• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Elide
    MoonGirl skrev 2008-09-28 21:03:21 följande:
    Tessisen: Vad kostade det att hyra bröllopssviten på Målhammars gård? Hur långt dit är det från Västerås? Har provat ringa tjejen som har gården, men hon är svår att få tag på.... har bara kommit till en telefonsvarare.Kommer ni att bjuda 40 st gäster till erat bröllop?
    Det är ca 2,5 mil från Västerås. Sviten kostar 1500/person.

Japp max 40 har vi sagt. Kan nog bli så att vi bli färre.

Ska bara köpa det papper jag vill ha till utsidan av inbjudningskorten, vigsel/festprogram och till placerings och meny korten. SKriva ut dom sedan är det bara att formulera innehållet...

Du får skriva och berätta om denna trubadur när du ringt honom..
  • Rebellen75
    Tessisen skrev 2008-09-28 21:06:40 följande:
    Ica Maxi gör väldigt bra tårtor. Har hört mycket positivt om dom. Var in och kollade deras hemsida nu. Tydligen så kostar det runt 28kr/bit. Väldigt billigt.
    [/citat]
    Rebellen75 skrev 2008-09-28 21:00:18 följande:
    [citat]
    Ica Maxi tar 42kr biten för Bröllopstårta som är på höjden annars kan man beställa vanliga tårtor typ prinsses fast med vit marsipan för 199kr 15pers och så får man en ställning till.
    Ville bara förtydliga vill man ha en stor hög B- tårta kostar den 42kr/biten men då är den decorerad och flera våningar
  • Elide

Sorry det var jag som kollade fel. Stämmer att det kostar 42 kr/biten

• Rebellen75

Men som sagt vill man bara ha en enklare tårta är de helt klart värt att köpa från ICA

• Rebellen75

Skulle nog ha tackat ja till att vara med i det där Bröllopsprogramet ,känner verkligen att jag behöver en spark för att komma igång med allt.

• Elide
    Rebellen75 skrev 2008-09-28 21:30:53 följande:
    Skulle nog ha tackat ja till att vara med i det där Bröllopsprogramet ,känner verkligen att jag behöver en spark för att komma igång med allt.
    Nått du behöver hjälp med?
  • Rebellen75

Typ allt. Har värdens bästa dator(MAC) för att inbjudningar snygga men har ingen egen skrivare just nu. Men jag kan inte skicka mina förslag till min dator på jobbet för den känner inte igen formatet när jag ska skriva ut. Blir tokig.

Behöver massor med pengar så jag kan köpa allt färdigt istället

• mysan31

tessisen: Länken för wordle.net/
    hur fick du in datumet i texten med ditt namn och mattias...
    Jag får bara in rickard och Angelika men datumet syns inte...

• Rebellen75

Finns så mycket färdiga mallar i datorn så man behöver bara skriva sin egna information, så fixar sig resten "själv". Men det vore ju bra och få ut det på papper också.

• Elide
    mysan31 skrev 2008-09-28 21:42:05 följande:
    tessisen: Länken för wordle.net/hur fick du in datumet i texten med ditt namn och mattias...Jag får bara in rickard och Angelika men datumet syns inte...
    Jag använde både siffror och bokstäver. 18Juli2009 så skrev jag och det funkade.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009