• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

Ia o Puh: Vi kommer antingen att ha en trubadur eller live band. Sambons lillebror har gitarristen i Ryttene Röj som gitarrlärare så vi kommer ev ha deras sångare. Eller så blir det en lokalt band från Strömsholm som var med och spelade på Westerqvarn i vintras när sambons bröder spelade samma kväll med sitt band. Jag hade en tankt först att sambons bröder skulle spela, men känns schysstare att ta nånannan.

Moongirl: Pojken vägde 3690 g och var 52 cm, så han var rätt stor ändå. Bäbisar brukar inte väga 4-5 kg som sambon fått för sig! Han har inte så stor koll.

Nu är jag inne på Björnögårdens hemsida och tittar. Där har dom lite mer humana priser än Lövudden som var alldeles för dyrt. Även Kolbäcks gästgivaregård är också alldeles för dyrt. Är det nån som varit på Björnön? Det är ju lite på "fel" sida om stan med tanke på att vi ska gifta oss i Kolbäcksområdet. Hmm, mer att fundera på...

• miss u

Hej igen

Nu har jag fått besked angående Kolbäcks kyrka. Den kommer att vara stängd mellan 1 juni och advent nästa år. Vi kan alltså inte gifta oss där. Lite typiskt när det var den jag hellre hade valt. Fast Säby blir nog bra det med. Ska bli kul att se den inuti på söndag. Har ju väntat så länge på det! Dessutom är det närmare till Björnögården från Säby.

Vad tycker ni? Är det för långt att åka 2,7 mil från kyrkan till festlokalen? Känns lite gränsfall tycker jag.

• Elide

Nu ni! Har fixat med bordsplaceringskorten, utsidan på inbjudningskorten, vigel och festprogramen så nu e det gjort. Blev otroligt nöjd med mig själv när jag kunde fixa det. Sedan så blev jag glad för att jag sparar en massa pengar på att göra allt själv. *s* Där kom ekonomen fram. Det var riktigt kul att sitta och fixa och ändra med det. Nu kan jag slappna av igen.

• miss u

Tessisen: ÅH, vad skoj att börja med inbjudningskorten! Det längtar jag efter jättemycket. Ännu bättre att du blev nöjd också. Du lägger väl upp nå kort så vi får se? Du kommer ju vara klar med det mesta innan vi ens har bokat kyrka.

Ia o Puh: Har du kollat upp nåt vilken slags tapet du ska ha? Jag blev också sugen att göra alla trycksaker av tapet... men jag lär hinna ändra mig flera gånger om innan det är dags. Det svåra är väl limmet kan jag tänka mig. Lär ju ha nåt lim som fäster ordentligt men som inte korvar sig.

• mysan31

tessisen:du får ta med dig och visa hur du har gjort inbjudningskorten och vigselprogrammen och bordsplaceringen...

• Lefa

MoonGirl: Ja jag bor i Fagersta!
    Vad ni är effektiva, tycker ni donar på hur mycket som heslt så nu måste jag raska på!
    Tessisen: vad var det för länk till att göra inbjudningskort mm??

• miss u

Jag känner mig heldum, men jag fattar inte hur man beställer kort på Caligraphen. Brukar inte ha nå problem med såna här grejer.. Jag fattar inte hur man vet vilka kort det är man beställer. Ser inga nummer när jag kollar på korten. Hur gör man??

• MoonGirl

miss u skrev 2008-09-25 08:10:20 följande:

Ia o Puh: Vi kommer antingen att ha en trubadur eller live band. Sambons lillebror har gitarristen i Ryttene Röj som gitarrlärare så vi kommer ev ha deras sångare. Eller så blir det en lokalt band från Strömsholm som var med och spelade på Westerqvarn i vintras när sambons bröder spelade samma kväll med sitt band. Jag hade en tankt först att sambons bröder skulle spela, men känns schysstare att ta nånannan.Moongirl: Pojken vägde 3690 g och var 52 cm, så han var rätt stor ändå. Bäbisar brukar inte väga 4-5 kg som sambon fått för sig! Han har inte så stor koll. Nu är jag inne på Björnögårdens hemsida och tittar. Där har dom lite mer humana priser än Lövudden som var alldeles för dyrt. Även Kolbäcks gästgivaregård är också alldeles för dyrt. Är det nån som varit på Björnön? Det är ju lite på "fel" sida om stan med tanke på att vi ska gifta oss i Kolbäcksområdet. Hmm, mer att fundera på...
    Vad kul att ni antingen tänker ha trubadur eller liveband! Det där lokala bandet från Strömsholm, vad spelar de för slags musik?

Nej, bebisar brukar inte vara runt 4-5 kilo när de föds, men närmare 4 kilo kan nog hända att de är. Min son vägde 3025 g när han föddes , så han var inte så stor .
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-25 10:09:21 följande:

Hej igenNu har jag fått besked angående Kolbäcks kyrka. Den kommer att vara stängd mellan 1 juni och advent nästa år. Vi kan alltså inte gifta oss där. Lite typiskt när det var den jag hellre hade valt. Fast Säby blir nog bra det med. Ska bli kul att se den inuti på söndag. Har ju väntat så länge på det! Dessutom är det närmare till Björnögården från Säby. Vad tycker ni? Är det för långt att åka 2,7 mil från kyrkan till festlokalen? Känns lite gränsfall tycker jag.
    Nej, vad synd att Kolbäcks kyrka är stängd nästa år!! Typiskt! Hoppas Säbys kyrka är fin . Hmmm, svårt det där med festlokalen, håller med att det känns som ett gränsfall det där....
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009