• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

Moongirl: När ni var och tittade på Badelunda, pratade ni nåt med personalen där då eller gick ni bara omkring? Vi ska som sagt till Kolbäcks kyrka på söndag, och jag vet inte riktigt vad vi ska göra där. Räcker det att bara titta runt, eller ska vi prata nåt med personalen? Det gör man väl som man vill. Tänkte bara höra hur ni gjorde.

• Kampi

Vi har bara varit där och kikat på och bokat lokalen än så länge. Vi kalkylerar på att kuvertpriset kommer att ligga på 800-900 kr st inkl alkohol till maten. Tro vi ska knåpa ihop en egen trerättersmeny utifrån vad de har att erbjuda. Tårtan tänkte vi sedan be Systrarna Ericsson göra. Efter middagen så blir det bar till självkostnadspris för gästerna.

Vi ska gifta oss i Rikssalen på Strömsholms slott då vigseln komemr att vara borgerlig.

Tessisen skrev 2008-08-28 13:22:44 följande:
    Kampi: Vi funderar också på att ha festen på stadshotellet. Vi ska dit och titta snart. Men vi undrar lite vad kostnaderna ligger på. Har ni valt någon av menyerna eller gjort en egen?
  • MoonGirl
    mmmalurk skrev 2008-08-29 09:55:17 följande:
    Hej tjejervi har ju vår fest på Brunnby gård, lovar att jag lägger ut bilder i mitt galleri när bröllopet är över.Ett tips! Prelboka i god tid. Det kan vara svårt att få det datum man önskar sig. Jag bokade 10 mån före. Birgitta ringde och sa att nu måste du bestämma dig. Det är fler som är intresserad av datumet.Nu är det bara 1 vecka kvar.....
    Hej! Åhh, det är snart dags för er! Spännande! Idag har jag bokat Brunnbygård + Badelunda kyrka den 15/8 kl 16!! SPÄNNANDE! Vi var ut till Brunnby gård igår och Birgitta guidade runt oss. Vad fint det var där! Japp, man måste boka i tid, för Brunnbygård verkar eftertraktat. Jag vill gärna se bilder från Brunnbygård sedan och från erat bröllop!! KUL! Lycka till!
  • MoonGirl

Vi gifter oss den 15/8-2009 kl 16 i Badelunda kyrka!! Weeee!!!

• MoonGirl

miss u skrev 2008-08-29 10:07:40 följande:

Moongirl: När ni var och tittade på Badelunda, pratade ni nåt med personalen där då eller gick ni bara omkring? Vi ska som sagt till Kolbäcks kyrka på söndag, och jag vet inte riktigt vad vi ska göra där. Räcker det att bara titta runt, eller ska vi prata nåt med personalen? Det gör man väl som man vill. Tänkte bara höra hur ni gjorde.
    Vi döpte vår son i Badelunda kyrka förra helgen (23/8) så vi passade på att titta omkring då. Jag pratade lite med prästen och frågade hur långt innan man måste boka den här kyrkan för vigsel och då sade han att Badelunda kyrka är så pass populärt för bröllop, så man måste vara ute i god tid, dvs. ett år innan man vill gifta sig. Så därför bokade jag kyrkan idag, så man får det datum man vill ha och klockslaget. Vi gick runt själva efter dopet och tittade oss omkring i kyrkan, ute + inne och omgivningarna ute. Ni kanske bara kan titta er omkring i Kolbäcks kyrka och känna efter om det är "er" kyrka som ni vill gifta er i? Om det är någon personal där inne i kyrkan så kan ni ju säga att ni funderar på att gifta er där
  • MoonGirl
    Kampi skrev 2008-08-29 10:19:21 följande:
    Vi har bara varit där och kikat på och bokat lokalen än så länge. Vi kalkylerar på att kuvertpriset kommer att ligga på 800-900 kr st inkl alkohol till maten. Tro vi ska knåpa ihop en egen trerättersmeny utifrån vad de har att erbjuda. Tårtan tänkte vi sedan be Systrarna Ericsson göra. Efter middagen så blir det bar till självkostnadspris för gästerna.Vi ska gifta oss i Rikssalen på Strömsholms slott då vigseln komemr att vara borgerlig.
    Vi funderar också på att kuvertavgift på vårat bröllop. Vet ej kuvertavgiften ännu. Tänkte ni ta en avgift på 800-900 kr? Vilken slags bröllopstårta vill ni ha? Har Systrarna Ericsson någon hemsida på internet? När ska ni gifta er? Många frågor
  • Kampi

Vi kommer inte att ta någon avgift för kuverten utan vi räknar med att betala så mycket för varje gäst på Stadshotellet. I det ingår lokalhyran.

Vi tänkte ha små bakelser som ser ut som små tårtor så att samtliga gäster får varsin. Googla på Systrarna Ericsson och Västerås så hittar du hemsidan.

Vi gifter oss 23 maj. Så nu tror jag att jag fick med alla dina frågor :)

MoonGirl skrev 2008-08-29 11:35:43 följande:
    Vi funderar också på att kuvertavgift på vårat bröllop. Vet ej kuvertavgiften ännu. Tänkte ni ta en avgift på 800-900 kr? Vilken slags bröllopstårta vill ni ha? Har Systrarna Ericsson någon hemsida på internet? När ska ni gifta er? Många frågor
  • MoonGirl
    Kampi skrev 2008-08-29 11:39:22 följande:
    Vi kommer inte att ta någon avgift för kuverten utan vi räknar med att betala så mycket för varje gäst på Stadshotellet. I det ingår lokalhyran. Vi tänkte ha små bakelser som ser ut som små tårtor så att samtliga gäster får varsin. Googla på Systrarna Ericsson och Västerås så hittar du hemsidan.Vi gifter oss 23 maj. Så nu tror jag att jag fick med alla dina frågor :)
    Okej! Vad kul med små bakelser!
  • miss u

Moongirl: Vad roligt att ni bokat både kyrka och lokal nu! Grattis eller vad säger man?

Angående kyrkbesöket på söndag så skulle man ju kunna gå på känn. Känns det som vi vill prata med nån och det finns folk där att göra det med så är det väl bara att göra det. Är väl jag som inte vill missa nåt, men skulle det vara så är det ju bara att ringa. Såja, nu har jag lugnat ner mig själv. Är ju bara det att bröllop är ju värsta grejen. Har börjat inse det nu!

• mmmalurk

Tänk på att som gäst kostar det också andra pengar för att gå på bröllop. Man lägger kanske ut pengar hos frisör, nya kläder, bröllopspresent. Det kanske blir några som tackar nej pga hög kuvertavgift.

Men jag skulle nog gå iaf det är ju inte varje dag man får gå på bröllop men vi är ju alla olika

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009