• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • miss u

När hade din svägerska festen? Jag har bara varit i kontakt med Lövudden via mail och fick svar att man fick varken ta med sig egen alkohol eller sälja eftersom dom är en restaurang med serveringstillstånd. Det var efter det svaret som dom blev bortplockade av oss som alternativ om vi inte får Hamncafét. Tycker dom borde ha nämnt nåt om det vore annat ifall man tar deras mat...

bröllop0808 skrev 2008-10-01 17:24:19 följande:
    Det är inte en överdrivet dyr butik. Ok jag kommer väl aldrig att köpa en BH för 600kr igen men det var helt klart värt varenda krona. Men man får räkna med att dom rätt som det är kommer in i provhytten och kollar hur det går.Helt klart värt att åka till sala tycker jag iaf. Har varit in både på samuelssons och butiken nere vid ån men ingen av dom var ett dugg intresserade av att hjälpa mig. Inga storlekar dom hade hemma fick jag till svar. Dom i Sala sa att om dom inte hade hemma så skulle vi kolla i katalogen och beställa hem utan köptvång.miss u: Min svägerska hade Bfest på lövudden och dom fick ta med sig egen sprit förutsatt att lövudden fick servera sin egen till maten.
  • miss u

Det låter ju riktigt intressant! Helt klart värt att kolla upp. Kostade serveringspersonalen nåt extra? Hyrde dom flera dagar eller bara lördag?

Om vi ska vara där får jag väl lägga ner tanken att vi ska komma till festen med svärföräldrarnas båt/flotte. Fast då kan kanske sambon få sin dröm om limosin förverkligad.

Det verkar ju inte alltför långt till Lövudden från Finska föreningen heller, så långväga gäster kan bo där.. och vi med i bröllopssviten. Hmm, nu fick jag massa tankar och idéer!

TACK!

valborg08 skrev 2008-10-01 22:05:42 följande:
    miss u skrev 2008-10-01 16:09:13 följande:
    Det ligger precis vid vattnet! Tror att de betalade ca 2000:-. Då ingick allt porslin, dukar, bord, stolar och städning. Vi ska ha vigseln i skultuna i rhododendroparken och sen ha festen i scoutstugan i skultuna. Därför funderar vi på att förhandsboka brukshotellet i skultuna.
  • miss u

Jag tänkte prova klänningar på lördag. Är också första gången för mig, så det ska bli spännande. Ni som har provat förut, är det nåt speciellt man ska tänka på? Jag tänkte ta på mig min bästa bh och ett par skor med klack. Det är väl det närmaste bröllopsutstyrseln jag kan komma just nu.

mysan31 skrev 2008-10-01 19:24:24 följande:
    tessisen: Vad fint du har gjort med dukningen och vigselprogrammen och festprogrammen och meny kortet...Måste ochså börja med mitt nu...Alla: Lunch blir bra på lördag,jag kan unna mig nånting...Är det nån som ska prova brudklänning på ruths på lördag...
  • Nasse ior
    Tessisen skrev 2008-10-01 21:34:33 följande:
    Nasse ior skrev 2008-10-01 21:32:35 följande:
    Va skönt att ha det bestämt eller?Åhh, va kul. Vad har du tittat på för klänning då?
    ja det är skönt att man vet vad man ska fundera ut inbjudan på, så igår fixade vi text till inbjudningarna-trixet var att jag fyller 30 dagen före så vi vill att dom blir inbjudna till 30 års fest men sedan få till att det är bröllop på lördgen, men vi fick till det ska endras lite tror jag- så nu ska det bara funderas på resten runt omkrign-känner själv att jag vil inte lägga hur mycket pengar som helst på inbjudningskort. Men sambon reseonerar hela tiden att vi gör det ju bara en gång (på visa saker håller jag med)

Åkte utan två huliganer till ett shopingcentra och hittade underkläder som jag är supernöjd med.

