in på mitt bildgalleri, finns ett kort på Badelunda kyrka, om du vill se. Det är inte så långt därifrån till Brunnby gård. Har ni varit ut och tittat på olika kyrkor?
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-09-01 15:20:37 följande:

Moon girl: såg att du tänkte ta Brunnby gård som festlokal..var planerar ni att viga er? Vi har funderat och även varit ute och kollat lite på kyrkor och vi är lite oense här hemma...
    Ni har alltså bokat Brunnby gård, men inte i någon kyrka ännu?
  • MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2008-09-01 17:56:35 följande:
    MoongirlAng klädsen så vet jag inte hur det blir. Men min tärna ska ha svart klänning och jag en svartvit liknande den i mitt galleri som jag även har en bild på i rött. sambon vill inte ha kostym så vi funderar på en vit linnekostym. För han vägrar att ha slips, det är inte han.
    Jag ska titta in i ditt bildgalleri!
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-09-01 22:40:48 följande:
    Visst blir man beroende av att titta in här titt som tätt. Usch vad det måste bli svårt när all denna planering är klar och bröllopsdagen kommen att hålla sig här ifrån. Vill ju veta hur det går för er alla andra och hur era dag blev så man kommer nog att vara här inne ett tag efter den stora dagen har kommit och gått. Som tur är så har man ju tid kvar att tillbringa här!Hoppas det går framåt för alla i planeringen, det gör det här iallfall. Har hittat en butik som verkar sälja den klänning som jag helst av allt vill ha... Ska väl dit nån helg nu i höst och kolla in den i verkligheten. Om ni vill se den så finns den i mitt bildgalleri det är den klänningen som är överst av klänningsbilderna. Vore kul att höra vad ni tycker..Ha det gött alla och fortsätt med planeringen...
    Ja, man blir verkligen beroende av att logga in här och titta hela tiden. Men det är mycket att planera och fixa, mer än vad man tror faktiskt.

Jo, det går framåt med planeringen. Ringde bla runt till en massa cateringfirmor igår...

Vilken affär hittade du den där klänningen som du skulle vilja ha på bröllopet? Har inte sett den, så jag ska kika in i ditt bildgalleri nu med detsamma .
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009