• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Elide
    Rebellen75 skrev 2008-10-04 19:57:08 följande:
    Hittade ni något fint idag?? Kom ni fram till något nytt på lunchen? Själv sålde jag några barnvagnar, kul att gästspela på gamla jobbet.
    Hittade mycket fint. Vi hittade även en klänning till dig. Den var i vitt och svart. Direkt när vi såg den så tänkte vi på dig!

Några hittade nog sina drömklänningar igår! Det var inte ialla. Sedan att det var 50% på en stor del av deras utbud gjorde ju det hela mycket bättre!
  • MoonGirl

Tessisen: Tack snälla du för att du skickade över korten! Ja, idag regnar det bara. Ska passa på att städa. Ha en trevlig söndag!

• miss u

Tack alla för igår. Var riktigt kul att prova klänningar och att det gick så bra för de flesta att hitta nåt. Jag sitter och skissar lite på min klänning nu utifrån min favorit.

Vi hade litet planeringsmöte här hemma igårkväll, där vi skulle bestämma hur trycksakerna skulle se ut. Det gick förvånandsvärt bra och lätt faktiskt. Sambon gillade mina idéer. Lyckades sälja dom rätt bra. Så nu känns det mesta under kontroll. Får se hur länge det håller i sig. Vet på ett ungefär vad jag ska kolla efter i NY. Vi har också bestämt ingångsmarschen, en psalm och har två alternativ till utgångsmarsch. Jag är nöjd.

Moongirl: Det går jättebra att du lånar trycksakerna när jag kommer hem. Då är det ingen större panik med dom. Det löser vi.

Tessisen: Tack för bilderna! Fick godkänt av sambon, eller klänningen fick det. Jag såg lite mysko ut tyckte han. Det får han stå ut med.

• mysan31

Tack alla för igår..Det var jättekul att prova brudklänningar...
    jag har fastnat för min och ska ner och betala handpenningen i morgon på klänningen...

Miss u: Jag får skicka bilderna jag tog på dig,du får skicka din hotmail adress...Jag fick ett kort som du tittade på...

tessisen: tack så jätte mycket för bilderna som du skickade...
    Jättesnällt av dig...
    Rickard tyckte klänningen var jätte fin...

moongirl: la du ochså undan klänningen till måndag...

Ia o puh: hur blir det med din klänning...fick nog ett kort
    på dig ochså igår om du vill ha och visa din sambo...
    men jag har inte heller din hotmail adress..
    Ska du ochså lämna handpenning på den i morgon...

jättekul igår,god mat var det ochså på grekiska restaurangen...
    Det får vi göra om...

• mysan31

Jag har börjat med inbjudningskorten nu,men vet inte hur jag
    ska formulera kuvertavgiften,vi vill inte ha nå presenter...
    någon som kan hjälpa mig...

jag har även börjat med cd- front till cd fodralen som gästerna ska få bränna ner sina bilder på...jaghar sparat den,men jag får inte fram den,får prata med pappa sen om han kan hjälpa mig,annars får jag göra om allting igen...

• mysan31

tessisen: vad är det för hemsida till wedding announcer...
    Hur fixar man en sån sida...

• Elide
    mysan31 skrev 2008-10-05 13:31:48 följande:
    tessisen: vad är det för hemsida till wedding announcer...Hur fixar man en sån sida...
    Då går in på den här adressen www.weddingannouncer.com/
    registrerar dig sedan är det bara att skriva och lägga ut bilder.
  • Elide

Jag tyckte ni alla var jätte fina i era klänningar.

mysan31: du gör helt rätt i att köpa den där klänningen. Du var jätte fin i den.

Ia o Puh: vad tyckte sambon om klänning, halsband och slöja?
    Den klänningen vara bara du! Kan inte tänka mig dig i nån annan klänning. Hoppas du tar den.

Moongirl: Din klänning var jättefin. Hoppas du funderar på den! Den är verkligen ett alternativ tycker jag.

miss u: Du ska absolut ha v-ringat. Det passade du jätte bra i och den ska vara väldigt figurnära. Visa midjan!
    Har också börjat skissa lite på en klänning. Blev ännu mer sugen på att sy upp en klänning efter igår. Ska absolut kolla upp skräddare i Thailand.

• MoonGirl

miss u skrev 2008-10-05 12:36:15 följande:

Tack alla för igår. Var riktigt kul att prova klänningar och att det gick så bra för de flesta att hitta nåt. Jag sitter och skissar lite på min klänning nu utifrån min favorit.Vi hade litet planeringsmöte här hemma igårkväll, där vi skulle bestämma hur trycksakerna skulle se ut. Det gick förvånandsvärt bra och lätt faktiskt. Sambon gillade mina idéer. Lyckades sälja dom rätt bra. Så nu känns det mesta under kontroll. Får se hur länge det håller i sig. Vet på ett ungefär vad jag ska kolla efter i NY. Vi har också bestämt ingångsmarschen, en psalm och har två alternativ till utgångsmarsch. Jag är nöjd.Moongirl: Det går jättebra att du lånar trycksakerna när jag kommer hem. Då är det ingen större panik med dom. Det löser vi.Tessisen: Tack för bilderna! Fick godkänt av sambon, eller klänningen fick det. Jag såg lite mysko ut tyckte han. Det får han stå ut med.
    Antingen tar du med dig trycksakerna när vi träffas och fikar nästa gång (så kan jag låna hem dem och skriva av, det var ju en del att skriva av) annars kan jag möta dig efter att du har slutat jobbet någon eftermiddag (efter att du har kommit hem från NY).

Vad bra att det gick bra igår på planeringsmötet!
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-05 14:15:07 följande:
    Jag tyckte ni alla var jätte fina i era klänningar. mysan31: du gör helt rätt i att köpa den där klänningen. Du var jätte fin i den. Ia o Puh: vad tyckte sambon om klänning, halsband och slöja?Den klänningen vara bara du! Kan inte tänka mig dig i nån annan klänning. Hoppas du tar den.Moongirl: Din klänning var jättefin. Hoppas du funderar på den! Den är verkligen ett alternativ tycker jag. miss u: Du ska absolut ha v-ringat. Det passade du jätte bra i och den ska vara väldigt figurnära. Visa midjan! Har också börjat skissa lite på en klänning. Blev ännu mer sugen på att sy upp en klänning efter igår. Ska absolut kolla upp skräddare i Thailand.
    Tessisen: Fastnade du för någon klänning igår?

Alla: Jag vill ha en kritvit klänning i alla fall. Jag ska ner imorgon och prova den där vita klänningen igen. Tänkte försöka gå ner ca 13 kilo till bröllopet, hon som har affären sade att hon kunde gå ner 2 storlekar. Jag har lite svårt att veta hur jag ska göra nu nämligen. Klänningen var jättefin. Tyckte ni att jag passade i den? Jag som absolut inte ville ha en klänning utan axelband, hi hi. Vad tycker ni andra, bör man vänta med att hyra/köpa en klänning? Tänk om man inte hittar en sådan där klänning igen, svårt! Jag har beslutsångest! Hjälp mig
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009