• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • mysan31

miss u: har du fått bilderna somjag skickade till dig...

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-14 18:26:24 följande:
    Har nu fixat med innehållet i festhäftet så nu är nästan allt klart där med...YES!
    Åhhh, vad kul! Ta med det imorgon så jag/vi får kika på hur du har gjort! Vad duktig du är, Therese!
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-10-14 15:19:17 följande:

Hallå brudar!Nu är jag tillbaka i verkligheten igen. Känns fortfarande som man är i ett töcken. Kanske beror på att jag sovit max 2 timmar de senaste 27 timmarna(!).Jag har haft det riktigt bra, runt 23-24 grader och sol varje dag. Hann med en del shopping mellan konferenserna. Detta resulterade i bröllopsväg att jag nu har införskaffat skor (för 10 dollar = ca 70 kr!), svarta kuvert till inbjudan och smink (id mineral som dom använder på Unik). Sen blev det lite andra grejer också, så jag är nöjd. Borta bra, men skönt att komma hem till älsklingen igen.Såg att ni pratade om fika på Bredbar i morgon. Jag är på! Micke är så snäll och tar hand om tvätten den här veckan (egentligen min lott) så jag hinner fika med er. Gulligt va? Jag ska försöka komma ihåg trycksakerna till dig Moongirl. Jag ska också ringa till Hamncafét i morgon. Börjar kännas som sista chansen nu. Lutar åt Borbylokalen annars. Inte vid vatten, men i närheten av kyrkan.Tessisen: Tråkigt att höra att du har halsfluss. Jag fick det i somras, så jag vet exakt hur det är. Tur att pencilinet sätter fart på en gång. Det gjorde det iaf på mig.
    Välkommen hem miss u!!

Vad kul att du har handlat lite till bröllopet . Ja, ta med dig trycksakerna imorgon, hoppas du kommer ihåg dem . Hoppas det går bra imorgon när du ska ringa till hamncafét!!
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-14 14:37:22 följande:
    moongirl:Ja,det ska bli kul,jag måste fixa det nu eftersom den går ut nu i november...Jag fick den i julklapp förra året,så nu måste den användas,men det hade varit bra om den kunde hålla sig ett år till när man gifter sig,men man får väl önska sig en till...Ler.
    Ja, du får önska dig ett nytt presentkort på make-up store
  • MoonGirl

Alla: Vi ses imorgon på fikat (bredbar kl 16) det ska bli kul att ses, så man kan få lite inspiration!!

Ha det så bra alla brudar!

• miss u

Jag fick bilderna. Tack! Hade inte bättre hållning på dom bilderna än dom Tessisen tog.

mysan31 skrev 2008-10-14 20:17:42 följande:
    miss u: har du fått bilderna somjag skickade till dig...
  • miss u

Tro det eller ej, men jag lyckades få med mig trycksakerna trots att jag var väääldigt trött igår när jag skulle packa min jobbväska igen. Nu är man på plats igen och allt är sig likt. Känns knappt att man varit borta. Har inte kännt av så mycket jetlag ändå. Peppar peppar...

Ses i eftermiddag allihopa!

MoonGirl skrev 2008-10-14 23:20:30 följande:
    miss u skrev 2008-10-14 15:19:17 följande:
    Välkommen hem miss u!! Vad kul att du har handlat lite till bröllopet . Ja, ta med dig trycksakerna imorgon, hoppas du kommer ihåg dem . Hoppas det går bra imorgon när du ska ringa till hamncafét!!
  • miss u

Sambon var i väg och hälsade på sin mammas släkt i Vänersborg nu när jag var borta... vilket resulterade i att han vill bjuda 10 st till! Vi har iofs tänkt ha buffé, vilken mina föräldrar ska bjuda på, så det ska nog inte vara några problem. Desto fler inbjudningskort, vigselprogram och festprogram att göra, men det tycker jag bara är kul. Det viktigaste är att både han och jag kan bjuda dom som vi vill ha där. Sen kan ju inte han hjälpa att han har stor släkt som umgås och jag liten. Hur har ni andra med uppdelningen? Har ni lika många från varje sida?

• MoonGirl

miss u skrev 2008-10-15 08:08:57 följande:

Tro det eller ej, men jag lyckades få med mig trycksakerna trots att jag var väääldigt trött igår när jag skulle packa min jobbväska igen. Nu är man på plats igen och allt är sig likt. Känns knappt att man varit borta. Har inte kännt av så mycket jetlag ändå. Peppar peppar...Ses i eftermiddag allihopa!
    Vad bra att du kom ihåg trycksakerna . Hur många är ni uppe i nu (gästlistan)? Inkl de extra 10 st personerna? Vi har sagt att vi ska bjuda 30 st var, men vi är uppe i ännu flera nu. Som det ser ut nu så kommer vi att bjuda ca 65 st! Det är så svårt det här med gästlistan, vilka man ska bjuda. Man vill ju bjuda så många, men det går ju inte att bjuda alla.

Vi ses i eftermiddag!
  • miss u

Vi är uppe i 70 pers, inkl barn. Har för mig att det var 51 vuxna och 19 barn. Vet inte hur stor andel som är mina, men kanske runt 1/3-del. Jag tycker man ska välja med hjärtat och bjuda dom man verkligen vill ska komma. Det är egentligen inte så svårt. Sen är det ju olika hur många såna man har och vad som är rimligt att bjuda med tanke på budget, lokalens storlek och såna grejer. Sen vet man ju inte om relationen till vissa kommer bli bättre/sämre fram tills det är dags att skicka ut inbjudningarna. Nån gång måste man ju bestämma sig också. Min sambo kommer nog bestämma sig samma dag som vi lägger inbjudningskorten i kuverten.

Ringt Hamncafét också. Han kunde fortfarande inte ge nåt vidare besked. På fredag skulle dom träffa en tjej som förhoppningsvis skulle köpa stället och han skulle ge min bokningsförfrågan till henne. Känns inte som jag vill ringa och tjata nåt mer nu, men hur länge ska man vänta?

MoonGirl skrev 2008-10-15 10:45:46 följande:
    miss u skrev 2008-10-15 08:08:57 följande:
    Vad bra att du kom ihåg trycksakerna . Hur många är ni uppe i nu (gästlistan)? Inkl de extra 10 st personerna? Vi har sagt att vi ska bjuda 30 st var, men vi är uppe i ännu flera nu. Som det ser ut nu så kommer vi att bjuda ca 65 st! Det är så svårt det här med gästlistan, vilka man ska bjuda. Man vill ju bjuda så många, men det går ju inte att bjuda alla. Vi ses i eftermiddag!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009