• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Elide

Ja det ska ju vara nått som passar båda. Jag gjorde lite olika upplägg och visade för min m2b. Så fick han säga vilken han gillade bäst och säga vad han tycker skulle passa bättre etc...
    Han e ju inte så förtjust i detta med att sitta och klippa och klistra. Så det är jag som får fixa det och då ger han mig oftast fria händer...

• miss u

Jag har väl problemet att även min sambo gillar att klippa och klistra. Han är helt hopplös att ha med sig in på Panduro, speciellt i juletider! Han har väl inte lika mycket tålamod som jag så det lär nog bli jag som får sitta med dom sista 20 inbjudningskorten. Jag gjorde en "logga" häromdagen med våra namn och datumet. Den var han väl lite sådär till. Jag tyckte den blev stilren och fin. Förhoppningsvis får jag lite tid över ikväll mellan tvättmaskinsinstoppningarna och sambon är iväg och spelar badminton att finslipa på loggan så han gillar den också.

Tessisen skrev 2008-09-30 15:20:29 följande:
    Ja det ska ju vara nått som passar båda. Jag gjorde lite olika upplägg och visade för min m2b. Så fick han säga vilken han gillade bäst och säga vad han tycker skulle passa bättre etc...Han e ju inte så förtjust i detta med att sitta och klippa och klistra. Så det är jag som får fixa det och då ger han mig oftast fria händer...
  • bröllop0808

Hej hej!
    Måste bara dela med mig...
    Jag har PANIK! Vi gifter oss 6dec´(i år!) och det känns som ingenting är klart. Kommer att bli tvångsomhändertagen innan det här är klart. :)

• MoonGirl

miss u: Om du inte hinner scanna materialet som jag ville ha, så kanske jag kan få låna dina festprogram (de som du hade med till Global living?) Om du vill låna ut dem förstås . Kan du ta med dem på lördag?

• mysan31

tessisen. Jag såg på din sida att du hade gjort en,men mitt namn syns inte...
    Är det nått annat program man måste ha för att det ska funka...
    Jag kan inte hänga med och fika i morgon fast jag vill...
    Svärmor är här ute med oss och och har tagit hand om liam när vi har jobbat...
    Men jag kanske kan hänga med på lördag till ruth och titta på bröllopsklänningar,det skulle vara kul...
    Jag har inte varit in där än inte hos ursula heller,då kanske man får lite mer inspiriation på klänningar...
    men man kanske kan fika på lördag ochså efter ruth

• mysan31

tessisen: Även jag vill se hur dina inbjudningskort och vigselprogram som du har gjort,du får ta med dig dom på lördag också...

• Elide
    mysan31 skrev 2008-09-30 18:53:43 följande:
    tessisen. Jag såg på din sida att du hade gjort en,men mitt namn syns inte...Är det nått annat program man måste ha för att det ska funka...Jag kan inte hänga med och fika i morgon fast jag vill...Svärmor är här ute med oss och och har tagit hand om liam när vi har jobbat...Men jag kanske kan hänga med på lördag till ruth och titta på bröllopsklänningar,det skulle vara kul...Jag har inte varit in där än inte hos ursula heller,då kanske man får lite mer inspiriation på klänningar...men man kanske kan fika på lördag ochså efter ruth
    Ditt namn står med men det är kanske svårt att se. Är inte så stor skillnad på färgerna. Jag tar med grejerna på lördag också, fika efter Ruths låter bra för mig.
  • miss u

Vad är det som inte är klart? Ni har väl en vigselplats och nånstans att vara efteråt? Det är huvudsaken! Du får inte glömma bort i alltihopa att det enda som egentligen betyder nåt är att ni får gifta er med varandra. Klyschigt kanske, men sant

bröllop0808 skrev 2008-09-30 16:16:05 följande:
    Hej hej!Måste bara dela med mig...Jag har PANIK! Vi gifter oss 6dec´(i år!) och det känns som ingenting är klart. Kommer att bli tvångsomhändertagen innan det här är klart. :)
  • miss u

Visst kan du låna och skriva av om du vill. Det gjorde mysan när vi fikade på Kalles sist. Gäller bara att jag kommer ihåg dom på lördag.. Du får påminna mig!

MoonGirl skrev 2008-09-30 17:09:08 följande:
    miss u: Om du inte hinner scanna materialet som jag ville ha, så kanske jag kan få låna dina festprogram (de som du hade med till Global living?) Om du vill låna ut dem förstås . Kan du ta med dem på lördag?
  • miss u

Det är kanske bättre om vi skippar onsdagsfikan och tar den på lördag istället? Känner mig lite stressad över jobbet. Synd om du ska behöva sitta och vänta på mig. Tror att jag kan fika på lördag. Måste bara kolla med sambon när han kommer hem från badmintonträningen om vi inte har nåt inbokat.

Tessisen skrev 2008-09-30 19:14:53 följande:
    Ditt namn står med men det är kanske svårt att se. Är inte så stor skillnad på färgerna. Jag tar med grejerna på lördag också, fika efter Ruths låter bra för mig.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009