• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • mysan31

miss u: nu har jag skickat 3 bilder till dig...

• MoonGirl

Tessisen: Idag när jag var ner på stan så gick jag förbi cervera i sigma-huset och då hade de fått in lite bröllopssaker, som glas, bordstabletter, serveringsfat mm. De hade serveringsfat i guld (det var serveringsfat i plast dock, men fatet var ganska tjockt. Det var fint faktiskt. Det var antingen blommor på det där fatet eller rosor (det var bara "ingraverat" som rosor eller blommor på fatet, ej som bilder. Jag tänkte på dig då eftersom du tänkte väl bland annat ha guld som färgtema till ditt bröllop? Om det var rosor på fatet så skulle det ju passa bra! Du ville väl ha rosor i din brudbukett?

• MoonGirl

Tessisen: Hehe, jag menar förstås att fatet var guld-färgat

• mysan31

Alla. nu har jag satt in bild i bildgalleriet till cd skivorna som vi ska ha ligga framme som gästerna får ta sen...

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-09 09:48:29 följande:
    Alla. nu har jag satt in bild i bildgalleriet till cd skivorna som vi ska ha ligga framme som gästerna får ta sen...
    Halloj! De här cd-skivorna, ska de ligga framme på festen så att gästerna får ta hem dem och föra över de kort som de har tagit på festen? När ska du ner till Ruths och prova klänning? Vi ska ner på lördag.
  • MoonGirl

Ia o Puh: Visst tänkte du ha silver bla som färgtema? Det finns silverfärgade fat på cervera i sigma-huset. I plast, snygga faktiskt. 49 kr. Det fanns i guld och i silver, så jag tänkte på dig och Tessisen när jag såg faten.

• mysan31

moongirl: Jag vet inte om vi ska lägga fram dom på festen,jag hade tänkt lägga fram dom i kyrkan,men det går även bra att lämna fram dom på festen,det kanske är bättre...

Jag ska ner till ruths senare,inte på lördag...
    Vem är det mer som ska ner till ruths på lördag?
    Ska du köpa klänningen som du provade,den var fin på dig...

• MoonGirl

mysan31: Ja, jag hade tänkt köpa klänningen (den som jag skickade kort på)

Svårt att veta vad som är bäst, om man ska lägga fram cd-skivorna på festen eller redan i kyrkan. Du får fundera lite till. Men det var en smart idé, att fixa cd-skivor som gästerna får ta med sig hem! Engångskameror är ju ganska dyra...

• Ia o Puh

mysan: duktig du är...fint gjort! smart idé oxå!

moongirl: tack, ska kolla in dom i helgen då! ska köpa mitt halsband då, ååååååååååå, ska jag gå runt i hemma ett tag tror jag...bling,bling!

• MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-10-09 20:14:11 följande:

mysan: duktig du är...fint gjort! smart idé oxå!moongirl: tack, ska kolla in dom i helgen då! ska köpa mitt halsband då, ååååååååååå, ska jag gå runt i hemma ett tag tror jag...bling,bling!
    Vad ska du köpa för halsband och vart någonstans?
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009