• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Elide

miss u: Vi ska åka den 13 december -08 och ska vara borta i tre veckor. VI har hittat mycket bra saker på www.phuketportalen.com Vet inte om adressen finns där. Men ska leta på den så kan du få den. Kostym tror jag kan ligg runt 800-1000 kr kanske. Beror nog mycket på tyger och modell. Klänning vet jag inte. Men kanske 2000 och uppåt men där också tyger och modell.

• miss u

Tessisen: Då är ni där när vi kommer dit. Det är allt lite kul. Verkar som det finns massa bra tips på sidan. Jag har aldrig varit i Thailand, så det ska bli riktigt spännande. Det går lite upp och ner för mig om jag törs sy upp klänning. Finns ju en risk att det blir katastrof, allra helst om man inte är så duktig på att pruta. Dom lär ju se direkt att jag inte är det. Har du sett ut nån klänningsmodell som du ska få uppsydd?

• mmmalurk

jag skulle ringa nu för då hinner du ju hitta någon annan om hon inte kan.

nej- vet inte vad de fick betala

• miss u

Mmmalurk: Jag ska se till att ringa till henne inom kort.

Jag ringde precis till pastorexpeditionen för Säby och Kolbäcks kyrka... trodde jag. Var bara det att det stod fel telefonnr på nätet så jag hamnade hos en privatperson. Stackare, hon hade fått massa samtal om dop och bröllop. Men hon tyckte det var riktigt kul att jag skulle gifta mig. Det gäller att ta sånt på rätt sätt. Har hittat andra nummer nu, men telefontider mellan kl 10-12. Får göra ett nytt försök i morgon.

• Elide

miss u: Är första gången vi åker till Thailand också. Jag är själv väldigt sugen på att sy upp en klänning där nere. Är det så att klänningen inte blir bra så kan man alltid köpa en här hemma. FÖr jag tror inte det kostar så mycket att sy upp en.
    Om du kolla på min bilder finns det en klänning där med rött i. Nått i den stilen skulle jag vilja ha. Vad har du tänkt för nått då?

• mysan31

Hejhej!!!
    Jag ska boka porträttstudion i västerås..
    Är det någon som har bokat catering och serverings personal
    här i västerås...
    Vi hade tänkt att ha 3 rätters middag,men tyckte att det var enklare med buffe,så jag är ute efter att hitta en kock
    som kan grilla lite på midsommardagen..
    Måste komma på lite vad man ska ha...
    Nån som har nått bra förslag...

• Rebellen75

Nu har jag också hittat hit.

Vi ska gifta oss den 9 maj i Hubbo kyrka och sedan ha festen på Brunnby gård. Har just frågat min bästa kompis om hon ville vara min tärna. Sedan har jag fixat toastmadam och toastman, Han började på en gång att undra hur vi tänkt och vad som ska göras så hanns fru fick lugna ner honom lite.

Mat har vi bara pratat om vad vi vill ha måste nog bestämma oss för något.

• MoonGirl

Rebellen75: Ville din bästa kompis vara brudtärna? Jag har också frågat min bästa kompis om hon vill vara brudtärna och det ville hon!! *glad*. Hur funkar det med toastmadam och toastman? Är det dem som sköter tiderna för tal mm?

Vi funderar också på att ha festen ute vid Brunnby gård, om vi väljer att gifta oss i Badelunda kyrka. Vi ska dit och kolla på Brunnby gård imorgon. Vad tyckte du om Brunnby gård?

• MoonGirl

Är det någon här inne som vet om ni ska bjuda med barn till middagen och festen efter vigseln?

• MoonGirl

Idag var jag ut till Strömsholms slott och kapell och tittade lite. Fint. Men jag gillar verkligen Badelunda kyrka, svårt!!!

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009