klänningen finns i katrineholm-bild finns i galleriet, ska överraska en nära vän som inget vet så jag har bara sagt att jag kommer och hämtar henne och att jag har något att visa---ska bli så roligt-hon trodde igår att vi har köpt hus "fniss"

så roligt att gå iväg och prova klänningar tillsammans-stackars dom i butiken dreler in 10 blivande brudar med hundra frågor

nej nu är det frukost som gäller och ut och leka-vi har varit sjuka i snart 2veckor så det ska bli skönt att rasa av barnen lite.
  • valborg08

miss u skrev 2008-10-02 08:02:38 följande:

Det låter ju riktigt intressant! Helt klart värt att kolla upp. Kostade serveringspersonalen nåt extra? Hyrde dom flera dagar eller bara lördag? Om vi ska vara där får jag väl lägga ner tanken att vi ska komma till festen med svärföräldrarnas båt/flotte. Fast då kan kanske sambon få sin dröm om limosin förverkligad. Det verkar ju inte alltför långt till Lövudden från Finska föreningen heller, så långväga gäster kan bo där.. och vi med i bröllopssviten. Hmm, nu fick jag massa tankar och idéer! TACK!
    De hyrde bar fredag Men fick komma in och duka i ordning på torsdagen. Eftersom de står för städning så behöver man ju bara ha en dag. Tror i och för sig att de hade kvar mat och alkohol till dagen efter. Serveringspersonalen kostade utöver men det gjordes lite "under bordet" så att säga De hade gäster som bodde både på Lövudden och på campingen så det är ju inte alls så långt. Och jag tror att du skulle kunna komma med båt eller flotte. De har ju egen strand!

Ska nog ringa brukshotellet och kolla upp priser och om det är bokat till när vi ska gifta oss.

Mysan 31; Vi hittade nummret och har varit dit och kollat och även bokat! Det visade sig att min sambo har gått i samma klass som dottern till den vi bokade av Skultuna är inte så stort!
  • miss u

Schysst att få komma in och duka i ordning kvällen innan. Så slipper svärmor och mamma stressa med det på bröllopsdagens morgon. Så egentligen gäller det bara att ha rätt "förhållningssätt" och inställning så kan vi säkert också fixa serveringspersonalen lite snyggt. Hur ser byggnaden ut? Material (trä/puts)? Färg? osv. Låter som vi får ta oss en cykeltur och kika. Vill bara hem till mannen och komma med det här förslaget. Måste bara jobba 6 timmar till. Suck. Det blir kanske långt att åka med båten/flotten från Borgåsund. Eller det får svärföräldrarna avgöra. Jag hoppar på om det står nåt vid sjökanten.

Hoppas du får tag i brukshotellet och kan boka lite rum.

valborg08 skrev 2008-10-02 10:15:28 följande:
    miss u skrev 2008-10-02 08:02:38 följande:
    De hyrde bar fredag Men fick komma in och duka i ordning på torsdagen. Eftersom de står för städning så behöver man ju bara ha en dag. Tror i och för sig att de hade kvar mat och alkohol till dagen efter. Serveringspersonalen kostade utöver men det gjordes lite "under bordet" så att säga De hade gäster som bodde både på Lövudden och på campingen så det är ju inte alls så långt. Och jag tror att du skulle kunna komma med båt eller flotte. De har ju egen strand!Ska nog ringa brukshotellet och kolla upp priser och om det är bokat till när vi ska gifta oss. Mysan 31; Vi hittade nummret och har varit dit och kollat och även bokat! Det visade sig att min sambo har gått i samma klass som dottern till den vi bokade av Skultuna är inte så stort!
  • MoonGirl

Hej allihopa!

Jag har inte heller varit inloggad på någon dag, så jag har några sidor att ta igen, men det är bara kul .

• MoonGirl

Alla: Jag har för mig att vi pratade om glas som fanns på IKEA (det var någon som skulle ha någon blomma i någon vas) var det du mysan31? Som bordsdekoration till bröllopet. Vi pratade om det på Bredbar. Fanns dessa glas på IKEA, vad heter dom?

• MoonGirl

Tessisen: Du har varit jätteduktig, vad fint du har gjort! (Vigselprogrammet mm)

• MoonGirl

Ia o Puh: Ja, det var ett tag sedan du skrev här i tråden, välkommen tillbaka!! Var det trevligt att komma iväg på SPA?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009