• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl

mysan31: klänningen är draperad inte veckad som jag skrev... draperad är det rätta ordet .

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-06 23:16:39 följande:
    Ja, när klänningarn är draperade som den är blir man att se smalare ut. Tror att det blir snyggare utan axelband. De såg så smala ut så de ser inte ut att uppfylla nått syfte. Ja du passade bra i en ivory-färgad klänning. När du hade den vita såg du lite blek ut nu när man jämför bilderna. Ver den med på rean eller? Får man fråga vad den kostade?
    Just ja, draperad är ju ordet jag letade efter, tack! . Ja, det är bra att klänningar kan vara draperade, så att man kan se smalare ut. Perfekt!

Jag tror att jag skippar axelbanden. Klänningen blir nog finare om det är utan axelband .

Japp, den där klänningen var med på rean! Kalas! Den kostar 7900 kr till ordinarie pris och nu halva priset! . De sade också att den här klänningen är helt ny, det är ingen annan som har haft den tidigare .

Japp, jag är lite blek (har svårt att bli brun också) så jag tror att det blir bra med en ivory-färgad klänning . Jag tyckte att de på Ruths hade fler Ivory-färgade-klänningar än kritvita, men jag kan ju ha sett fel.
  • miss u

Vad kul att ni har hittat klänningar moongirl, mysan och norpans mamma! Det måste verkligen vara skönt att få den stora biten klar.

Moongirl: Jag vill gärna se vad det blev för klänning du valde till sist. Kan du maila mig bilder till samma adress som Thottska villan-bilderna? Har ni föresten bestämt er för nåt ställe att spendera bröllopsnatten på?

Mysan: Har du sett mitt mail i din inbox här på bt? Vill gärna se bilden du tog på mig i nån klänning.

Om 48 timmar sitter jag på en buss på väg till Arlanda och vidare till New York. Helt sjukt! Jag var bara tvungen att skriva det för att jag ska inse det själv

• MoonGirl

miss u skrev 2008-10-07 07:50:04 följande:

Vad kul att ni har hittat klänningar moongirl, mysan och norpans mamma! Det måste verkligen vara skönt att få den stora biten klar. Moongirl: Jag vill gärna se vad det blev för klänning du valde till sist. Kan du maila mig bilder till samma adress som Thottska villan-bilderna? Har ni föresten bestämt er för nåt ställe att spendera bröllopsnatten på?Mysan: Har du sett mitt mail i din inbox här på bt? Vill gärna se bilden du tog på mig i nån klänning. Om 48 timmar sitter jag på en buss på väg till Arlanda och vidare till New York. Helt sjukt! Jag var bara tvungen att skriva det för att jag ska inse det själv
    Hej, hej! Nu har jag mailat till dig, Ulrika! (Till den e-post som jag mailade Thottska villan-bilderna). Vad tror du om den här klänningen? Den är i färgen ivory.

Härligt att du snart åker iväg till USA! ha det så bra där borta!
  • MoonGirl

miss u: Vi har inte bestämt än var vi ska tillbringa bröllopsnatten. Har ni bestämt er än?

• miss u

Det var en jätteläcker klänning! Gillade den jättemycket, allra helst "vecken" och bandet som gick snett över. Den kommer bli kanon! Prova inte fler nu så du får alternativ.

Vi har inte bestämt var vi ska sova, eftersom vi fortfarande inte har fått klart med festlokal (!). Hade varit kul att få besked innan jag åker, men ska inte ha alltför stora förhoppningar på det. Ska vara som en igel så fort jag är i Sverige igen. Börjar bli lite panik, fast ändå inte. I värsta fall får vi vara i sambons föräldrars trädgård. Sista utvägen.

MoonGirl skrev 2008-10-07 09:06:29 följande:
    miss u skrev 2008-10-07 07:50:04 följande:
    Hej, hej! Nu har jag mailat till dig, Ulrika! (Till den e-post som jag mailade Thottska villan-bilderna). Vad tror du om den här klänningen? Den är i färgen ivory. Härligt att du snart åker iväg till USA! ha det så bra där borta!
  • miss u

mysan: Hittade du nå räfflade band till inbjudningskorten på Furulunds i lördags? Jag är ute efter svart sånt nämligen.

• miss u

mysan, igen: Hittade på ett rim på kuvertavgift i en annan tråd. Tyckte den var helt okej.

I våra hyllor klirrar glas,
    byrån pryds av mormors vas.
    Skåpen fylls av vitt porslin,
    bordet täcks av duk av lin

Hitta gåva blir ej lätt,
    tänkte till och fann ett sätt.
    Det vi skulle gilla mest,
    vore bidrag till vår fest.

Vi skulle bli riktigt gla´,
    om alla en slant till middan la´.
    Det vore föredömligt,
    så att allt blir oförglömligt.

• mysan31

Nu har ni skrivit mycket nu igen när när man har jobbat...

moongirl: Du får maila mig på Angelikalache@hotmail.com
    så får jag se klänningen...Jag ska hämta klänningen den 25 okt
    när vi får lön,jag kan ju hämta den nu,men jag väntar ett tag till så kan jag prova den igen när jag hämtar ut den...

miss u: jag har sett ditt meddelande i inboxen,jag mailar bilden ikväll när jag kommer hem...
    Du får ha det så bra i Usa...

tessisen: Du får ta med dig inbjudningskorten igen när vi ska fika,så får jag kolla vad du har med i inbjudningskorten...

• mysan31

miss u. jag hittade inga räfflade band på furulunds affären...
    jag gick till panduru och köpte rosa band där som jag ska testa
    och se hur det blir...
    tack för rimmet...
    Ska sätta in en bild på cd-fodralet som jag har gjort ochså
    till gästerna så dom kan lägga ner sina fotografier som dom har tagit på oss...

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009