• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

Idag fick jag föresten mina grejer från Caligraphen som jag beställde i helgen. Dessvärre hade det ena kortet utgått, och det andra var inte så fint som jag trodde. Men kul att se lite andra idéer.

Sen fick jag också informationshäfte om vingårdar som jag beställt. Vi funderar nämligen på att åka till en vingård nånstans i Europa på bröllopsresan.

• Elide

miss u skrev 2008-09-30 19:48:33 följande:

Det är kanske bättre om vi skippar onsdagsfikan och tar den på lördag istället? Känner mig lite stressad över jobbet. Synd om du ska behöva sitta och vänta på mig. Tror att jag kan fika på lördag. Måste bara kolla med sambon när han kommer hem från badmintonträningen om vi inte har nåt inbokat.
    Det kan vi göra. Vi tar en fika på lördag istället. Om ingen andra hade tänkt att komma.

Va härligt att åka till en Vingård. Blir det Frankrike, Italien eller Tyskland?
  • mysan31

Var ska vi träffas på lördag,ska vi träffas på ruths...
    Vart ligger den?

• mysan31

Jag tar med mig mina kort som jag beställde på calligrahen så ni får se...
    Miss u: du får ta med dig dina ochså så man får lite mera inspiration...
    Är det någon som ska prova klänning på lördag på ruths...

• Rebellen75

Kan inte komma och titta på klänningar på lördag. Har lovat och jobba extra i helgen på mitt gamla jobb. Så det blir en tung arbetsvecka (ingen ledig dag förens nästa lördag)

Så har ni lust att titta på barnvagnar istället så är jag där

• MoonGirl

Bra, då ses vi utanför Ruths affär kl 10 på lördag, kul! Får se om jag hinner med en fika efteråt. Vi ska nämligen till Hallstahammar på lördag, vet inte när vi ska åka dit, tiden är inte bestämd. Men till Ruths följer jag med i alla fall och tittar på brudklänningar!

Ha det bra!

• MoonGirl
    Rebellen75 skrev 2008-09-30 20:42:07 följande:
    Kan inte komma och titta på klänningar på lördag. Har lovat och jobba extra i helgen på mitt gamla jobb. Så det blir en tung arbetsvecka (ingen ledig dag förens nästa lördag)Så har ni lust att titta på barnvagnar istället så är jag där
    Har du jobbat på Barnens hus eller på Arosbaby kanske? (kommer inte på fler ställen som har barnvagnar)
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-09-30 19:50:53 följande:

Idag fick jag föresten mina grejer från Caligraphen som jag beställde i helgen. Dessvärre hade det ena kortet utgått, och det andra var inte så fint som jag trodde. Men kul att se lite andra idéer.Sen fick jag också informationshäfte om vingårdar som jag beställt. Vi funderar nämligen på att åka till en vingård nånstans i Europa på bröllopsresan.
    Vad härligt att åka till en vingård någonstans i Europa på bröllopsresa . Vilket land lockar mest? Varifrån har du beställt katalogen/informationshäftet?
  • MoonGirl

Ni som har beställt provkort från Caligraphen, ta med dem på lördag! Vore kul att se

• MoonGirl

miss u skrev 2008-09-30 19:46:32 följande:

Visst kan du låna och skriva av om du vill. Det gjorde mysan när vi fikade på Kalles sist. Gäller bara att jag kommer ihåg dom på lördag.. Du får påminna mig!
    Japp, jag ska försöka påminna dig
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009