• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Elide

Ia o Puh skrev 2008-10-07 19:45:04 följande:

Hallå allesammans! Blev nog matförgiftad på Kolgrillen, kräktes 6h senare och även lite på natten och har legat lite dåsig i sängen sön och mån...det var tyvärr det enda jag och sambon åt olika i helgen...nåja...Pigg och för övrigt strålande vacker, med stripigt hår, kutrygg och glåmig blekgrå hy, var jag och provade KLÄNNINGEN med stort K på Ruths idag igen...det hela slutade med att min mor grät och far ville betala den...så nu har jag den! Det känns helmysko...var den verkligen rätt helärligt, handen på hjärtat och allt!)?!!!!!???? har lagt ut den i bildgalleriet nu och ska väl försöka förlika mig med tanken på att jag är dess rättmätiga ägare numera...Mor och far kunde inte förlika sig med att andra skulle få prova den eller bära den före mig, så dom köpte den...sambon bara suckar och skakar på huvudet...Såg att typ ingen var inne nu, återkommer om några timmar igen!
    Det där var DIN klänning! Förstår dina föräldra om att ingen annan skulle bära denna klänning. Den var som sydd för dig!
    Så du gjorde helt rätt i att köpa den.
    Tråkigt att höra att du blev dålig. Du får skylla det på Jensens. Hade vi fått ett bord där så hade du inte blivit dålig..*s*
  • mysan31

moongirl: jag har inte ändrat mig angående klänningen..
    Jag ska ha den,jag ska bara hämta den senare...
    Har du bokat din klänning...

• mysan31

bröllop0808: Ja,det var mig ni träffade...
    Vad kul att ni hittade en tärnklänning...

• Elide

Ia o Puh: Men den viktigaset frågan är väl, är du nöjd med klänningen? Det är ju du som ska bära den på kanske ditt livs viktigaset dag.

• mysan31

miss u: Jag har lagt handpenning på min klänning som jag provade...Den gillade jag...jag ska hämta den sen...
    Klänningen var som gjord för dig,du var jättefin...

• mysan31

Jag skrev fel,jag skulle skriva till ia och puh...
    Den som jag skrev till miss u: var till ia och puh...

• Ia o Puh
    Tessisen skrev 2008-10-07 19:56:04 följande:
    Ia o Puh skrev 2008-10-07 19:45:04 följande:
    Det där var DIN klänning! Förstår dina föräldra om att ingen annan skulle bära denna klänning. Den var som sydd för dig!Så du gjorde helt rätt i att köpa den.Tråkigt att höra att du blev dålig. Du får skylla det på Jensens. Hade vi fått ett bord där så hade du inte blivit dålig..*s*
    Tack! Det värmer verkligen att höra, men man blir ju helt ställd, när dom står där och ska panga upp pengar för den och allt...då kommer alla tankar om att kolla i sthlm osv, osv! Knäpp man är!

Lagt in bilder på klänning och slöja med halsband under STARKA BILDER...m2b spelar nu stenhårt på att inte se den innan bröllopet och det är ju oxå en väg...

Tessisen: Vad bra att du fick lite idéer iaf med dig hem från Ruths! Du var även en hejare på rim! kanske nåt att sno, hehe!

Moongrl: Hittade du inte en annan klänning igår? Tror en av tjejernapå Ruths nämnde nåt om det! detaljer tack!

MissU: Ha en trevlig jobbvecka i NY! Hoppas du hittar allt du var ute efter! hur går det med hamncafét? Har du kollat efter nå mer klänningar?

Norpans mamma: Grattis till nyägandet av en klänning! Är vi två nöjda och förväntansfulla brudar då!

Rebellen: Vad ska du ha på bordet, hittade så snygg tapet idag på Rusta för 99kr rullen, svart med silvriga blommor...tänkte på dig och tog en provsnutt bara för att!

Mysan: Vad kul med klänningen och att det känns bra och att den var godkänd från m2b...den var ju verkligne väldigt fin på dig...verkligen!

Jag har läst ifatt, märks det?
  • Elide
    mysan31 skrev 2008-10-07 20:02:29 följande:
    miss u: Jag har lagt handpenning på min klänning som jag provade...Den gillade jag...jag ska hämta den sen...Klänningen var som gjord för dig,du var jättefin...
    Hur känns det att vara brudklännings ägare nu då? Att ha det fixat över ett halvår innan det är dax?
    Hur funkade det med bandet du hittade på panduro?
  • Ia o Puh

Åååå, sorry..missu...såg nu att du faktiskt la pengar till klänningen, den med v-ring? du var ju jättefini den, strålande vacker!

• Elide

Ia o Puh skrev 2008-10-07 20:05:02 följande:

Tack! Det värmer verkligen att höra, men man blir ju helt ställd, när dom står där och ska panga upp pengar för den och allt...då kommer alla tankar om att kolla i sthlm osv, osv! Knäpp man är!Lagt in bilder på klänning och slöja med halsband under STARKA BILDER...m2b spelar nu stenhårt på att inte se den innan bröllopet och det är ju oxå en väg...Tessisen: Vad bra att du fick lite idéer iaf med dig hem från Ruths! Du var även en hejare på rim! kanske nåt att sno, hehe!Moongrl: Hittade du inte en annan klänning igår? Tror en av tjejernapå Ruths nämnde nåt om det! detaljer tack!MissU: Ha en trevlig jobbvecka i NY! Hoppas du hittar allt du var ute efter! hur går det med hamncafét? Har du kollat efter nå mer klänningar?Norpans mamma: Grattis till nyägandet av en klänning! Är vi två nöjda och förväntansfulla brudar då!Rebellen: Vad ska du ha på bordet, hittade så snygg tapet idag på Rusta för 99kr rullen, svart med silvriga blommor...tänkte på dig och tog en provsnutt bara för att! Mysan: Vad kul med klänningen och att det känns bra och att den var godkänd från m2b...den var ju verkligne väldigt fin på dig...verkligen!Jag har läst ifatt, märks det?
    Mmmm, märker det!
    Behövde du nått rim för detta med barn fritt på bröllopet?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009